کد خبر 1240098
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
شیخ زکزاکی

دادگاه نیجریه محاکمه رهبر جنبش شیعیان این کشور را تا روز ۲۸ ژوئیه به تعویق انداخته است.

به گزارش مشرق، دادسرای دادگاه عالی کادونا محاکمه شیخ زکزاکی، رهبر جنبش شیعیان نیجریه، را تا تاریخ ۲۸ ژوئیه (۶ مرداد) به تعویق انداخته است.

بیشتر بخوانید:

سخنان دختر شیخ زکزاکی درباره روز قدس در نیجریه

این دادگاه اعلام کرد دلیل این اقدام تصمیم‌گیری درباره این پرونده و عدم ارسال پرونده پس از دادگاه شفاهی بوده است. مشاور شیخ زکزاکی پیش از دادگاه پرونده را ارائه کرد و از تیم دادسرای کادونا خواست تا در این باره تصمیم‌گیری‌های لازم را به عمل آورد.

به گفته دادستان انتظار می‌رود حکم شیخ زکزاکی پس از استماع شاهدان اعلام شود. با این حال، تیم دفاع از شیخ زکزاکی ادعای دادستان را تکذیب کرد و ضمن زیرسوال بردن اتهامات ایشان، شیخ زکزاکی را بی‌گناه دانست.

بیش از ۳۴۰ نفر از اعضای جنبش اسلامی نیجریه در حمله نظامیان در سال ۲۰۱۵ کشته شدند و این اقدامات از سوی گروه‌های حقوق بشری بین المللی به شدت محکوم شد. شیخ زکزاکی و همسرش، به‌رغم حکم دادگاه عالی فدرال، مبنی بر آزادی آن‌ها، بیش از ۵ سال در بازداشت به سر می‌برند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    2 0
    نیجریه جاییه که تروریست هایی مثل بوکوحرام ازادانه دارن توش جولان میدن هیچکسم کاری به کارشون نداره اما شیخ زکزاکی یک انسان ازاده رو به جرم شیعه بودن سالها دستگیر و زندانی میکنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس