رزمایش زمینی اوکراین با آمریکا در بحبوحه تنش‌ها با روسیه - کراپ‌شده

ارتش اوکراین قصد دارد در بحبوحه تنش‌ها با روسیه، رزمایش نظامی زمینی گسترده‌ای را به همراه آمریکا و دو شریک دیگر در غرب اوکراین برگزار کند.

به گزارش مشرق، علی‌رغم هشدارهای مکرر روسیه درباره تداوم همکاری‌های نظامی بین کی‌یف و واشنگتن، اما اوکراین قصد دارد به همراه آمریکا رزمایش نظامی برگزار کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ارتش اوکراین شامگاه دوشنبه اعلام کرد که این کشور به همراه آمریکا، لهستان و لیتوانی رزمایش زمینی بزرگی را در بخش‌های غربی اوکراین در ماه جولای برگزار می‌کند.

این رزمایش که «سه شمشیر ۲۰۲۱» نام‌گذاری شده، شامل ۱۲۰۰ خدمه نظامی و ۲۰۰ خودروی زرهی خواهد بود که از هفدهم تا سی‌ام ماه جولای به‌طول می‌انجامد.

بر اساس این گزارش، ارتش اوکراین طی بیانیه‌ای در این‌باره گفت: «[رزمایش] سه شمشیر ۲۰۲۱ شرایط مطلوبی را برای توسعه و هماهنگی مؤثر بین واحدهای کشورهای شریک، جهت ارتقای کیفیت و افزایش سطح توانمندی‌های رزمی ارائه می‌کند».

به نوشته رویترز، هفته قبل نیز نظامیان کی‌یف و واشنگتن رزمایش نظامی موسوم به «نسیم دریا ۲۰۲۱» را به همراه بیش از ۳۰ کشور شامل اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در دریای سیاه و جنوب اوکراین برگزار کردند.

همزمان با برگزاری رزمایش مشترک اوکراین و کشورهای عضو ناتو، نیروی دریایی ارتش روسیه نیز در دریای سیاه تمرینات نظامی انجام داد. 

پیش از شروع رزمایش نسیم دریا، دولت مسکو خواستار لغو این اقدام تنش‌زای نظامی شده بود و وزارت دفاع روسیه نیز گفته بود در صورت لزوم برای دفاع از امنیت ملی خود اقدام می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    1 0
    همینه. روسها فقط چماق بزرگتر رو میشناسن
  • سلحشور IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 0
    آمریکا زنگ تر از آن هست که خود را درگیر جنگ کند، در صورت ورود امریکا به جنگ، آمریکا دیگر ابر قدرت اقتصادی نخواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس