کد خبر 1240005
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶
بورس نمایه

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: پیش بینی می‌شود آغاز تحول در بهبود شرایط اقتصادی کشور از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ انجام شود.

به گزارش مشرق، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه جدید شهرستان راور گفت: سال‌ها تلاش و مبارزه حجت الاسلام تویسرکانی امام جمعه شهرستان راور در عرصه فعالیت‌های انقلابی و دینی به عنوان یکی از خدمتگزاران صدیق نظام جمهوری اسلامی، نیازمند قدردانی است.

او افزود: رویکرد ما در حوزه نمایندگی مجلس از ابتدا این بود بتوانیم مسیر حرکت را برای پیشبرد ماموریت‌های مجلس پیس ببریم و نگاه ما به جایگاه ولایت و رهبری است.

پور ابراهیمی با تاکید بر اینکه خط قرمز ما مبانی است که امام به عنوان طراح انقلاب مطرح کردند و امروز خط قرمز ما مباحثی است که مقام معظم رهبری مطرح می‌فرمایند و در جایگاه استانی نیز نماینده ولی فقیه است گفت: اگر کسی می‌خواهد شاخصی را برای خود در نظر بگیرد که چه مقدار از جایگاه ولایت و رهبری فاصله دارد در عمل باید این ارزیابی انجام شود و در شعار و صحبت نمی‌توان این ارزیابی را انجام داد.

بیشتر بخوانید:

شاخص کل بعد از ۱۰ ماه روند نزولی خود را شکست

او تصریح کرد: نگاه ما از اول بر همین اصل بوده که نگاه ما از نظر فردی انقلابی این است که امروز جایگاه ولایت و رهبری مهم‌ترین جایگاه نظام اسلامی است لذا این تکلیف شرعی برای ما است.

 رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی بارز حجت الاسلام زمانی ، امام جمعه جدید شهرستان راور افزود: نگاه علمی در کنار معرفت دینی و اخلاقی است که در مدت زمان کوتاهی که در چترود حضور داشتند آثار و پیامدهایی آن به دلیل این حضور در کنار پیگیری مطالبات مردم کاملا مشهود بود.

او ادامه داد: هیچ جایگاهی برای امام جمعه، نماینده مجلس و فرماندار وجود ندارد مگر اینکه عملکردش موجب رضایت مردم باشد.

پور ابراهیمی بیان کرد: امروز با تلاش‌های انجام شده راور یکی از شهرستان‌های انقلابی و متدین استان کرمان است و ما به این مهم افتخار می‌کنیم.

او با اشاره به گام دوم انقلاب اظهار کرد: ما در گام دوم انقلاب اسلامی وارد دهه پنجم انقلاب شدیم و قطعا بررسی آسیب‌ها و نقاط قوت و ضعف برای افزایش اقتدار نظام امری ضروری است.

 رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای رسیدن به قله‌های برتری برای ایجاد جایگاهی که در شان نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان از ضروریات است که امروز تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

او با بیان اینکه دشمن سعی داشت بگوید نظام جمهوری اسلامی با ویژگی تفکر ولایی و مبتنی بر تفکر شیعی توانایی اداره کشور را ندارد افزود: لذا مشکلات اقتصادی را به رخ نظام کشیدند.

پور ابراهیمی تاکید کرد: ما معتقدیم به رغم تمام مشکلات با تشکیل دولت ولایی در کنار مجلس انقلابی آغاز تحول در بهبود شرایط اقتصادی کشور را از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ به دلایل متعدد شاهد خواهیم بود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ایجاد نگاه و سرفصل جدیدی که رئیس جمهور منتخب دیروز انجام دادند در عرصه رقابت‌های انتخاباتی بود و در هیچ جای دنیا این مهم دیده نشده که بعد از انتخابات رقبا را دعوت کنند و هم اندیشی کنند تا کشور  بهتر اداره شود ،پیش بینی می‌شود آغاز تحول در بهبود شرایط اقتصادی کشور را از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ انجام شود.

او گفت: امروز اقدامات گسترده‌ای در دستور کار قرار دارد و ما برای اینکه بتوانیم همین مسیر را دنبال کنیم اولویت ما در این شهرستان رفع مشکلات معیشتی است.

پورابراهیمی تاکید کرد: امروز حدود سه هزار میلیارد تومان پروژه‌های اقتصادی در دستور کار شهرستان راور قرار گرفته است.

او به بهره برداری برخی از طرح‌ها در شهرستان راور اشاره کرد و افزود: خط اول ۳۵ هزار تنی فولاد راور به بهره برداری رسیده است و خط دوم ظرف چند روز آینده و خط سوم نیز در سال آینده به بهره برداری می‌رسد و همزمان با خط سوم حدود ۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام می‌شود و ۱۵۹ میلیارد تومان سرمایه گذاری ارزی برای خط دوم فولاد در حوزه تصمیم گیری ما است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پایان تابستان سال آینده شاهد اشتغال به صورت مستقیم  ۱۸۰ نفر و به صورت غیر مستقیم ۴۰۰ نفر در فاز دوم فولاد راور خواهیم بود، در فاز سوم نیز حجم سرمایه گذاری بالای ۵۰۰ میلیارد تومان مبنای ما است.

او بیان کرد: در زمینه مشاغل خرد و خانگی هفته گذشته قراردادی با یکی از بانک ها منعقد شد لذا از هم اکنون افراد با رویکرد مشاغل خرد و خانگی با دریافت ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون می‌تواند شغل ایجاد کند که آموزش بازاریابی و قرارداد منعقد شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • NL ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    0 0
    حاجی داستان نبافید دستمالتون رو هم بذارید جیبتون مشکل برق و تورم رو تو مجلس پیگیر بشید
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    1 1
    با همین امار ها خوش باشین.امکان نداره بدون توافق و فروش روزانه حداقل 2 میلیون بشکه نفت کسری بودجه پنجاه درصدی و این سیل نقدینگی و ابر تورم رو کنترل کرد
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      1 0
      معلومه بد جور کاسبی برجام بت ساخته ها کسری بودجه نداریم جلوی حقوق نجومی ودزدی شما ها گرفته بشه اقتصاد درست میشه نیازی به توافق ومذاکره نیست
  • مصطفی IR ۰۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    0 0
    خدایا این مسولین ما چقدر چاپلوس و از خدا بی خبر هستند خودت این ها را به راه راست راهنمایی بفرما .
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    0 0
    این حرفهارو مردم از روحانی وهمتی زیادشنیدن لااقل شما سعی کنیدوعده ندین کارکنین مردم خودشون نتیجه رو میبینن وبراشون قابل تشخیصه راستی لبنیات هم گرون شدا
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    1 0
    چون حسن کلید نست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس