نیکزاد: فقدان هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در خاموشی‌های اخیر مشهود است

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی پس از اتمام جلسه فوق العاده کمیسیون انرژی مجلس پیرو خاموشی‌های اخیر در کشور گفت: عدم هماهنگی در بین دستگاه های اجرایی در خاموشی های اخیر مشهود بود.

به گزارش مشرق، «علی نیکزاد» پس از اتمام جلسه فوق العاده کمیسیون انرژی مجلس پیرو خاموشی‌های اخیر در کشور گفت: علیرغم اینکه نمایندگان مجلس برای سرکشی در حوزه‌های انتخابیه به سر می‌برند، امروز کمیسیون انرژی مجلس که کمیسیون ذینفع در بحث صنعت برق است، با حضور وزیر نیرو و معاونانش تشکیل جلسه داد.

ببینید:

فیلم/ انتقاد نیکزاد از قطعی غیرکارشناسی برق

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقادات به عملکرد وزرات نیرو در جلسه فوق بیان داشت: این مسئله ابتدایی‌ترین کاری است که وزارت نیرو می‌توانست پیرو زمان خاموشی‌ها و اطلاع رسانی به مردم انجام دهد تا مردم، کسبه و افرادی که بیمار در خانه دارند بتوانند خاموشی‌ها را مدیریت کنند.

وی با اشاره به اظهارت روز گذشته رئیس جمهور مبنی بر اینکه «ما با قطع کردن برق صنعت، کمبود برق را جبران می‌کنیم» گفت: این حرف در نوع خود یک حرف غیرکارشناسی است و ما باید در این زمینه به سمت ادارات دولتی، نهادها، معابر عمومی و تشکیلاتی برویم که زندگی مردم و بحث تولید را متوقف نمی‌کند.

نیکزاد با بیان اینکه تکالیف برنامه ششم طی سال‌های اخیر پیرو افزایش ظرفیت حوزه برق تا ۲۵ هزار مگاوات روی زمین مانده است بیان داشت: از این رو دولت این کار را انجام نداد و برای تحقق این مسئله از وزارت نیرو حمایت نکرد.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم حمایت دولت از بخش خصوصی در حوزه برق بیان داشت: این در حالی است که بخش خصوصی دارای صنایع بزرگی هستند و آب را با منابع خودشان از خلیج فارس منتقل می‌کنند. بنده در بازدیدی که از این مجموعه‌ها داشتم مطلع شدم که این‌ها آماده بودند ۱۰ هزار و ۶۰۰ مگاوات برق را از طریق منابع خودشان تامین کنند و در اختیار صنعت کشور قرار دهند که فشار روی وزارت نیرو و صنعت برق کم شود لذا باید مشخص شود چه دستی در کار بوده و اجازه این کار را نداده است.

وی تاکید کرد: بحث بعدی درباره رمزارزهاست و برای وزارت نیرو عیب است که بگوید من نمی‌توانم جاهایی را که مجوز ندارند و برخلاف قانون، رمرزارز استخراج می‌کنند، کنترل کنم. میزان مصرف برق در آن نقطه‌ای که رمزارزها به صورت خلاف استخراج می‌شود، کاملاً واضح و مبرهن است و قرار شد مدیریت شود.

نیکزاد اظهار داشت: از سوی دیگر وزارت نیرو اعلام می‌کند که در این زمینه پیش بینی‌های لازم را نداشته است. سازمان عریض و طویلی به نام سازمان هواشناسی که زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی است، قطعاً این پیش بینی‌های لازم را انجام داده و اگر هم انجام نداده، باید وامصیبتا گفت.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ابتدا عدم هماهنگی در بین دستگاه‌های اجرایی دولت دوازدهم مشهود بود، گفت: با این حال جمع‌بندی این جلسه آن شد که کارهای اساسی که توسط وزارت نیرو در مورد تولید برق انجام نشده، شناسایی شود و همچنین مقرر شد کمیته‌ای تشکیل شود و پیشنهادات درباره اطلاع‌رسانی قطع کردن برق‌های ادارات، تعطیلی ادارات در استان‌های گرمسیر و جمع کردن صنایعی که در آن‌ها فعالیتی در زمینه رمز ارزها صورت می‌گیرد بررسی شود.

وی ادامه داد: وقتی سازمان برنامه و بودجه در موضوع هدفمندکردن یارانه‌ها، منابع را از وزارت نیرو می‌گیرد و به موقع به آنان منتقل نمی‌کند و طلب بخش خصوصی هم به ناحق پرداخت نمی‌شود، انتظار چنین روزی را باید داشته باشیم.

نیکزاد اظهار داشت: قرار شد کارگروهی در مجلس برای پیگیری موضوع قطعی برق و کاهش مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، تشکیل شود و ما به صورت جدی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: استدعا دارم مردم در حد ممکن در مصرف انرژی صرفه جویی داشته باشند و درخواستم از وزارت نیرو هم این است که در وسط میدان باشد و این شرایط را به خوبی مدیریت کند.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    0 0
    .... خدا بر رو.... تاقیامت حق ملت چشمش راکور کنه توروخدا محاکمه اش کنید خلق الله شادمیشن
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    0 0
    فقط بذارین نیروی انتظامی بخوابه گشت زنی نداشته باشه هر شب سیصد جا سیم برق رو از تیر میبرن پلیس هم بیخیال بیخیال .. اینم شده قوز بالا قوز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس