ادعای دیپلمات‌های غربی: دسترسی بازرسان آژانس به تأسیسات نطنز محدود شده است

دیپلمات‌های غربی در گفتگو با رویترز مدعی شدند که ایران پس از وقوع خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نطنز در اوایل ماه آوریل به دلایل امنیتی دسترسی بازرسان آژانس تأسیسات نطنز را محدود کرده است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز روز پنج‌شنبه به نقل از دیپلمات‌های غربی مدعی شد که پس از وقوع خرابکاری در مجتمع غنی‌سازی سوخت هسته‌ای نطنز در اوایل ماه آوریل (اواخر فروردین‌ماه)، ایران دسترسی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تأسیسات نطنز را محدود کرده است.

بیشتر بخوانید:

آیا تهدید امریکا به ترک میز مذاکره جدی است؟

یک دیپلمات مستقر در وین، در این خصوص ادعا کرد: «در پی حادثه/ خرابکاری ماه آوریل [در تأسیسات نطنز]، دسترسی‌های مشخصی به دلیل ملاحظات ایمنی و امنیتی محدود شده است. این محدودیت‌ها اثر کمی بر توانایی آژانس برای انجام راستی‌آزمایی دارد.»

این دیپلمات که رویترز نامش را فاش نکرده، در ادامه گفت: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این خصوص با ایران گفتگو کرده است تا از دائمی شدن این محدودیت‌ها و آغاز روند تأثیرگذاری منفی آنها بر ظرفیت‌های راستی‌آزمایی آژانس در ایران جلوگیری کند.»

یک دیپلمات غربی دیگر که به گفته رویترز از نزدیک مذاکرات ایران و آژانس را دنبال می‌کند، محدود شدن دسترسی بازرسان آژانس در ایران (طبق ادعای طرف‌های غربی) را اقدامی تحریک‌آمیز از سوی ایران خواند.

وی در عین حال به رویترز گفت: «ایران موافقت کرده است که دسترسی کامل بازرسان آژانس به مجتمع غنی‌سازی سوخت هسته‌ای نطنز را فراهم کند و این کار هفته آینده انجام خواهد شد.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    10 3
    تعامل و همکاری و حسن نیت و سازش دولت تدبیر و امید با کشورهای غربی و آژانس انرژی اتمی برای آنها توقع و حق قانونی ایجاد کرده است و از ایران طلبکار شده اند با سختگیری و محدودیت ایران ، آنها ابتدا سرو صدا راه می اندازند اما وقتی که مشاهده کردند ایران اهمیتی به قیل و قال آنها نمی دهد شرایط و رفتار ایران را خواهند پذیرفت
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    7 3
    مگر آزانس را روحانی برگرداند نطنز!؟خوب معلومه همینها کارهای خرابکاری وانفجار کردنند
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    6 0
    متاسفانه جبران خسارات وارده به مردم ایران به دلیل خیانت و پیمان شکنی غربیها در مذاکرات نادیده گرفته شده.
  • محمدایوب IR ۰۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    6 0
    بی شرف ها شانتاژ میکنند. سربازهایشان درایران فعال هستند. پدر سوخته ها مگر اصلاح طلبان مرده اند که ننم غریبن درمیارین. صدتا مثل جیسون رضاییان هم دارین اصلا خود ظریف هرچی بخواین میده. امضای کری را داره
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    3 0
    عالی
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    4 0
    یعنی این جاسوسها درلباس اژانس اززمان شروع دولت روحانی ۸ساااااااال درایران بودنند!!!!؟؟؟همه را باسیخ داغ واوردنگی بیرون کنید(،کثافتهای غارتگر استکبار اشعالگر استعمارگرروشهای نوین به اسم دموکراسی...) را
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    5 0
    آقا این بازدیدها را متوقف سازید و مشزوط به بازدید برابر از تاسیسات هسته ای دیگران مانند اسرائیل عربستان و امارات کنید ....
  • وطن پرست DE ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    0 0
    نه ترخدا می خواستید محدود نکنید. جالبه که خبرش رو هم باید از منابع غربی بشنویم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس