ویژه ها

خاتمی در سالهای اخیر هیچگاه بابت گرانی دلار و صف های طولانی خرید مرغ و متوقف شدن حرکت چرخ کارخانه ها و حقوق معوقه کارگران و وضعیت سخت مستأجران و ماجرای هفت تپه و حقوق های نجومی و.. از مردم حمایت نکرد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

******

**شرق: اصلاح طلبان هیچ برنامه‌ای برای رفع مشکلات جامعه ندارند

روزنامه شرق در صفحه اول شماره امروز با انتشار تصاویر حجاریان و تاجزاده و بهزاد نبوی و علوی تبار و شکوری راد و کرباسچی و مرعشی در مطلبی با عنوان «روزگار برزخی اصلاح طلبان» نوشت:«قرار است در آینده اصلاح‌طلبان با محوریت تشکیلاتی جلو بروند یا باز هم لیدری شخص‌محور خواهد بود؟...اینها پرسش‌هایی است که اصلاح‌طلبان باید بعد از شکست در انتخابات 1400 به آنها پاسخ دهند؛ خواه بگویند شکستی در کار نبود و ما حذف شدیم یا بپذیرند که سبد رأی‌شان به‌شدت نسبت به همین هشت سال پیش کاهش یافته است و بپذیرند که حتی اگر نامزدهای مورد قبولشان در این دوره مانند جهانگیری، ظریف یا سیدحسن خمینی هم به میدان می‌آمدند، بعید بود در نتیجه کلی انتخابات تفاوت محسوسی مشاهده شود».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«رویکرد اصلاح‌طلبان در سال‌های اخیر به‌شدت در تضاد با جامعه مدنی بوده و همه حرف‌ها بر سر قدرت و نه توجه به جامعه مدنی بوده است. همه اینها نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان درحال‌حاضر هیچ برنامه‌ای برای رفع مشکلات و نزدیکی به جامعه در سر ندارند و صرفا به ذکر کلیاتی می‌پردازند که شاید یک دانشجوی ترم اول رشته حقوق یا علوم سیاسی هم بتواند آنها را ارائه دهد».

روایت زیدآبادی از خوی دیکتاتوری منتقدان نظام/ شرق: اصلاح‌طلبان هیچ برنامه‌ای برای رفع مشکلات جامعه ندارند

جریان اصلاح طلب همچنان در شوک شکست سنگین در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر است.

اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری به صورت ویژه از «عبدالناصر همتی» حمایت کردند. بر همین اساس خاتمی و تاجزاده و بهزاد نبوی و کروبی و... رسما از همتی حمایت کرده و مردم را به رای دادن به وی تشویق کردند.

همچنین حدود 48 ساعت مانده به برگزاری انتخابات، رسانه های اصلاح طلب در حجمی گسترده اعلام کردند که ظریف در کابینه همتی یا معاون است و یا وزیر خارجه؛ اما با وجود تمام این اقدامات نهایتا همتی با حدود دو میلیون و چهارصد هزار رای در انتخابات شکست خورد.

شعار اصلاح طلبان این بود که مردم بیایند و «زیرِ میز» بزنند؛ اتفاقا مردم هم آمدند و زیر میز زدند، اما «زیرِ میزِ بانیان وضع موجود».

رای حدود دو میلیون و چهارصد هزارنفری همتی، پاسخ مردم به توهین های مکرر اصلاح طلبان بود. امثال خاتمی از یکسو با «تَکرار می کنم» به مردم توصیه کرد که به دولت اول و دوم روحانی و مجلس دهم و شورای شهر پنجم رای بدهند و حالا در شرایطی که با تکرار می کنمِ خاتمی به این وضع اقتصادی رسیدیم، وی ژست شاکی به خود گرفته و به مردم توصیه می کند که بیایند و زیرِ میز بزنند!

خاتمی در سالهای اخیر هیچگاه بابت گرانی دلار و صف های عریض و طویل خرید مرغ و نایاب شدن روغن خوراکی و متوقف شدن حرکت چرخ کارخانه ها و حقوق معوقه کارگران و ماجرای هفت تپه و حقوق های نجومی و...از مردم حمایت نکرد.  

وی تنها در یک مورد سریع به میدان آمد و چندین میلیارد تومان پول مهیا کرد؛ آن هم برای چه؟! برای نجات «قاتلِ یک زن»؛ برای نجات فردی که همسر دوم خود را که 30 سال از وی جوانتر بود با سلاح غیرمجاز و به طرز وحشیانه ای به قتل رسانده بود...

همانطور که این روزنامه اصلاح طلب اذعان کرده، جریان اصلاحات هیچ طرح و برنامه ای برای اداره کشور ندارد. این طیف نه کارنامه قابل دفاع دارد و نه برنامه ای کاربردی برای رفع مشکلات مردم.

**روایت زیدآبادی از خوی دیکتاتوری منتقدان نظام

«احمد زیدآبادی» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت:«سال‌های سال یکی از اعتراضات امثال من به زمامداران کشور این بوده است که چرا حاضر به شنیدن حرف‌های ما نیستند و راهکارهایمان را برای ادارۀ درست جامعه به کلی نادیده می‌گیرید. اکنون فردی که در مقام ریاست جمهوری قرار گرفته، به هر علتی، از من و شمار بسیاری  از منتقدان صریح‌اللهجه وضع موجود، درخواست کرده است که اگر انتقاد و پیشنهاد و راه‌حلی داریم به طور مستقیم در اختیار دفترش قرار دهیم».

زیدآبادی در ادامه نوشت:«نوشتن چند صفحه پیشنهاد برای من، بهترین پاسخ برای فرداست...اگر به آنها عمل شد که چه بهتر از این؟ و اگر نشد فردا روزی می‌توانم با وجدانی آسوده بگویم؛ من که هر چه به عقلم می‌رسید با زبانی آرام و خیرخواهانه به شما پیشنهاد کردم، چرا به کار نگرفتید؟».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه تاکید کرد:«حال شما را به خدا در مقابل این منطق روشن و شفاف، به برخی از این نقدها در فضای مجازی بنگرید! بعضا تا حد همکاری با شکنجه‌گرانم متهم شده‌ام! گویی به صرف ارائه چند انتقاد و پیشنهاد... به طور رسمی به مقام مشاور عالی ریاست جمهوری منصوب شده‌ام! وقتی نزاع سیاسی تا این حدِ شرم‌آور و زشت و رسوا سقوط می‌کند، چرا نباید بیش از یک صد سال درجا بزنیم و دور خود بچرخیم و از ملل دیگر عقب نمانیم؟».

روایت زیدآبادی از خوی دیکتاتوری منتقدان نظام/ شرق: اصلاح‌طلبان هیچ برنامه‌ای برای رفع مشکلات جامعه ندارند

منتقدانِ مغرضِ نظام بارها خوی دیکتاتوری خود را نشان داده اند. جدیدترین نمونه در انتخابات ریاست جمهوری 1400 رخ داد. جمعی از عناصر وابسته به منافقین و ضدانقلاب در انگلیس به صورت وحشیانه به یک بانوی ایرانی حمله کرده و وی را مجروح کردند، چرا؟! فقط به این جرم که وی می خواست در انتخابات کشور خود شرکت کند.

عناصر ضدانقلاب و منتقدان مغرض، از یکسو مبتلا به دیکتاتوری هستند و از سوی دیگر شدیدا از «خودتحقیری حاد» رنج می برند.

این طیف هیچگاه دلسوز ایران و مردم ایران نبوده است، نشان به آن نشان که وقتی تروریست های وحشی داعشی به مجلس حمله کردند، این جماعت از شدت ذوق زدگی دچار جنون شد و برای جنایتکاران داعشی سوت و کف و هورا کشید.

قطعا حساب منتقدانِ مغرضِ نظام از قاطبه مردم عزیز و فهیم ایران جداست. همان مردمی که تنها در یک نمونه با حضور میلیونی در تشییع پیکر سردار حاج قاسم سلیمانی، رسانه های جهان را شگفت زده کرد.

** این دستپخت «دولتِ اصلاح طلبان» است

روزنامه اعتماد- به مدیرمسئولی «الیاس حضرتی» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس دهم- در گزارشی با عنوان «خطر حذف برخی خوراکی ها از سبد خانوار» نوشت:«روغن جامد، کره پاستوریزه، خامه و مرغ در خرداد سال جاری نسبت به خرداد سال گذشته بین 118 تا 141 درصد افزایش قیمت داشته است. اگرچه قیمت برای سایر کالاهای مصرفی خانوارها کمتر از 118 درصد افزایش داشته، اما مقایسه اعداد و رقم‌ها نشان می‌دهد که یک سفره حداقلی از مواد خوراکی با تورمی بیش از 50درصد مواجه شده؛ این در حالی است که از کل 53 قلم کالای خوراکی منتخب مرکز آمار برای ارایه این گزارش، 41 قلم تورم نقطه‌ای بالاتر از 46.9 درصد کل کشور داشتند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«مقایسه قیمت‌ها و درصد تغییر آنها نشان می‌دهد که امنیت غذایی در کشور به‌شدت در خطر است. افزایش قیمت مواد خوراکی آن هم در شرایطی که قیمت در بازارهای سرمایه‌ای ثابت یا در حال کاهش هستند، شرایط را برای طبقات درآمدی پایین‌تر سخت‌تر می‌کند. آمارها نشان می‌دهد که عمده آنچه توسط خانواده‌ها مصرف می‌شود، بیش از تورم کشور، افزایش قیمت داشته‌اند. اما اگر ریزش قیمتی در یکی از بازارهای سرمایه‌ای رخ دهد یا به مانند بورس، ریزش ناگهانی شاخص ضرر و زیانی به سرمایه‌داران خرد وارد کند، وضعیت خانواده‌ها به مراتب بدتر می‌شود و سبدشان تحت‌تاثیر قرار خواهدگرفت».

روایت زیدآبادی از خوی دیکتاتوری منتقدان نظام/ شرق: اصلاح‌طلبان هیچ برنامه‌ای برای رفع مشکلات جامعه ندارند

گزارش این روزنامه اصلاح طلب در حقیقت گزارش عملکرد «دولتِ اصلاح طلبان» در هشت سال اخیر است.

این وضع هم نتیجه دولتِ اصلاح طلبان است و هم نتیجه عملکرد بسیار ضعیف مجلس دهم، همان مجلسی که الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی آن بود، اما بجای رسیدگی به مشکلات مردم مشغول سیاسی کاری و حمایت از سران فتنه بود.

روزنامه اعتماد که اکنون درباره وضع اقتصادی گلایه می کند، همان روزنامه ای است که عمل جراحی مهره دوازدهم ستون فقرات کروبی را تیتر یک روزنامه می کند، اما در ماجرای تضییع حقوق کارگران هفت تپه و ماجرای حقوق های نجومی و سلفی حقارت و خسارت محض برجام و عملکرد بسیار ضعیف آخوندی و زنگنه و ربیعی و نعمت زاده و شریعتمدار و جهانگیری و نوبخت و...یا سکوت کرده و یا از افراد مذکور حمایت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    12 1
    شرق: اصلاح‌طلبان هیچ برنامه‌ای برای رفع مشکلات جامعه ندارند،،ولی عوضش تا دلتون بخواد افسادطلبان برای ترور شخصیت مسئولین کارآمد و دلسوز مردم و کشور برنامه‌های کثیف دارند
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      7 1
      امروز در تهران دو نوبت یعنی 4 ساعت قطعی برق داشتیم گندی که اصلاح طلبان زدند قجرها نزدند.
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    1 0
    فقط تو می تونستی اینو کشف کنی
  • سید IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    12 1
    اگرخواست خداوند باشد فضلش شامل ملت ما شده باشد انشاءاللّه سال جاری یعنی 1400 پایان تحمیل جریان اصلاح طلبان بر ملت ایران است!
  • DE ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    9 0
    خوی دیکتاتوری منتقدان نظام/ شرق: اصلاح‌طلبان هیچ برنامه‌ای برای رفع مشکلات جامعه ندارند. خاتمی اگه انقلاب نشده بود از اون آخوندهای درباری نوکر انگلیس بود که دنبال آیه و حدیث می گشت سواری دادن مردم به شاه و جنایات شاه را اخلاقی وشرعی جلوه بدهد . کسی که ۹۹تا فحش به نظام میدهد و در مقابل یک داد یواش هم سر فرنگی ها میکشد بهتر از این نمیشود. اینکه خاتمی از حق فقیر و کارگر ....دفاع نمیکنه برای اینستکه در اسلام امریکایی یا همان اسلام غربگداها اقتصاد جامعه شون اقتصاد سر مایه داری آمریکایی انگلیسی است و هر که ندارد خودش مقصر است که ندزدیده و محکوم به مرگ است.
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    1 0
    راست میگه
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    3 0
    مادر تمام بدبختی ها بیکاری وفقر وتبعیض است که باعث قتل خودکشی وافسردگی ونا امیدی ومجردی واختلاف بین خانواده ودرگیری وپایین آمدن سطح رفاه واقتصادی جامعه ایران میشه،بیکفایتی وبی تدبیری وبیسوادی وبی وجدانی مسولان راست وچپ نسبت به اکثر جوانان ایران هزار برابر شده،
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    1 5
    اصول گریان و اصلاح طلبان دو روی یک سکه هستند و برای مردم هیچ اهمیتی ندارند
    • DE ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      5 0
      ۲۰:۴۰ اصول گریان و اصلاح طلبان دو روی یک سکه هستند و برای مردم هیچ اهمیتی ندارند. // خخخخ ساعت خواب کی اینو از خواب پروند .عمو‌جون این اختراع اصلاح طلبان مال قبل از انتخابات بود که مردم به اصولگرایان رای ندهند.باور کن خواب که بودی انتخابات شد و‌ اصولگرایان تمام قد پشت جناب رییسی خودشون ایستادند .گرچه اصلاح طلبها خیلی سعی کردند با پولیش زدن و برق انداختن لاریجانی بعنوان اصولگرای بیخطر رای اصولگرایان را سرقت کنند ولی نشد .
  • علی IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    7 1
    بیشتر اصلاح طلبان زالوهای ملت ایران هستند. شرف داری چاپ کن.
    • رضا IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      0 1
      مشرق را تهديد ميكنى؟
    • DE ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      5 0
      نه بابا مشرق را تهدید نکرده خودش میدونه مشرق عند شرف عند جوانمردی و عند شجاعت و عند مردمی بودن و عند ارزشی بودن است . دلش پر بوده نِغش را به مشرق زده .منهم وقتی عصبانی میشم یک کامنت غیر قابل انتظار ! مینویسم بعد هم دیگه پیداش نمیکنم. میره تو گاو صندوق مشرق بایگانی میشه.تازه کامنت این دوستمون قابل انتظار بوده. خخخ
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    4 0
    علت روشنه بحدی تاراج شده کشور دیگه کاراز کار گذشته همه رو بردن کانادا و آمریکا ثروت مردم ایران رو
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      0 1
      نه پسرجان
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    2 0
    چیزیکه برای شیطان طلبان اهمیت داره ثروتو قدرته ...بهرقیمت وازهرطریق ممکن . ورضایت اربابشون یعنی شیطان بزرگ .والسلام
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    2 0
    شما اصلاح طلبان غربگرا تا کی میخواهید فکر کنید شما خان هستید و مردم رعیت؟!
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    2 0
    درست ۸سال پیش وقتی روحانی گفت اقتصاد را ۹۰ روزه درستش می کنم خیلی ها متوجه شدند که اصلاحاتو اعتدالی ها و کارگزاران هیچ برنامه جامعی برای اقتصاد ندارند . اما جوانهای ما احساساتی و عقلشون را گذاستند در اختیاز این جماعت فریب
  • كريم IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    1 0
    اين كسي كه نوشته ايد در تمام مشكلات كشورمان از مردم حمايت نكرده است در زمان شاه آجودان (يعني حافظ منافع شاه) در ارتش شاهنشاهي ايران بوده است. او يك سلطنت طلب و يك افساد طلب است. او از آمريكا و اسرائيل و سلطنت طلبها افساد طلبها حمايت خواهد كرد ولي از امت حزب ا لله ايران و مذهبي هاي واقعي ما هيچ حمايتي نخواهد كرد. مرگ بر آن سه نفر (سران فتنه 88) را مي گويم.
  • DE ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    1 0
    شرق: اصلاح‌طلبان هیچ برنامه‌ای برای رفع مشکلات جامعه ندارند. ولی عوضش تا دلت بخواد برای بحران آفرینی و ایجاد انواع اقسام مشکلات برای مردم برنامه دارند. اصلاح طلبان نفر دوم های خوبی هستند یک نفر را گیر میارند میندازند جلو از پشت سر هی سیخونک بهش میزنند عقلش رو میپیچونند تا نیات کج اصلاحات را پیاده کند و وقتی گندش در آمد تازه بند اون نفر اول بدبخت هم میشوند. چون اخلاق بند دیگران شدن و خود را بری از اشتباه دانستن یک بیماری گسترده اجتماعیست لذا اصلاحات همیشه زنده است و مرگ ندارد . یعنی تا ناجوانمرد پرخور دلال شیتیلبگیر پورسانتی سوار بر گرده دیگران ...هست اصلاحات هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس