کد خبر 1240425
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲

به گزارش مشرق احمد زید آبادی فعال اصلاح طلب در کانال تلگرامی خود نوشت: سال‌های سال یکی از اعتراضات امثال من به زمامداران کشور این بوده است که چرا حاضر به شنیدن حرف‌های ما نیستند و راهکارهایمان را برای ادارۀ درست جامعه به کلی نادیده می‌گیرید.

اکنون فردی که در مقام ریاست جمهوری قرار گرفته است، به هر علتی، از من و شمار بسیاری  از منتقدان صریح‌اللهجۀ وضع موجود، درخواست کرده است که اگر انتقاد و پیشنهاد و راه‌حلی داریم به طور مستقیم در اختیار دفترش قرار دهیم.

در مقابل این درخواست، منطقاً به چهار طریق می‌شد واکنش نشان داد. نخست اینکه آن را به سکوت برگزار کنیم و بی‌پاسخ بگذاریم.

دوم اینکه بگوییم اصلاً شما را به رسمیت نمی‌شناسیم و هیچ راه‌حلی هم برایتان نداریم.

سوم اینکه بگوییم نظرات و پیشنهادات‌مان در آثار نوشتاری و گفتاری‌مان مطرح شده است، اگر می‌خواهید می‌توانید به آنها رجوع کنید

و چهارم همه اینکه بگوییم، باشد! من پیشنهاداتم را به صورت موجز و مرتب به شما منتقل می‌کنم و منتظر تأثیر آنها در برنامه‌هایتان می‌مانم.

با این حساب، اگر من به تکبرم بها می‌دادم، طریق نخست را برمی‌گزیدم، اگر خواهان ساقط کردن نظام سیاسی بودم، طریق دوم را انتخاب می‌کردم، اگر در پی فرستادن طرف به دنبال نخود سیاه برمی‌آمدم به طریقۀ سوم متوسل می‌شدم. ولی من ترجیحم این است که پیشنهادات و انتقاداتم مورد توجه قرار گیرد و حتی‌المقدور به کار گرفته شود تا بلکه کشورم از این وضعیت اسفبار گامی به جلو بردارد، بنابراین طریق چهارم را منطقی‌تر یافتم.

هیچ ضمانتی در کار نیست که پیشنهادات امثال من مورد کمترین توجهی قرار گیرد و یا اثری بر جا بگذارد. شاید حتی خوانده هم نشود و اگر هم خوانده شود شاید با ریشخند مواجه شود!

اینها را من بهتر از دیگران می‌دانم ولی در عین حال، این را هم می‌دانم که اگر فردا روزی کشور با بحرانی جدی و خطرناک روبرو شد، باید برای آرامش وجدانم پاسخی در چنته داشته باشم. در آن شرایط اگر یکی مانند سید ابراهیم رئیسی به دلیل بروز تهدید علیه کشور، مورد انتقادمان قرار گرفت، برنگردد و بگوید که این وضع تقصیر خود شماست! مگر من نگفتم که هر پیشنهاد اصلاحی دارید در اختیارم بگذارید. چرا نادیده گرفتید؟ چرا گفتید دولت مرا قابل ارائۀ راه‌حل نمی‌دانید؟ چرا دفتر مرابه دنبال نخود سیاه فرستادید تا در میان سیاهۀ انبوهی از نوشته‌ها و گفته‌هایتان در پی راه حل بگردد؟ من که از شما به صراحت خواستم، چرا زحمت چند ساعت وقت‌گذاری برای نوشتن چند صفحه را به خود ندادید و اینطور متکبرانه برخورد کردید؟ پس این خود شمایید که سبب‌ساز این وضعیت تهدیدآمیز هستید!

بر این اساس، نوشتن چند صفحه پیشنهاد برای من، بهترین پاسخ برای فرداست. حداقل اینکه حکمِ "سنگ مفت گنجشک مفت" را برایم دارد. اگر به آنها عمل شد که چه بهتر از این؟ و اگر نشد فردا روزی می‌توانم با وجدانی آسوده بگویم؛ من که هر چه به عقلم می‌رسید با زبانی آرام و خیرخواهانه به شما پیشنهاد کردم، چرا به کار نگرفتید؟

حال شما را به خدا در مقابل این منطق روشن و شفاف، به برخی از این نقدها در فضای مجازی بنگرید! بعضاً تا حد همکاری با شکنجه‌گرانم متهم شده‌ام! گویی به صرف ارائۀ چند انتقاد و پیشنهاد که نمونه‌ای از آنها را در سال ۸۶ نیز در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی مطرح کرده بودم، به طور رسمی به مقام مشاور عالی ریاست جمهوری منصوب شده‌ام! وقتی نزاع سیاسی تا این حدِ شرم‌آور و زشت و رسوا سقوط می‌کند، چرا نباید بیش از یک صد سال درجا بزنیم و دور خود بچرخیم و از ملل دیگر عقب نمانیم؟


*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    11 5
    منتقد صریح الهجه! یعنی خودتون از خودتون انتقاد میکنید
    • NL ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      11 2
      اگه رییسی به مخالفش زنگ زده این واقعا کاره بزرگیه...
    • محمد IR ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      6 1
      فارق از هر نتیجه گیری ،کار آقای رئیسی بسیار با ارزش و اخلاقیه
    • عبدالله مومن IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      3 3
      بدهکار بزرگ در نقش طلبکار . قرار گرفته است. ههههههههههههههه
  • مهدي IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    13 20
    شما آدم نميشيد. من جاي رييسي بودم از امثال تو هيچوقت نظر نميخواستم. الانم پيشنهادي نداري. چون خواستار درست شدن مملكت نيستيد شما براي رفع تكليف كه فردا ممكن است اتفاقي بيفتد و فلان و فلان ميخواي چند برگ سياه كني و تحويل بدي بهانه اي نباشد
    • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      4 3
      رییسی باید از سرنوشت محمد مرسی عبرت بگیرد. نتیجه اعتماد مرسی به تفاله های حکومت مبارک همان قفسی بود که از آن سر در آورد.
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    22 4
    آقای زیدآبادی این ۸سال گذشته هم جزء اون سالهای سالتون هست؟
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    13 4
    اگه وطن .....هایی مثل اصلاح طلبا از ۴۲ سال ۳۲ سالش رو به دزدی و رانت و اقازادگی و ۴۲۰۰ و زمین خواری و رشوه و فرزندان مظلوم و اف ای تی اف و برجام و بتن ریزی و قرارگاه مرغ و سایر خیانت ها نمی گذروندن وضع کشور این نبود. حالم ازتون به هم میخوره. دشمن شماره یک ایران شماها هستین نه امریکا و اسراییل. که نتانیاهو به حق شما رو سرمایه ی خودش میدونست.
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    10 5
    این افساد ازترس جونشون که رئیسی ومردم تیکه پارهشون نکنند،چندهدف اصلی وپنهانی را دنبال میکنند-۱-مثل زمان شاه با استکبار شرق وعرب دوستی کنند وپچاپند-۲-کشوررا عارت ومردم را به کشتار فقر فلاکت بکشند-۳-به اسم دموکراسی وازادی بیان باعث بی بند وباری فساد خیانت وجنایت ..‌بشوند-۴-تا نسلها ژنهای برتر واقازاده هاشون درتامین امنیت ثروت زور وطلم ...باشند
  • سید IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    14 6
    به یکی گفتند جناب آقای ... سرش گیج رفت و نزدیک بود کار به دست خودش بدهد! حالا حکایت زیدآبادی شده است که بالاخره برای اولین بار یک رئیس جمهور کشور با او صحبت کرده است، بنده خدا گمان کرده است چه مخی بوده است که تاکنون خودش هم نمی دانسته است!!!
  • DE ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    7 11
    من ۳۲ سالی که اصلاح طلبان سر کار بودند دیگه یادم نمیاد کلا من پیشنهاد ندادم یا اونها پیشنهاد من رو نخوندند یا کلا من از اوَضاع راضی بودم پیشنهاد ندادم خلاصه نمیدونم پیچیده گاز داده گاز داده پیچیده گازیده پیچیده پیچیده گازیده....مهم نیست بیخیال مهم اینه که چرا دولت جدید پیشنهادات من را عمل نمیکنه .از این ۳۲ سال وجدانم راحته پیشنهاد نداشتم. چون همه چی خوب بود.
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    4 3
    درست نیگویند حتی ازدشمنت درس بگیر-ولی نه این دشمنان داخل که چیزی جز دروغ غارت خرابکاری فساد خیانت جنایت وکشتار وفقر وفلاکت مردم ندلشتند،معلوم نیست آقای رئیسی چرا ازاینها درخواستی باید داشته باشه!؟پرونده افساد طلبان برلی همیشه بسته شده
  • Ahmad IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    9 7
    علی رغم نظرات شما دوستان ، اما من آقای زیدآبادی را تحسین میکنم.
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      1 6
      تحسین بی دلیل نشانه سبک بودن عقل است.
  • بایراق۸۸۹۹ IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    4 2
    سلام‌با‌اخذ‌نظرات‌آقایان‌مشکلی‌حل‌ نمی‌شودباید‌کشور‌به‌طریق‌فدراتیو‌ا داره‌شود‌اختیاراتدبه‌غیر‌ازامور‌نظامی‌ وامنیتی‌به‌مناطق‌سپرده‌شوددولت‌ مرکزی‌نظارت‌نماید‌وروابط‌خارجی‌ را‌تنظیم‌ نماید‌ااستانداران‌وفرمانداران‌باید‌با‌رای‌مستقیم ‌مردم‌یا‌شورای‌استان‌انتخاب‌شوند.من‌تضمین میکنم‌....امامی‌دانم‌آقایان‌ مرکزی‌نخواهند پذیرفت.تا‌خدا‌چه‌رقم‌زند
    • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      0 0
      رسما بگو قصد تجزیه ایران را دارید. البته شکی نیست نظام فدراتیو در زمانی که ایالتها دارای قومیتها و زبانها و مذاهب متفاوت باشند سرنوشتی بهتر از یوگسلاوی و شوروی نخواهد داشت.
  • دلسوز IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    5 0
    در این مملکت خیلیا فقط ب فکر منافع جناحی هستن تا منافع ملی! بنابراین کسانیکه منافع ملی در اولویتشونه مورد هجمه های ناجوانمردانه دو جریان قرار میگیرند
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    1 5
    يعني دولت مورد حمايت شما يعني دولت روحانى حرفها،نظرات و پيشنهادات شما رو مورد توجه قرار نداده اند؟ شما اصلاح طلبها نهايت فريب،دروغ و نفوذيد.شما از منافقين منافقترين چون هميشه پشت نغابيد و ارام ارام تيشه به ريشه كشور و انقلاب ميزنيد.
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    0 2
    یک زمانی بدهید به آمریکا که سه تا کار انحام بدهند-۱-ظرف یکماه تمام پایگاهایشان ونیروهای اژانس وجاسوسش را ازمتطقه جمع کنند بروند-۲-سریعا بدون هرگونه تله برجانی تمام تحریمهای منطقه را بردارد-۳-انواع حمایت تروریستی را از به اصطلاح دوستانشان (عربستان واسرائیل و...)بردارد-والا تایکماه دیگر تمام پایگاه ها،نیروهای آژانس،جاسوس،تروریستهاوافسادطلبانش ...نابود میشوند(فقط یکماه نه بیشتر فقط کمتر)
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    0 2
    البته هر نظری هم امکان دارد که قابل پیاده شدن نباشد مگر اینکه طرف در آن حوزه، خبره و با تجربه باشد و عملا کار کرده باشد، و گرنه، تا بخواهید نظرهای کارشناسی وجود دارد.
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    3 2
    کار که برای خدا نباشه میشه سنگ مفت گنجشک مفت
  • محمدایوب IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    3 3
    البته وقتی رییس جمهور تورا آدم حساب کرد پاسخ نمی‌دادی ثابت میکردی که نیستی. روحانی اصلاح طلبان را که آدم حساب نمیکند هیچ وزرایش میخواهند با صحبت کنند موفق نمی شوند. این است وضع مملکت
  • FR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    1 2
    منتقدین شما از طیف و همراهان خود شما هستند که تمام چهل راه فرضی شما را انجام داده اند و داده اید و حالا که مورد انتقاد براندازان و بی شرمی آنان قرار گرفته اید هم با لحنی مظلومانه ودر عین حال بنوعی از مواضع خود برایت میجویید .... اصلا شما اصلاح طلب ها چرا آنقدر خودتان را مهم فرض میکنید ؟!
  • سلحشور IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    0 0
    اصلاح طلبان کیلویی چند وضعیت موجود نشان دهنده همه چیز هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس