کد خبر 1240563
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
افزایش 2 دلاری قیمت نفت در بازارهای جهانی

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۳۳ سنت افزایش به ۷۶ دلار و ۱۷ سنت رسید.

به گزارش مشرق، پس از آنکه اعضای گروه اوپک پلاس یک روز پس از مانع تراشی امارات که می تواند طرح های افزایش تولید را تا پایان سال به تاخیر بیاندازد گفت وگوها بر سر توافق افزایش تولید را از سر گرفتند، قیمت نفت برنت روز جمعه شاهد افزایش بود.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش پس از مخالفت امارات با پیشنهادات مطرح شده مجددا جلسات خود را از سر گرفتند اما باز نتوانستند به نتیجه مشخصی برسند. کارشناسان می گویند اگر اعضای گروه اوپک پلاس هر کدام راهی جداگانه را در پیش بگیرد و به میزانی که خود صلاح میدانند تولید نفت را افزایش دهند، افزایش قیمت نفت ممکن است تضعیف شود. به گفته منابع آگاه امارات به دنبال افزایش سهمیه تولید نفت خود در چهارچوب اوپک پلاس است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۳۳ سنت افزایش به ۷۶ دلار و ۱۷ سنت رسید. قیمت نفت برنت در روز پنجشنبه نیز ۱.۶ درصد افزایش یافته بود.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات روز گذشته با ۷ سنت کاهش به ۷۵ دلار و ۱۶ سنت رسید. نفت خام آمریکا هم روز پنجشنبه جهش ۲.۴ درصدی را تجربه کرده و به بالاترین رقم از اکتبر ۲۰۱۸ رسیده بود.

جان کیلداف تحلیلگر موسسه اگین کپیتال در نیویورک گفت: «ما منتظر مشخص شدن نتیجه مذاکرات اوپک هستیم… اثباید ببینیم آیا عربستان می تواند جلوی از هم پاشیدن گروه را بگیرد یا نه.»

روز پنجشنبه پس از آنکه منابع آگاه گفتند اوپک پلاس قصد دارد سطح تولید خود را پایین تر از حد انتظار افزایش دهد، قیمت هر دو شاخص نفتی شاهد افزایش قابل توجهی بود. این منابع تصریح کردند که امارات با پیشنهادات گروه مبنی بر تمدید توافق محدودیت تولید تا پایان سال ۲۰۲۲ مخالفت کرده است.

لوئیس دیکسون تحلیلگر بازارهای نفت در موسسه ریستاد انرژی گفت: «اگر در ائتلاف تولید کنندگان نفت شکاف ایجاد شود و این گروه از هم بپاشد… بازار نفت ممکن است شاهد سقوط قیمتی مشابه زمانی باشد که روسیه در مارس ۲۹۲۰ گروه اوپک پلاس را ترک کرد و سبب وقوع جنگ قیمت شد.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس