کد خبر 1240384
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۷
شوک کشف گور‌های دسته جمعی بومیان به جامعه کانادا

کشف گورهای دسته جمعی متعلق به بومیان کانادا با واکنش‎های داخلی و بین المللی زیادی روبرو شده است.

به گزارش مشرق، اکتشافات اخیر گورهای دسته جمعی کودکان بومی در کانادا، آنچه جوامع بومی مدت‎هاست می‌داند را تصدیق کرده است.

به گزارش «الجزیره»، «نگانویودام سینکلر»، استاد دانشگاه «مانیتوبا»، می‎گوید «هر جامعه بومی در کانادا داستان‌هایی درباره کودکان از دست رفته دارد، بنابراین هیچ یک از این اکتشافات تعجب آور نیست؛ تنها عامل تعجب آور این است که کانادایی‌ها تا این حد از این اکتشافات تعجب کرده‎اند.»

بیشتر بخوانید:

معترضان کانادایی مجسمه ملکه فعلی و پیشین انگلیس را سرنگون کردند

حداقل ۳ جامعه بومی در کانادا اخیراً صدها گور بدون علامت از کودکان بومی را در محوطه مدارس شبانه روزی سابق، که توسط دولت فدرال تاسیس شده بودند، کشف کردند؛ این نوع مدارس بیش از ۱۰۰ سال توسط کلیساهای مختلف اداره می‌شدند.

از اواخر دهه ۱۸۰۰ تا سال ۱۹۹۶، کانادا ۱۵۰ هزار کودک بومی را به زور از خانواده هایشان جدا کرده و آن‌ها را مجبور به حضور در این مدارس کرد.

بسیاری از این کودکان مورد آزار جسمی و جنسی قرار می‌گرفتند؛ گمان می‌رود هزاران نفر از این کودکان جان خود را از دست داده باشند.

برای دهه‎ها، بازماندگان از مرگ این کودکان آگاه بودند، اما اکنون با دسترسی بیشتر به فناوری، گورها در حال اکتشاف هستند.

در حالی که این اکتشافات در دست اجراست، موجی از غم و اندوه جوامع بومیان کانادا را فرا گرفته است.

این یافته‌ها همچنین به تقاضای پاسخگویی از اتاوا و کلیساهایی که عملیات روزمره را در این مدارس انجام می‌دادند، به ویژه کلیسای کاتولیک، که مسئول بیشتر آن‌ها بود، دامن زده است.

اما روسای بومی می‌گویند که نه دولت فدرال و نه کلیسای کاتولیک در کانادا اقدامات کافی را برای مقابله با آسیب‌های مداوم ناشی از این نهادها انجام نداده‎اند و همچنین آن‌ها برای اجرای فهرست طولانی از توصیه‌های ارائه شده توسط یک کمیسیون تحقیق فدرال در سال ۲۰۱۵ اقدام نکرده‎اند.

این کمیسیون نتیجه گرفته بود که کانادا از طریق سیستم مدارس شبانه روزی «نسل کشی فرهنگی» انجام داده است.

«سینکلر»، همچنین با اشاره به دولت کانادا، می‎گوید «آن‌ها وظایفی را که به آن‌ها متعهد هستند، انجام نمی‌دهند؛ اعمال آن‌ها با حرف‎هایشان متفاوت است.»

کمیسیون حقیقت و آشتی کانادا در خواست‎هایی را از جمله عذرخواهی پاپ فرانسیس برای نقشی که کلیسای کاتولیک در سیستم مدارس شبانه روزی ایفا کرده و کمک‌های دولت فدرال برای کمک به کشف گورهای دیگر، ارائه کرده بود.

اما پس از پیدا شدن ۲۱۵ کودک بومی در گورهای بدون علامت در مدرسه شبانه روزی «کمپلوس» در استان «بریتیش کلمبیا»، پاپ عذرخواهی نکرد و فقط به دردناک بودن موضوع اشاره داشت.

هفته‌ها بعد، بقایای حدود ۷۱۵ ساکن بومی کانادا در مدرسه «ماریوال» در «ساسکاچوان» کشف شد؛ هر دوی این مدارس توسط کلیسای کاتولیک اداره می‌شدند.

این در حالی است که اخیرا سومین گور دسته جمعی متعلق به بومیان در کانادا کشف شد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    3 6
    هیچی از ارزشهای کانادا کم نمیشه مثل مسابقات فوتبال و باختهای تیم ملی
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      2 58
      ببخشید کدوم ارزش‌های کانادا؟؟! مگه در مجموع ارزشی هم داشته که چیزی ازش کم بشه؟! خخخخخخ
  • FI ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    10 0
    کانادا تا ورود اختلاس گران ایرانی, چون با پول حرام پایه گذاری شده بود و هم با پول حرام اداره میشد, همه چیز بر وفق مرادشان بود, ولی اختلاس گران ایرانی پول حلال بیت المال و مزد عرق پیشانی مردم ایران را وارد چرخه اقتصادی آنها کردند, و این پول حلال ببین چه ها که نخواهد کرد. اول صورت زشت آنهارا نمایان کرده. در وهله بعد دور نیست که بدلیلِ حمایت از دزدان ایرانی, لعنت ابدی شامل حالشان شده و بدتر از لیبی گردد. به امید روزی که همه بدخواهان ایران به خاک ذلت بیافتند.
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      6 0
      تازه جنابعالی از اونی خبردار شدی که توسط روزنامه‌ها افشا شده، باید بدانی میلیاردها دلار پول ملت مظلوم و فلک زده ایران توسط آقازاده‌ها نه تنها در کانادا که در بسیاری از کشورهای غربی سرمایه‌گذاری شده و پدرانشان مدعی هستند تمام ایران را بگردید اگر بیشتر از ارث پدری ما چیزی داشته باشیم!!! و تا زمان ظهور امام زمان به دادگاه کشیده نخواهند شد.
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    3 0
    خخخخ کجان سینه چاکان دموکراسی و حقوق بشر. کدام ابلهی می تواند احساس همدردی سیاسیون مهاجر سفید پوست کانادایی را برای ایرانیان و سایر مهاجران دیگر که تن به کار جنرال میدن و آبروی خوشون و کشورشونو نی برن باور کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس