کد خبر 1240469
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
ایران چگونه جنگنده اف۳۵ را کشف و رصد می‌کند؟| گزارش فنی تسنیم از مقابله پدافند هوایی با ردارگریزها

سوییس اقدام به خرید جنگنده های نسل 5 و سیستم پدافند هوایی از آمریکا کرد.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، دولت سوییس در یک خرید سنگین تسلیحاتی دست به سفارش 36 فروند جنگنده اف 35 از مدل A ساخت شرکت لاکهید مارتین آمریکا و سامانه دفاع هوایی پاتریوت ساخت شرکت ریتهون زده است. در خصوص جنگنده ها ، پرنده اف 35 در رقابت با اف 18 سوپر هورنت آمریکایی ، رافال فرانسوی و یوروفایتر ساخت کنسرسیوم مشترک اروپایی به پیروزی رسیده است.

سوییس اف 35 و پاتریوت خرید+عکس

موشک پاتریوت نیز در رقابت با سامانه  SAMP/T از فرانسه پیروز شد. هزینه قرارداد برای خرید این تعداد از جنگنده های اف 35 برای سوییسی ها در حدود 6 میلیارد و 500 میلیون دلار اعلام شده است و این جنگنده ها جایگزین هواپیماهای اف 18 نیروی هوایی این کشور خواهند شد. هنوز از جزییات و هزینه قرارداد مربوط به موشک های پاتریوت اطلاعات خاصی منتشر نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    16 17
    خوش به حالشون ما هنوز به اف 4 هشتاد سال پیش و اف 14 هفتاد سال پیش می نازیم دنیای ایرانی چقدر با دنیای خارجی ها فرق می کنه
    • علی IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      10 7
      اولا: ما افتخارمون به اینه که همون هواپیماهای به زعم شما بی‌ارزش‌رو صفر تا صدش‌رو خودمون میسازیم، دوما: اگر ما الان اونا رو بخریم همین امثال جنابعالی هزار و یک انقلت می‌آوردید...! اما الان اصلا نمی‌پرسید که سوئیس که بیطرف‌ترین کشور جهان هست چرا هواپیمای جنگی خریده؟!!
    • FI ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      7 7
      چه مزخرف میگی؟ همین جنگنده های 70 سال پیش و پهبادهای 3000 دلاری ایران آمریکارا به وحشت انداخته و دنبال چاره میگردند. آخه نادان, اگه جنگندهای ایرانی تاثیر نداشتند. آمریکا ده ها جنگنده سالم اف 14 خودش را نابود نمیکرد. و اگه اف 35 ها جداً خوب بودند, به هر کشوری نمی فروخت. وقتی سوخوهای سپاه از 300 کیلومتری موشک ول کرده به پایگاه بر میگرده, چه حاجتیه به اف35 با بوق بنزی هلا، یا لاستیک اسپورتی؟
    • سیف IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      8 6
      عزیزجان! دوره هواپیمای جنگی دیگه تموم شده، الان دوره پهباد و انواع موشک‌ هست که ایران ما در دنیا حرف اول‌رو میزنه، شمارو بخدا دست از خودتحقیری بردارید!
  • فرهاد IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    10 1
    بسمه تعالی مگه همیشه غرب گرایان نمیگویند سوییس بهشت دمکراسی و آزادی و بدون جنگ و صلحطلب!! این همه تجهیزات نظامی را برای چی میخواهد؟؟
  • حسن IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    5 4
    دمش گرم
  • سرباز IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    11 1
    آقا مگه زمان موشک و سلاح تموم نشده بود؟
    • AT ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      1 0
      جنگ بین سرزمینها از روز پیدایش نخستین کشورها در طول تاریخ،همواره بوده و دستکم تا آخر قرن کنونی میلادی(بیست و یکم) خواهد بود.
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    9 0
    عه عه عه عه عه !!!! چطور شد سوئیس که نماد صلح و دوستی و بیطرفی تو دنیای قبلی(!؟) بود؛ یکهویی داره میره به سمت سلاح و جنگنده و موشک و ... در دنیای آینده(!؟) که قرار بود دنیای گفتمان باشه !!؟ بیچاره اون طفلکی یک بار اومده بود در سطح جهانی از خودش نظریه دَر وَکنه، حالا انصافه که همتون هی بزنید توی ذوقش!!
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    8 0
    سوئیس فسقلی برای امنیت خودش حق داره اینهمه هزینه کنه و تحریم نمیشه ولی ایران حق نداره !
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    8 0
    اینهایی که نه جنگ دارند ونه تهدید میشوند ، خودشون رو تا دندان مسلح میکنند و بروز میشوند ، ولی ما که ساعت به ساعت دقیقه به دقیقه تهدید میشیم و اگه غفلت کنیم تیکه تیکه مان خواهند کرد ، میگن دوره موشک و نوشتن روی موشک گذشته است. مرگ بر خائنین وطنی.
  • علی IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    3 1
    چه معنی داره؟ برای چی اونوقت؟!!!!
  • سید عبدالکریم علوی IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    3 2
    سلام جت وجنگده مهم نیست مثل یک ماشین می ماند مهم خلبانی که پشت اون میشینه خلبان باید جگرداشته باشه که افتخار میکنم چه خلبانانی داشتیم همچون شهید خلبان عباس دوران/ بابایی /فکوری/ لشکری خدا رحمتشون کنه ماتا ابد بهشون افتخار می‌کنیم
  • ناشناس IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    1 1
    اف ۳۵ بهترین جنگنده دنیا هست هیچ جنگندای توان مقابله با او ندارد
  • وکار خان جودکی وند لر ایرانی IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    0 0
    ما بلف نمیتونیم بزنیم بگیم جنگندهای نسل۴ و ۴مثبت ویانسل ۴ونیم و نسل چهارو نیم مثبت که خریده باشیم یا شاخت مشترک باشه یا خودمون ساخته باشیم اگر داشتیم میگفتیم ارتقاشون دادیمو جنگندها ما حریف درجهان ندارن و حتی نسلشش و هفت درآینده هم حریفشون نمیشه از اونجایی که نه جنگنده بالاتراز نسل۳ و۳ونیم نمتونیم بسازیم و هیچ کشوری جنگنده ساخت مشترک باما نمیسازد واز اونجایی که هیچ کشوری جنگنده بالی نسل چهارتا ۴مثبت۴ونیم و۴ونیم مثبت و نسل پنج‌که دیگه درخاورمیانه تمام‌کشورهای رقیب نسل۵ دارن یا قراردادشون رو امضاء کردن به ما نمیفروشن وازبدبختی رفتیم سراغ جنگنده نچندان خوب نسل ۴ از نسل چهارهای قدیمی سرس اول که جی ۱۰هست و چین میخواهد در دوسال اینده ازرده خارجش کنه ودر حدفالکن اف ۱۶بلوک ۴۰هست چین داره کلاه میراره سرمون تا زانو بیاد میگم جنگدهای نسل ۳ و۳ ونیم ۵۰سال پیش رو ارتقا دادیم درحد نسل عونیم و نسل ۵.گفتیم قاعر چرا مثل ماشینهای سال ۱۹۲۰ خرکت تاکسی رو میکنه و پرواز نمیکنه گفتن نسخه بهتر وبزرگتر و چندمنظورشو درحال ساخت داریم و سال ۱۴۰۰ پرواز میکنه ۱۴۰۰ نصفش رفت قاعر هنوز از زمین یک مترفاصله نگرفته یاجنگنده چندمنظوره سنگین صاعقه۴ یا نمیدنم۵ و جنگنده نسل ۴ونیم شفق رومیسازیم همش دروغ.بابا الان اگر چین یا روسیه بقیمت ۱۰ برابر میخوان جنگنده بدن بهمون حداقل لاز چین جی۲۰یا جی ۳۱ وااز روسیه سوخو۳۰ یا ۳۵یا سوخو۵۷ یا سوخو ۴۷یا میگ ۳۱بیشون ۲تااز روسها یکی ازچینها حدودیا بین۳۵۰ نا ۴۵۰ فروندبخریدکه نمیخرید و جی۱۰ و سوخو۳۰ بهتون میدن که جنگندهای بودند که ۲۰ سال پیش کشورهای جهان سوخو ۳۰ خریدن و جی ۱۰ که هیچ کشوری نخرید حتی متحد چینیها پاکستان پشیمون‌شداز خریدش جنگنده که اصلت پلتفرم و بیستر سیستمهاش اسرائیلیه ما یک نوع نسل۵ و دو نوع نسل چهار و نیم مثبت و نسل چهارو نیم و حتی یک رهگیر شکاری نسل چهار و نیم مثل میگ ۳۱ یا میگ نسل چهار و نیم یو اس روسی یاشبیه میگ ۲۹ Kهندی شکارچی و محافط آسمان وطنمون تامکت اف۱۴ دیگه نمیتونه ادامه بده وبایدفکری کرد.امیدوارم نسل ۵ بین ۱۲۰ تا ۱۵۰فروند و چند منظوره نسل چهار و نیم۲ نوع میخواعیم و یک نوع رهگیر شکاری در حدود خود ۳۰۰ تا ۴۰۰ فروند ولی بعیدمیبینم متاسفم واسه خودمون بجاییدرسیدیم‌جنگنده نمیدن یا ساخت مشترک با ما تن نمیدن
    • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      0 0
      خیلی وقته از ایران دور بودی ، فارسی نوشتنت افتضاح شده ، بیشتر کار کن
    • افشین IR ۰۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      0 0
      خدا شاهده یک جو اطلاعات نظامی نداري و حتی یک مورد رو درست نگفتی و همش بر اساس شایعاتی هستکه امثال خودت در فضای مجازی میگن و هیچکدامش هم درست نیست حتی یکی محض رضای خدا.اینقدر هم زیاد و بی ربط نوشتی که حوصله جواب دادن هم نیست.
  • احمد IR ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    7 0
    چرا کشور سویس چنگنده کوثر از ایران نخرید
    • ناشناس IR ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      0 0
      مثل تو غربزده هستند
  • مهدی صبور IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    1 1
    F 35 بهترین جنگنده جهانه F35 رادار گریزه شایعه کردن رادار المان نمیدونم یه کشور دیگه تشخص داده F35 رو کلاه خلبان فقط پول ۱۰۰ ماشین فرد آمریکایی 😁😁پشه رو تو هوا میزنه ...
    • افشین IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      1 0
      داستان رادار آلمان درست بود و از قضا رادارش هم همچین رداری نبود که خیلی قوی باشه و اگه دروغ بود آلمان و انگلیس قرارداد خرید رو لغو نميکردن. دوما جنگنده پشه رو نمی زنه این سلاح روش هستکه باید دقیق باشه. سوما مگه شما بازار یاب هستی که دروغ سر هم میکنی. آمریکاییها خودشون به اندازه کافی تبلیغات روی این جنگنده کردن و اعراب مشنگ هم بدون تبلیغات شما میخرن.
  • AT ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    2 0
    ببین کار دنیا به کجا رسیده که کشور کوچک،امن و بدون دشمن سوئیس که ارتش بدان معنا که کشورهایی مانند آلمان داشتن،هیچوقت نداشته و همواره بیطرف بوده»روی به خرید سلاحهای جنگی مهم زده--آنوقت کشور ایران که در یک منطقه ی پُرخطر و راهبردی قرار گرفته،خیلی بیشتر از بسیاری کشورها باید به فکر تقویت و پیشرفت هر چه بیشتر نظامی باشه و حتی یک روز رو هم از دست نده...
  • اکبر IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    0 1
    در نبردهای یمنی ها مشخص شد که "پاتریوت " عملا هیچ فایده ای برای عربستان نداشت و یمنی ها با انواع موشک و پهپاد اهدافشان را در عربستان و ..‌ مورد هدف قرار دادند، و در مورد هواپیماهای به اصطلاح "استیلث " یا همان پنهان کار هم که ایران به راحتی پیشرفته ترین استیلث دنیا را با رادار و موشک کاملا ایرانی سرنگون کرد، پس سوییس عملا پولش را دور ریخته است
  • مهران رئیسی IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    0 0
    مزیتی که جنگنده های با سر نشین دارن اینه که در مقابل جنگ الکترونیک امنیت بیشتری دارن و ضررسون جون خلبان و هزینه خیلی زیادشون و بزرگیشون در مقابل رادار هاست. و پهپاد ها بر عکس این ها. و تقریبا سامانه های پدافندی هم بیشتر برای هواپیما ها طراحی میشن نه موشک ها.
  • افشین IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    0 0
    طرف بالا چهل خط کامنت گذاشته و دست آخر نوشته چرا سیصد چهارصدتا جنگنده نميخريد!! اونم دولتی که خوراک مرغ ملت رو نمیتونه تامین کنه. فکر میکنه پراید هستکه عدد میده. کنتور که نميندازه بکن پانصد یا اصلا هزارتا بشه سر راست. بعد اگه ده تا بخرن همينا میان میگن ما داريم از،گشنگی ميميريم اینا رفتن جنگنده خریدن.برای ساخت داخل میگن وای به خرید گرانترین و لوکس ترین و پر هزینه ترین سلاح جهان. داشتن جنگنده جدید به تعداد محدود تا ساخت جنگنده پیشرفته بومی بسیار خوبه اما به چه قیمتی و در چه شرايطي؟؟ حتم داشته باشید کسانیکه باید بفکر باشند هستند و در زمان خودش اقدام میکنند.آن چیزیکه مهم هست آینه که ما با پهپادهاي ارزان قیمت و پر تعداد خودمون به اعتراف فرمانده سنتکام از کشوری مثل آمریکا برتری هوایی در منطقه رو گرفتيم. این حرف خودشون هست. و از اون مهمتر با مشکهاي پر تعداد و دقیق مون بازدارندگی ایجاد کردیم که هیچ کشوری در اطراف ما جرات فکر کردن به تعرض به ایران عزیز رو نداره. و با پدافند قدرتمندمون پیشرفته ترین جنگنده ها و پهپادهاي چندصد میلیون دلاری رو زمینگیر و در صورت نیاز نابود کردیم.پس حسرت این جنگنده های قیم از نسخه اصلی رو نخورید.
  • علی مهدی پور IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    0 0
    پیشرفته ترین بالگرد آمریکا را مبارز فلسطینی با یه پتو خیس مچل کرده این اسلحه ها نقطه ضعف زیاد دارن ایران از پس همش بر میاد تازه خیلی از مطالب را میشه گفت راجب جنگ سخت اما الان جنگ شده جنگ نرم که شما خودت رو کم ببینی دشمن را زیاد تا راحت تسلیم شی . یا حق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس