محسن بهاروند

عضو کمیسیون امنیت ملی: پست‌های سازمانی سفارت‌خانه‌های ایران در اروپا تکمیل است؛ خروج افراد تحت پوشش دیپلمات را پیگیری می‌کنیم.

سرویس سیاست مشرق-در حالی که دولت منتخب آماده انتقال قدرت بوده و نماینده سید ابراهیم رئیسی در وزارت خارجه مستقرشده است؛ ظریف در اقدامی عجیب دست به تغییر و تحول زده و سفیر ایران در انگلستان را عوض کرد. البته تغییرات در وزارت خارجه منحصر به این نبوده و جابجایی‌های دقیقه ۹۰ دیگری نیز در جریان است.

فروردین‌ماه امسال حمید بعیدی نژاد اعلام کرد که مأموریتش در لندن پایان‌یافته و به‌زودی سفارت را تحویل می‌دهد. باوجودآنکه ظریف به‌خوبی می‌دانست برگزاری با آبرو و پرشور انتخابات در خارج از کشور از اهمیت به سزایی برخوردار است؛ اما با رها کردن مراکز رأی‌گیری خارج از کشور به حال خود عملاً باعث شد گروه‌هک های جنایت‌کار  بتوانند برای شهروندان ایران مزاحمت ایجاد کرده و در برخی حوزه‌ها تروریست‌ها رأی‌دهندگان ایرانی را ضرب و شتم کنند.

ازجمله در کشور انگلستان که همکاری پلیس با تروریست‌ها در چند شهر باعث خلق صحنه‌های ناراحت‌کننده شده و سفارت ایران با در نظر نگرفتن تمهیدات لازم، عملاً راه را برای اقدامات خبیثانه دشمن هموار کرد.

در آن زمان ظریف نه‌تنها دل‌نگران نبودن سفیر در لندن نبود، بلکه سفارت ایران را بلاتکلیف کرد. حالا در دقیقه نود وزیر خارجه دولت روحانی به فکر انتخاب سفیر در انگلستان افتاده و محسن بهاروند معاونش را به دیدار و دیار ملکه فرستاده است.

رابط انگلیس به تهران بازمی‌گردد/ کریمی قدوسی: ظریف سفرا را تغییر ندهد؛ آنها را برمی‌گردانیم

برخی کارشناسان سیاست خارجه این اقدام دقیقه نودی ظریف را تلاش برای کارشکنی دولت مستقر عنوان کرده و اقدام ظریف را غیرحرفه‌ای خوانده‌اند، برخی دیگر نیز انتصابات جدید را مشکوک دانسته و آن را نشانه‌ای از خروج سرپل‌های غربی‌ها تحت عنوان سفیر و دیپلمات از کشور می دانند.

 روز گذشته رضا سراج کارشناس ارشد مسائل سیاسی در یک توییت قابل‌توجه می‌نویسد: شبکه همکار داخلی غرب در ایران با انتصابات خارج از عرف و در دقیقه نود، در حال خارج کردن سرپل‌های خود از کشور است که بارزترین این تحرکات را در وزارت خارجه می‌توان دید.

رابط انگلیس به تهران بازمی‌گردد/ کریمی قدوسی: ظریف سفرا را تغییر ندهد؛ آنها را برمی‌گردانیم

می‌خواستند وزارت خارجه آمریکایی شود

جواد کریمی قدوسی نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی درباره انتصابات شبانه و خارج عرف وزیر خارجه به مشرق می‌گوید: ظریف ساختار وزارت خارجه را به‌صورت کامل تغییر داد، از ایشان شنیده‌ام که می‌گفتند الگوی من وزارت امور خارجه آمریکا است.

 قدوسی با تشریح تغییر ساختار وزارت خارجه گفت: این تغییرات آشفتگی شدیدی در وزارت خارجه ایجاد کرد؛ لازم است وزیر خارجه جدید در اولین اقدام بار دیگر ساختار به‌هم‌ریخته و بلاتکلیف موجود را تغییر دهد. نکته جالب آن‌که ظریف از بدنه کارشناسی و تخصصی در مسائل بین‌الملل و مذاکرات برجام استفاده نکرد و به‌جز آقایان عراقچی و تخت‌روانچی از بدنه حقوقی وزارت خارجه فردی از وزارت خارجه در مذاکرات حاضر نبود.

مدال گرفته‌های برجامی سفیر شدند

رابط انگلیس به تهران بازمی‌گردد/ کریمی قدوسی: ظریف سفرا را تغییر ندهد؛ آنها را برمی‌گردانیم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه انتخاب سفرا در دوره ظریف کارشناسی شده نبود گفت:بارها به ظریف ایراد گرفتیم که با کدام سازوکار سفیر انتخاب می‌کند؛ جالب اینکه کسانی که مدال برجامی گرفتند گرفتد با یک تشویق ویژه در جایگاهی قرار گرفتند که در قواره آن‌ها نبود؛ ازجمله آقای تخت ‌روانچی به‌عنوان نماینده ایران در نیویورک انتخاب شد، یا آن‌که آقای بعیدی نژاد بعد از امضای برجام به‌عنوان پاداش سفیر ایران در لندن شد.

 کریمی قدوسی ادامه داد: مجلس هشتم و نهم مجلس مصوبه‌ای داشت که رابطه ایران با دولت خبیث انگلیس تا حد صفر تنزل پیدا کند؛ در آن زمان رابطه تهران و لندن در حد کاردار بود؛ این مصوبه جزء تصمیمات کلان نظام و شورای عالی امنیت ملی بود؛ اما آقای ظریف و روحانی در اولین قدم دوباره سطح روابط با انگلیسی‌ها را ارتقاء داده و سفیر مبادله کردند.

 قدوسی افزود: انگلیس‌ها درازای آن، به جای فرستادن دیپلمات، یک مأمور امنیتی را به تهران فرستادند و اخیراً او را با یک افسر اطلاعاتی دیگر جابه‌جا کرده‌اند. ما هیچ‌گاه متوجه نشدیم که چرا باید به‌پای اروپایی‌ها این‌همه هزینه کنیم درحالی‌که در منطقه ظرفیت‌های زیادی برای کار داشتیم.

من مطلع هستم که پست‌های سازمانی سفارت‌خانه‌های ایران در اروپا تکمیل است؛ اما در اتفاقی عجیب هرروز دیپلمات و کادر جدید به اروپا می‌فرستند؛ این اتفاق در حالی روی می‌دهد تنها حدود ۲ درصد از تجارت ایران با اروپا بوده و ۹۸ درصد دیگر آن با شرکای منطقه‌ای و شرق آسیا (چین و هند) صورت می‌گیرد. مجلس خروج برخی افراد تحت عنوان دیپلمات در روزهای پایانی دولت روحانی را رصد خواهد کرد.

سفیر جدید را برمی‌گردانیم

 قدوسی با اشاره به این موضوع که دست زدن به جایگاه سفرا در شرایطی که دولت روحانی باید قدرت را تا یک ماه دیگر به دولت منتخب منتقل کند گفت: ما از آقای ظریف می‌خواهیم دست به تغییر دردیپلمات‌های ایران نزند؛ زیرا مجلس به این مسئله واردشده و افراد خارج شده از کشور تحت پوشش دیپلمات؛ با هماهنگی با دولت جدید و دستگاه های ذی ربط قطعاً دوباره تغییر کرده و باید به ایران باز گردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 53
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سید محسن IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    65 11
    این ظ... جاهل تا حالا به خیلی از شهدای ما اهانت کرده اون از فایل صوتی و حاج قاسم و مدافعان حرم. اون از باری که گفته بود آمریکا با یه بمبش کل توان نظامی ما رو از کار می اندازه و رسما یعنی اونایی که برای ما تامین امنیت می کنند همه اشون بی فایده ان.
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      40 3
      ظ... بیخودی دست و پا نزن توی لجن بیشتر فرو میری .
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      39 4
      بازخوااست ظریف نزدیک است...
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      30 4
      این سفرا وقتی خارج بشن چجوری میخواید برشون گردونید؟! حتی اگه عزل بشن براحتی میتونن برنگردن. قبل از اینکه فرار کنن باید یه فکری بکنید
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      17 1
      همه اینها را رها کن، کاظم جلالی را بچسب که با چه امیدی به مسکو رفت، الان تمرکز فکری نداره، چرا؟ نمیداند که در این بلوای دیپلماسی فشل، بالاخره چکاره هست؟ برای مدت چهار سال آینده چرتکه انداخته بود،الان تکلیف این درمانده چیه؟ لطفاً جناب رئیسی این فرد را از بلا تکلیفی درآورند
    • US ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      12 1
      گل گفتی
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      6 8
      یه تیکش درست گفته آمریکا بمبی دارد می تونه ابزارهای الکترونیکی ما رو از کار بندازه اسمش اگه اشتباه نکنم بمب emp است
    • ... IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      2 1
      چه ظلمی بالاتر ازینکه نیروهای نخبه، متخصص، حرفه ای و البته انقلابی وزارت خارجه الان سالهاست که بایکوت شدن و دور افتاده دست مشتی ...
    • DE ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      0 0
      لایک
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      0 0
      دقیقا
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    52 6
    بوالله من طرفدار همرنگی و یکدلی و مهربانی و وحدتم اما خدا شاهده باید خائن بازخواست شود
    • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      1 0
      منم همینطور
  • مریم IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    39 4
    از قدیم گفتن چوب رو که برداری...
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    48 4
    اینی که سفرای جدیدو بر گردونین خیلی خوبه ولی به خود ظریف و عراقچی و بقیه هم بگین برگردین کارتون داریم بعد تا 4 سال ممنوع الخروجشون کنین و حساب بکشین ازشون، من مدتهاست پیش‌بینی کردم اقلا ظ... فلنگو خواهد بست بقیه هم به احتمال زیاد!!
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    56 4
    ظ... یک نفوذی خائن است
    • DE ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      22 0
      دقیقا
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    38 4
    بنظرم این هشدار را باید از سوی ریسی به روحانی داده شود تا از تغییرات افراد در این روز های پایانی جلوگیری و همه مسولین رده بالا ممنوع الخروخ شود
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    31 3
    وای به حالتون اگر این بازخواست نشه
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    32 3
    هر وقت سطح روابط دیپلماتیک ما با انگلیس خبیث افزایش پیدا کرده است، کشور با فتنه ای جدید مواجه شده است؛ لذا لازم است تا دیر نشده به این تبادل سفرا بین دو کشور خاتمه داده شود.
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      17 1
      دقيقأ
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    20 1
    در دولت رو... خیلی ها برای فرار از بازجویی و بلاییکه در 8 سال سر مردم آوردند دنبال راهی برای فرار از کشور هستند که به لظف وزیر ظ راهها برایشان هموار میشود.مردم خواستار بازخواست اصلاح طلبا ن ظالم غرب گراهستند.جنایاتی که این گروه ها به مردم کردند در تاریخ ایران بی سابقه بوده.
  • رضا IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    10 1
    تو سفير رو برمى گردونى ؟!
    • افشین IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      3 1
      کمسيون امنييت مجلس. بله بر ميگردونن.اولین شرط برای رای اعتماد دادن به وزیر امور خارجه.اینکه کاری نداره.
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    14 3
    انشاالا باشروع دولت ربسی وصع امثال این ادمهادراینده مشخص شود
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    17 4
    منظور اقای ظ.... فرستادن دوستان به خارج از کشور. جهت جلوگیری از بازخواست انهاست
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    14 1
    به نظر من با توجه به اینکه هر دوره ریاست جمهوری اینگونه موار در شش ماه آخر تکرار می شود ، مجلس مصوبه ای را به تصویب برساند که در شش ماه آخر هیچ گونه جابجایی ، استخدام ، فروش و واگذاری مهم صورت نگیرد این دولت که همه چیز را از حد گذارنیده است
  • رضا IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    21 4
    آقای ظ.. عمدا آن ها را فرستاده تا وقتی که دولت بعدی آن هارا احضار کرد از آمدن به کشور امتناع کنند. مواظب باشید تعدادی از مجرمان در دولت قبلی به خارج فرار خواهند کرد.
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    17 4
    ظریف داره چکار میکنه واقعا؟!!!چرااااا؟!
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    2 16
    عراقچی وزیر امورخارجه بعدیه خیلی جوش نزن
    • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      16 1
      رییسی تعیین میکنه نه تو... ۴ ماه پیشم گفتید : ظریف رئیس جمهوره
  • ساعد IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    14 0
    خیانت های معاون جان کری تمامی ندارد احتمالی که معاون جان کری هم در یک سفر به ظاهر دیپلماسی از کشور خارج شود زیاده
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    9 1
    وای ظریف چکار کنم از دستت؟ بلا
  • Farhad US ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    15 0
    پاسپورت این آقایان باید روز بعد از تحلیف آیت الّله سید ابراهیم رئیسی بدون واسطه ضبط و از خروج این ها از ایران جلوگیری شود.
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    11 1
    مگه محدوده اختیارات ظریف چقدره؟ که براحتی نصب میکنه؟
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      5 0
      والا خودش که می گفت من هیچ کاره ام! اما ظاهرا خیلی کارا میتونه بکنه.
  • US ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    6 0
    یکی از اشتباهات مهلک تبعیض قائل شدن بین مردم عادی و مسئولین است که باعث وارد آمدن ضررهای اساسی به این کشور شده. اگر کسی مثل ظریف یا آخوندی به جان و مال مردم و امنیت ملی آسیب بزنند مصونیت ابدی دارند اما اگر یک شهروند عادی خطای کوچکی در حد و اندازه خودش و یک یا دو شهروند بکند باید محاکمه شود اما مقاماتی که در مقیاس ملی خطا می کنندکاملا آزاد هستند. این خطای بزرگی است.
  • UA ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    16 0
    خیلی ظ... همه رو سر کار گذاشته اون از برجام نافرجامش اون از فایل صوتی به ظاهر درز کرده اش واین هم از ضربه های اخرش اخه شما چقدر با این همه ادعا خامید که گول این سیاسی کارای با ظرافت رو می خورید؟!!!
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    7 0
    لعنت بر هر چی اص لا حاتی هست همشون باید بازخواست و برای همیشه به زباله دان انداخته شوند قطعی برق هم عمدی و کار همین دولت گرین کارتیست
  • محمدایوب IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    9 0
    تورا به خون شهدا. نگذارید. اینا دارودسته آشان قسر دربرن اینها باید بازخواست بشن. آقای قدوسی. الان وقت آن است که .... استیضاح بشه. تا به محاکمه برسه. کشور به حال خود رها شده والله ازاین بدتر نمیشه. حرف بسه. عمل کنید. آخه به قول زید آبادی این ظریف . مردم وکشور رابه بازی گرفته
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    8 0
    قوه قضایی باید تا مستقر شدن دولت جدید کلیه مدیران روحانی را تا مدت محدودی ممنوع الخروج کند تا معلوم شود چه کسانی قصد فرار و پناهنده شدن به دشمن را دارند جلوگیری از خروج بهتر از بازگرداندن سفیر با ابرو ریزی است
  • DE ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    7 0
    چهار چنگولی به قدرت چسبیده اند ..
  • مراد IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    9 0
    خیر نبینی ظریف . به حق محمد ص
  • ES ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    7 0
    هدف از ایجاد این همه فشار بر مردم، آشوب گری و انجام پروژه های ضد نظام و ضد کشور هست.... مردم صبوری کنند. مسئولان انقلابی رسیدگی کنن. ان شالله خدا با ماست. و مکروا و مکرالله و الله خیر الماکرین
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    4 0
    آقای قدوسی،میگیدافرادخارج شده تحت پوشش دیپلمات؟!این یعنی میگیددیپلمات بودنشون ی پوشش برای خروجه ویعنی اینکه اسنادی داریدکه بایدبرگردانده بشن.پس چرامیذاریدکارازکاربگذره؟
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    2 1
    برو بابااااا​.... بر میگردونیم آی میگیرم آی فلان میکنیم ووو..... خیلی کار کردید خسته نشید!!!!
  • خلیج فارس IR ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    3 1
    اینقدر حرص نخورید هیچ فرقی نداره .سفارتها که بعنوان خط مقدم دیپلماسی اقتصادی و فرهنگیه شده استراحتگاه دیپلماتها.صف اولیها میان صف دوم و صف دومیها میان صف اول.این چرخه همچنان ادامه دارد...
  • پاینده ایران IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    3 0
    ما خواهان اجرای عدالت و محاکمه افرادی هستیم که چنین وضع اقتصادی نا بسامانی را برای کشور رقم زده اند. وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ ﴿١١﴾ سوره بقره . چون به آنان گویند: در زمین فساد نکنید، می گویند: فقط ما اصلاح گریم.
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    0 0
    قبیح است که باز هم مثل اوائل انقلاب ضربات سیاسی امنیتی رگباری بخوریم از همین الان دستگاه‌های مسئول کسانی را مظنون هستند ممنوع الخروج کرده و زیر نظر داشته باشند چند بار باید از سوراخ منافقین ضربه بخوریم .
  • DE ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    2 0
    بابا شعر مارو سانسور نکن بگذار دوستان کمی بخندند تو این شرائط سخت کرونا.والا
  • علی IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    0 0
    مثلا چه کاری از دستت برمیاد قدوسی؟ اروپائیها از ... بخوبی حمایت میکنند اگه میتوانی معاون کلانتری را برگردان چرا اینقدر حرف بی ربط میزنید ظ... خودش در مظان اتهام جاسوسیت چرا استیضاح نمیکنید ؟
  • DE ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    0 0
    رو.... و ظ.... قبل از پایان دوره دولت و از مدتها قبل نفوذی های خود را در نهادها و ادارات و داخل و خارج ، پست و مقام داده اند ...این ... به آسانی از قدرت عقب نمی نشیند و از پشت پرده ، بوسیله نفوذی ها ،خباثت هایش ادامه خواهد داشت ..
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    1 0
    ظریف و عراقچی و سایر مفت خورها (فورا) سکه های یامفتی را که بابت : برجام گرفته اندبه بیت المال برگردانند.
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    1 0
    باید جناب ظ... بازخواست شود که چرا سرخود این کار را با عجله انجام داده؟!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس