ویژه ها

بسیاری از کارشناسان- با گرایش های سیاسی مختلف- در این نظر متفق القول هستند که روحانی قوه مجریه را با بدترین شرایط و شاخص های اقتصادی به دولت سیزدهم تحویل می دهد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

******

**آزمایش های موشکی دستاورد برجام را مخدوش کرد!

روزنامه شرق در مطلبی به قلم «فریدون مجلسی» دیپلمات سابق و فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: «برجام مقاومتی بود که صورت گرفت و ما را از جنگ و تحریم‌های کشنده نجات داد...در این میان سوء‌تفاهمی ایجاد شد که سرنوشت برجام را دستخوش تغییراتی کرد. در سوی ایرانی ماجرا این‌گونه تصور شد که بدون زمینه‌سازی‌های لازم درباره برجام می‌توان به اقدامات بین‌المللی و به‌ویژه‌ منطقه‌ای دست زد. نباید فراموش کنیم که از دیدگاه غرب...دلیل تحریم‌های اولیه ایران شعار نابودسازی اسرائیل بود».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «آنها مسئله هسته‌ای ایران را ابزاری برای نابودسازی اسرائیل می‌دانستند. اگرچه در برجام نامی از این شعار نیامده بود اما محدودکردن برنامه هسته‌ای ایران و تلاش برای عدم دستیابی قطعی ایران به بمب هسته‌ای تلاشی برای راحت‌کردن خیالشان از این رویداد بود؛ اما اقدامات بعدی ایران به سوء‌تفاهم‌هایی دامن زد که ریشه در همین مسئله داشت. آزمایش‌های موشکی ایران موجب شد تا آنها دوباره این احساس خطر را بکنند که این‌بار ایران به‌مدد برنامه موشکی‌اش قصد نابودسازی اسرائیل را دارد».

شرق در این یادداشت تصریح کرد: «این دولت رفتنی است و دولت بعدی هم از خودش نوعی عقلانیت بازگشت به عرصه بین‌المللی را بروز داده است. اگرچه ممکن است در مجلس سخنانی گفته شده یا بشود، تظاهراتی صورت بگیرد و پرچم‌سوزی‌هایی رخ بدهد؛ اما آنها بیشتر جنبه مصرف داخلی را دارند. مردم امیدوارند این مذاکرات واقعی و به قصد بازگشت به عرصه بین‌المللی باشد».

آزمایش‌های موشکی دستاورد برجام را مخدوش کرد! / زیباکلام: چرا با واکسن کرونا پیشرفت ایران را به رخ مردم جهان می‌کشید؟

حامیان برجام با «آسمان ریسمان به هم بافتن» در پی آن هستند تا دستاورد تقریبا هیچِ برجام را به گردن دیگران بیندازند. این در حالی است که بی دستاوردی برجام هیچ ارتباطی به توان موشکی ایران ندارد و صد البته «خسارت محض برجام» نتیجه اعتماد مطلق دولت روحانی به آمریکا است.  

اگر آقای ظریف به این قائل نبود که «امضای هر توافقی، بهتر از عدم توافق است» و اگر آقای عراقچی «امضای کری را تضمین تلقی نمی کرد» و اگر آقای روحانی، «اوباما را فردی مودب و باهوش نمی دید»، و اگر دولت تعهدات برجامی خود را پیش دستانه و با عجله انجام نمی داد و شروط 28 گانه را دقیق اجرا می کرد، قطعا با خسارت محض و بی دستاوردی برجام روبرو نمی شدیم.

و اما همانطور که هسته ای بهانه بود، موشکی و منطقه ای و حقوق بشر و حتی به رسمیت شناختن رژیم کودک کش اسرائیل هم بهانه است. آمریکا و تروئیکای اروپا قریب به 43 سال است که در رویای تبدیل شدن ایران به «گاو شیرده» هستند.

غارتگری و زورگویی جزو لاینفک رفتار دولت های آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان است. مشکل آمریکا و تروئیکای اروپا این است که نگاه حاکمیت ایران به آمریکا، نگاه «ارباب-رعیتی» نیست.

آمریکا و اروپا سابقه تجهیز صدام به سلاح های شیمیایی و همچنین سابقه تجهیز و پشتیبانی از داعش و دیگر گروهک های تروریستی در منطقه را در کارنامه خود دارند. آیا این عاقلانه است که ایران در مقابل چنین دولت های جنایتکاری سلاح دفاعی خود را زمین بگذارد؟

آمریکا در توافق هسته ای متعهد شده بود که تمامی تحریم ها را در روز اجرا- دی ۹۴- لغو کند. حالا اصلاح طلبان بجای اینکه دولت آمریکا ا بازخواست کنند، مدعی هستند که ما باید در مولفه های قدرت خود تعدیل ایجاد کنیم.

زیباکلام: چرا میخواهید با واکسن کرونا پیشرفت ایران را به رخ مردم جهان بکشید؟

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب و از حامیان دولت روحانی در یادداشتی در روزنامه آرمان با عنوان «پیدا و پنهان واکسن کرونا» نوشت: «سخنی به اغراق نرفته است اگر گفته شود که از میان تمامی کشورهایی که ظرف یک سال و نیم گذشته دست به گریبان کرونا شده اند، می توان گفت ایران تنها کشوری است که نگاه آن به موضوع کرونا و به خصوص تهیه واکسن، نگاهی ایدئولوژیک هم بوده است».

زیباکلام در بخش دیگری از این یادداشت نوشت: «مسئولان کشور...هدفشان این بوده که پیشرفت و ترقی ایران را به رخ مردم ایران و جهانیان بکشانند...ایران با رقم زیر پنج میلیون یکی از پایین ترین کشورهای جهان در زمینه واکسیناسیون بوده است. این وضعیت در حقیقت باعث می شود تا بی اعتمادی مردم حتی اقشار و لایه های خاص جامعه بیشتر از گذشته شود».

آزمایش‌های موشکی دستاورد برجام را مخدوش کرد! / زیباکلام: چرا با واکسن کرونا پیشرفت ایران را به رخ مردم جهان می‌کشید؟

درخصوص اجرای طرح واکسیناسیون کرونا قطعا قصور و تقصیر وجود دارد و مردم در این زمینه گلایه مند هستند و این گلایه بجا و به حق است، اما این گلایه مندی با خودتحقیری و نادیده گرفتن زحمات و پیشرفت های چشمگیر ایران در مبارزه با کرونا هیچ نسبتی ندارد.

در روزهای گذشته زیباکلام در توئیتی نوشته بود: «به نظر شما کشوری که نتوانسته در زمینه تولید یک دوچرخه ساده بچه گانه، صادراتی داشته باشد و بعد از شصت سال عصاره صنعت خودروسازی اش، پراید و پیکان است، چگونه ممکن است در زمینه تولید واکسن کرونا تبدیل به یک تولیدکننده بین المللی شود؟».

یکی از فعالین رسانه ای در پاسخ به این توئیت تحقیرآمیز و البته توهین آمیز زیباکلام نوشت: «چه خود کوچک پنداریِ عجیبی، صدها رخداد علمی مهم در ایران پدید آمده، انتقادها به جای خود ولی این دیگر تحقیر حاکمیت نیست، تحقیر یک ملت است».

یکی دیگر از فعالین رسانه ای در واکنش به همفکران زیباکلام نوشت: « چه نکته دقیقی گفت سخنگوی ستاد کرونا اگر بگویند یک ایرانی رئیس ناسا شده یا در آلمان فناوری اختراع کرده باور می‌کنیم اما اگر این فناوری در ایران اختراع شود، بسیاری باور نمی‌کنند، در حالی که واکسن سازی در انستیتوپاستور ایران ١٠٠ سال قدمت دارد. به امید ریشه کن شدن ویروس خودتحقیری».

جریان غربگرا اصرار دارد که توان و استعداد عظیم جوانان و نخبگان کشورمان را نادیده بگیرد. این طیف حتی در حد طبخ غذا هم به استعداد و توانایی های داخلی اعتقاد ندارد.  برای نمونه، در سال ۹۵ و در زمان وزارت عباس آخوندی، یک کترینگ اتریشی فعالیت خود را در ایران آغاز کرد و در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی، اعلام شد که این کترینگ با سرآشپز اتریشی، وعده‌های غذایی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های وابسته را تا ١٠ سال آینده طبخ خواهد کرد.

** در «دولتِ اصلاح طلبان» طبقات متوسط «فقیر» شدند

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «حسین راغفر» کارشناس اقتصادی اصلاح طلب نوشت: «اولین اقدامی که دولت سیزدهم باید پیگیر آن باشد کاهش شدید قیمت ارز است که اگر این اتفاق رخ دهد به تدریج مشکلات حل خواهد شد البته این موضوع همکاری دستگاه‌های قضایی و مجلس را می‌طلبد تا قیمت کالاها و اجناس به تدریج پایین بیاید».

راغفر در ادامه نوشت: «افزایش قیمت ارز در این مدت باعث شد که گروه‌های محروم در جامعه به‌شدت آسیب ببینند و طبقات متوسط نیز فقیر شوند و این گرانی‌ها در این مدت بر بخش سرمایه انسانی کشور نیز به‌شدت اثر گذاشت به گونه‌ای که تنها در سال ۱۳۹۹ حدود ۹۰۰ نفر از اعضای هیات علمی جوان دانشگاه کشور مهاجرت کرده‌اند و این موضوع نشان می‌دهد که با این دستمزدی که به اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها داده می‌شود و این نرخ دلار قدرت خرید همه افراد جامعه به‌شدت آسیب دیده است و به نظر می‌رسد که موثرترین اقدام دولت در شرایط کنونی کاهش قیمت ارز باشد».

آزمایش‌های موشکی دستاورد برجام را مخدوش کرد! / زیباکلام: چرا با واکسن کرونا پیشرفت ایران را به رخ مردم جهان می‌کشید؟

فعالین و رسانه های اصلاح طلب این روزها در صف منتقدان دولت قرار گرفته و نسبت به وضع فعلی گلایه مند هستند. اما این طیف اصلا به نقش و سهم خود در ایجاد وضع موجود اشاره نمی کند.

وضع موجود اقتصادی نتیجه روی کار بودن دولتِ اصلاح طلبان است. طیف اصلاح طلب در سال های 92 و 96 قوه مجریه را دربست در اختیار گرفت. در 8 سال اخیر بسیاری از اعضای ارشد ستادهای انتخاباتی موسوی و کروبی در سال 88، در دولت در پست های ارشد مدیریتی حضور یافتند.

برخی تحلیلگران معتقدند که دولت روحانی از بیشترین شباهت با دولت میرحسین موسوی برخوردار بود. اگر در سال 88 موسوی یا کروبی در انتخابات پیروز می شدند، افرادی همچون آخوندی، زنگنه، جهانگیری، نعمت زاده، حسین فریدون، عیسی کلانتری، محمدعلی نجفی، ابتکار، ظریف، شریعتمدار، ربیعی و...در کابینه در پست های ارشد حضور داشتند.

در حال حاضر بسیاری از کارشناسان- با گرایش های سیاسی مختلف- در این نظر متفق القول هستند که روحانی قوه مجریه را با بدترین شرایط و شاخص های اقتصادی به دولت سیزدهم تحویل می دهد.

تنها در یک نمونه، دولت روحانی تورم ۴۳ درصدی را به عنوان میراث به دولت بعدی تحویل می دهد. بدهی 396.2  هزار میلیارد تومانی دولت به بانک ها و نقدینگی  ۳۶۰۰ هزار میلیارد تومانی نیز از دیگر میراث های دولت روحانی برای دولت سیزدهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 58
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    30 6
    غربگراهای ذلیل ؛ لطفا سکوت
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      32 5
      واکسن ساختیم تا کور شود هرآنکه نتواند دید.
    • آرش IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      29 3
      این زیبا کلام کلا با قدرتمند شدن ایران مشکل داره. من که به ایرانی بودنش شک دارم. از حرف های مفتش بوی اسرائیل به مشام میرسه.
    • DE ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      4 15
      دلم واسه شرقگداها میسوزه. میگه واکسن ساختیم خخخخ اره میدونم شماها خیلی پیشرفته اید
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      7 1
      بیشعور وطنته بعد میگی شرقگدا ها !!! شما غربگدا ها خیلی حلال زاده اید
    • در جواب ۹:۲۱ IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      7 2
      در جواب ۹:۲۱ لقمه حروم شکمتو پر کرده ..........
    • DE ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      5 1
      ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵ دلم واسه شرقگداها میسوزه. میگه واکسن ساختیم خخخخ اره میدونم شماها خیلی پیشرفته اید//// خاک بر سرت با پرچم آلمان.. اگر سواد آلمانی داری برو در فرهنگ لغت واریش یا دودن یا هر فرهنگ معتبر و جامع آلمانی ریشه لغت ........ که هزاران بار در روز در کشور آلمان استفاده میشود یعنی جهت دادن جهت گرفتن منظم کردن الگو قرار دادن ..را بخوان و اگر سواد داری کتاب گوته را بخوان تا اورینت و اکسیدنت را بفهمی. اورینت به شرق میگویند و اکسیدنت به غرب .شرق تا سه چهار قرن پیش قبله آمال و آرزوهای جویندگان علم در اروپا بود و بدون شرق و علم شرق و کتابهای علمی شرق هیچ نبودند .از 124000 پیامبر همه در شرق بودند و حتی حضرت موسی ع و حضرت عیسی که بیشترین طرفدار در اروپا را دارد هم شرقی بودند ...لذا افتخارشان بوده که شرق را الگو قراردهند و خود را شرقی کنند. اعدادی که در غرب استفاده میشود 123456....... اعداد عربی نام دارند زیرا در ریاضیات مجبور بودند از شرق درس بگیرند , و اعداد لاتین صفر ندارد و نمیشود با آن ریاضیات حل کرد در آلمانی به حروف سیفر میگویند که همان صفر است مانند زیرو صفر...پارادایس پردیس و بیش از 850 لغت علمی فارسی در نجوم اروپاست ...الجبرا جبر ... و تقویم آنها تقویم هند است که از ایران تصحیح شده به اروپا رفت از خودت تا کنون پرسیدی چرا در تقویم اروپا عید نوروز ما را اول بهارشان میدانند....واقعا دلم برای ابلهی مانند تو میسوزد. خیلی بدبختی. آلمانی بلدی؟؟یا فقط فیلتر شکن ! داری . احتمالا اسمت آرش است اسم آشناییست در آلمان زیاد گفته میشود.
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      2 1
      بازم زیبا کلام...........
    • DE ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      3 3
      ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵ دلم واسه شرقگداها میسوزه. میگه واکسن ساختیم خخخخ اره میدونم شماها خیلی پیشرفته اید//// خاک بر سرت با پرچم آلمان.. اگر سواد آلمانی داری برو در فرهنگ لغت واریش یا دودن یا هر فرهنگ معتبر و جامع آلمانی ریشه لغت ........ که هزاران بار در روز در کشور آلمان استفاده میشود یعنی جهت دادن جهت گرفتن منظم کردن الگو قرار دادن ..را بخوان و اگر سواد داری کتاب گوته را بخوان تا اورینت و اکسیدنت را بفهمی. اورینت به شرق میگویند و اکسیدنت به غرب .شرق تا سه چهار قرن پیش قبله آمال و آرزوهای جویندگان علم در اروپا بود و بدون شرق و علم شرق و کتابهای علمی شرق هیچ نبودند .از 124000 پیامبر همه در شرق بودند و حتی حضرت موسی ع و حضرت عیسی که بیشترین طرفدار در اروپا را دارد هم شرقی بودند ...لذا افتخارشان بوده که شرق را الگو قراردهند و خود را شرقی کنند. اعدادی که در غرب استفاده میشود 123456....... اعداد عربی نام دارند زیرا در ریاضیات مجبور بودند از شرق درس بگیرند , و اعداد لاتین صفر ندارد و نمیشود با آن ریاضیات حل کرد در آلمانی به حروف سیفر میگویند که همان صفر است مانند زیرو صفر...پارادایس پردیس و بیش از 850 لغت علمی فارسی در نجوم اروپاست ...الجبرا جبر ... و تقویم آنها تقویم هند است که از ایران تصحیح شده به اروپا رفت از خودت تا کنون پرسیدی چرا در تقویم اروپا عید نوروز ما را اول بهارشان میدانند....واقعا دلم برای ابلهی مانند تو میسوزد. خیلی بدبختی. آلمانی بلدی؟؟یا فقط فیلتر شکن ! داری . احتمالا اسمت آرش است اسم آشناییست در آلمان زیاد گفته میشود.
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    22 4
    ‏برق‌تان قطع است؟ گرمازده و کلافه‌اید؟ از کار و زندگی افتاده‌اید؟ وسایل برقی‌تان سوخته است؟در عوض به لطف دولت ، عضو معاهده باکلاس پاریس شده و همچون برجام خسارت محض کاپ اخلاق را برده‌ایم!دنیا خواهد گفت دولت ایران از سرعت ساخت نیروگاه‌های برق کم کرد درحالیکه مردمش در آتش تابستان می‌سوختند.
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      2 4
      یه چیزی بگو که ......خود فرانسه یک ثانیه برقش قطع نمیشه بعد شما چون رفتید جزو معاهده پاریس برقتون قطع میشه .
  • سید IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    12 0
    حکیم پانزده قرن پیش فرمود پانزده قرن بعد اب+ل+هی به نام زیباکلام ظهور خواهد کرد که هرکس در بلاهت وی شک کند، در حماقت خویش یقین داشته باشد! خدایش رحمت کند که چنین دقیق پیش بینی ای داشت!!!
  • سید IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    19 1
    امثال فریدون مجلسی و علی بیگدلی و صادق زیباکلام و محمود صادقی و مصطفی تاجزاده و سعید حجاریان و هرمیداس باوند و الیاس حضرتی و محمودسریع القلم و محمدعلی وکیلی تاریخ مصرف شان به عنوان سرمایه های صهیون ها در ایران تمام شده است و بهتر است به فکر کوچ به ینگه دنیا باشند مثل حسین حاج فرج اللّه دباغ یا همان عبدالکریم سروش پالان عوض کرده!!!!!
    • IR ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      0 10
      بیا برو
  • یاور انقلاب IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    12 1
    اقای مجلسی در زمان دیپلمات بودنتان چه گلی بر سر این مردم زدید ، تمام ذلت ما وادادگی امثال شماست ، راستی نشنیده اید اخیرا مقامات امریکائی اعلام نموده اند : اگر کشور اسرائیل در خاور میانه وجود نداشت بایشتی یک همچین کشوری در خاورمیانه ایجاد میکردیم .
  • محسن IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    2 13
    با سلام والاکاری با زیبا کلام نداریم ولی حقیقت مساله مردم واقعا بدبین شدند از بس وعده واکسناسیون شنیدند
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      9 2
      زیبا کلام خودتی؟
    • فاطمه IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      6 3
      تبلیغات زیباکلام و بی بی سی و ایران اینترنشنال و دویچه وله . وی او ای و...صد تا شبکه دیگه علیه توامندی داخلی را کم فرض نکنید.
  • وطن پرست DE ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    10 0
    مگه اقای ظریف نمی گفت برجام هیچ ربطی به موشک نداره!! بلاخره کدوم دروغتون رو می خواهید لاپوشانی کنید؟
  • محسن IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    10 3
    نمیشه این زشت کلام را اینقدر بزرگ نکنین ؟
    • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      12 1
      به قول خود آقای سیف دستاورد برجام تقریبا"هیچ بود.
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      1 7
      جان ناقابلم فدای دکتر صادق زیباکلام کبیر خار چشم دشمنان ملت
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      0 2
      زشتي از كلام شما ميباره درود بر مردي كه حقيقتو ميگه زنده باد زيبا كلام
  • DE ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    1 8
    بابا قدرت موشکی
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      12 0
      آخه برجام بی فرجام چی ربطی به موشک داره ؟!
  • SE ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    10 0
    امثال ف.. مجلسی که قدرت فهم مسائل سیاسی را در حد کودکستان هم نمیدانند باعث خسارت به ایران و اضمحلال اصلاحات شده اند
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      2 11
      آره بابا فقط تو مى فهمى و سعيد جغجغه و مهدى جهان تيغى ! بقيه از مادر كر و لال بدنيا اومدند
    • IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      6 0
      ۲۰:۵۷ دیگه شکسته نفسی نکن، تو این ۸ سال همه فهمیدین فقط شما اصلاح طلبا می فهمین!
  • SE ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    11 1
    زی... در انجام وظیفه حد اعلای نوکری ملکه به درجه ای رسیده که حاضر است برای تبلیغات دروغین و منفی علیه ایران و ایرانی سخنانی بگوید....
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    4 1
    مردم شعور دارند همه چیز را می فهمند
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    9 0
    روحانی مو به مو حرف های کسایی رو گوش کرد و اجرا کرد که امروز در شبکه های اجتماعی و اجتماع در حال سیاه نمایی و غر غر هستند یعنی بانیان وضع موجود خودشون طلبکار شدن و این وضعیت هر یک میلیارد سال یه بار رو زمین اتفاق میفته!
  • ایرانی IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    10 0
    این مرد کور ذهن این قدر بی شعوره که هنوز نمیدونه که اسراییل برای مقابله با کشور های همجوار و مسلمان بمب اتمی تولید میکند و اونوقت اصلاح طلب مزدور فرمایش میکند مابخاطرآسودگی خیال اونها نباید موشک تولید کنیم این خیانتکارها سرتوکدوم آخور دارند که دور و برشون را نمی بینند.
  • DE ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    14 1
    اون خائن های بیسواد نفهم بدبخت تازه به جایی رسیده که از روی نفهمی و خود شیرینی وارد معاهده های محیط زیستی میشوند وپای خود را تا قوزک وارد جوهر کرده و پای کاغذ می زنند شعور این را ندارند که کشورهای پیشرفته اروپایی بیش از دو قرن به محییط زیست و مردم دنیا خیانت کردند و تا دنیا بی خیال بود تمام زیر ساخت های کشورشان و جاده ها اتوبانها فرودگاهها کارخانه ها....شهر ها و قصبات خود را ساختند و تمام کردند و صنایع سنگین هوا و محیط کثیف کن را به کشورهای جهان سوم فروختند ...حالا برای ترمز زدن به پیشرفت و ساخت و ساز در جهان سوم احمق های درجه یک آنها را گیر میآورند و معاهده ها و قراردادهای محیط زیست را به آنها میاندازند. بعد یک کله پوک هم با افتخار میآید و با تکبر در حین حماقت افتخار میکند که بعله در دولت من که زبان و کله و پاچه و بناگوش و سیرابی و شیردون‌خارجی ها را میفهمیم عضو کله پوکهای جهان سوم شدیم. و ترمز میزند به کل صنعت.
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      9 4
      نه به معاهده پاریس. آری به برق هسته ای. لعنت بر نفوذی ها.
  • DE ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    1 1
    چه کسی را گول میزنید؟
  • DE ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    7 0
    بیجاکلام: چرا با واکسن کرونا پیشرفت ایران را به رخ مردم جهان می‌کشید؟ من خجالت میکشم همه حرف ها م دروغ از اآب دراومده . چند وقت پیش اروپاییها به من جایزه .... دادند دنبال بقیه جوایز وطنفروشی هم هستم میخوام کلکسیونم تکمیل بشه.
  • مراد IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    9 0
    ظاهرا زیبا کلام یا دچار توهم شده ، یا دیوانه گردیده است ، این توهمات ناشی از جنون است .
  • آریا IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    8 0
    برعکس نهند نام رنگی کافور.زیباکلام!!؟آخه اگه اون موشکها نبودن داعش الان بهت دارو تجویز کرده بود.
    • BE ۰۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      4 0
      فرض کنید الان دولت داعشه ، آقای زیبا کلام یک ریش نیم متری گذاشته با یه تسبیح ، داره روضه میخونه
  • سید فروزان CH ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    3 0
    لعنت خدا بر این زشت کلام الهی که سرطان مغز و استخوان بگیرد ، خداوندا ملت و مملکت را از شر این منافقین داخلی خلاص کن که در کنار همه سختیها ، زبان و قلم این خودفروشان از کرونا بدتر است
  • BE ۰۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 5
    درود بر استاد زیبا کلام
  • IR ۰۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    2 0
    واکسن کرونا ضربه ای سهمگین بر غربگراها وارد کرد. این ها عادت دارند حتی برای تولید یک هندزفری از کمپانی غربی از حیرت سجده کنند.
  • DE ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    2 0
    از این زشت کلام ! ایران ستیز تر ندیدم! ساختن واکسن با اینهمه تحریم ها و مرارت ها واقعا افتخار داره! چشم ات کور برو بمیر! معلومه چشم دیدنش رونداری!
  • محمد IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    5 0
    آقای زیباکلام همچنانکه به گفته خودش لیبرالیسم مانند خون دررگهای اوجریان دارددرواقع درشمار مغزهای کوچک زنگ زده ای ست که نتیجه هجمه فرهنگی غرب میباشداین قبیل افرادمشابه خواجه های دربارقاجارمیباشندوهمچنانکه آنان برای حرمسرای دربارخطری نداشتند اینان نیز برای حرمسرای لیبرالیسم غرب هیچ خطری ایجاد نمیکنند.
  • فهیم IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    2 0
    اقای زیبا کلام .به این حدیث از مولا توجه کن .(جهان هرکس به اندازه وسعت فکراوست)...از نظر بنده خیلی ابتدای فکر می کنید
  • مرگ بر ضد ولایت فقیه IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    4 0
    الله اکبر این حرف ها رو میزنید که برای مذاکرات موشکی بستر سازی کنید بابا چرا متوجه نیستید چرا عبرت نمی گیرید لیبی وقتی نابود شد که معمر قذافی هسته ای رو باز کرد فرستاد برای آمریکا سوریه وقتی جولانگاه داعش شد که سلاح های شیمیایی شون رو تسلیم کردن چرا از تاریخ عبرت نمی گیرید تاریخ رو برای بهره گرفتن شما نوشتن فاعتبروا پس چرا عبرت نمی گیرید حتما باید همون بلای لیبی و سوریه یا ده برابر بدترش سر ما بیاد تا متوجه بشید این کار اشتباهه
  • امیر IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    2 0
    ... خداوند بر زیبا کلام و فری...مجلسی و بقیه اصلاح طلبهای وطن فروش که کشورشان را فروختند.
  • BE ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 1
    اگه این آقای زیبا کلام و امثالهم نبودند ، ما از غصه میمردیم مشرق
  • BE ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 0
    داستان استاد.....را حتما ببینید ، کلاغی که به قناری میگفت صدات بده ، و بلایی که بر سر هوادارانش آورد
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    1 0
    رسما دلتون میخواد ایران هیچ توانی نداشته باشه ها
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 0
    زیبا کلام زشت کلام
  • ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    1 0
    برجام مگه دستاورد هم داشت؟ جز ذلت و بدبختی
  • ابوالفضل دادبین IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    0 0
    حقیقتا به امثال زیبا (بخوانیم زشت)کلام(بخوانیم سیرت) باید گفت ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست... کاملا مشخصه که سر این مزدور بی صفت به آخور کدامین اجنبی است...لعنت بر تو و امثال تو که اینقدر ذلیل و حقیر و حقیقتا هستید...
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    1 0
    روزنامه ی شرق با مشرق تفاوت ظاهریشون در میم اول ولی زمین تا آسمان باهم تفاوت دارن... مشرق وطن دوست، ولی شرق کدخدا دوست
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    1 0
    برجام از اول هم برای ایران دستاوردی جز توقف و پسرفت نداشت
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    1 0
    با برجام و ۸ سال دولت تدبیر ناامیدی، ۲۰۰ سال کشور به عقب برگشت
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 0
    میوه برجام را موکول به پذیرش برجام دو کردند واگر نبود مخالفت مومنین، سازشکاران دل به شیطان سپرده همه میوه های مقاومت را دراضاع حمایت شیطان از انها پیشکش دشمن کرده وهیچ اوردهای نصیب ملت نمی شد خود انها گفتند بدون شلیک یک گلوله هستهای ایران را نابود کردیم مسلمان وانقلابی بودن با عافیت طلبی وقدرت طلبی ودروغ وفریب رابطه ناشته بلکه مقاومت وایثار میطلبد
  • سید فروزان CH ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    0 0
    این مردک ناصادق زشت کلام جرا نمیرود در زیر پرچم اربابش دولت فخیمه؟؟؟!!!!؟ زندگی کند مردک نان مملکت را میخورد ،از قبال این نظام رسیده به استادی ؟؟؟؟؟؟دانشگاه اما دائم در تحقیر مملکت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس