کد خبر 1239919
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸

قیمت آسانسورها، چه مسکونی و چه تجاری به میزان قابل توجهی متفاوت هستند. از ابعاد آسانسور گرفته تا کاربرد آن در ساختمان های مختلف و همچنین عوامل گوناگون دیگر،  بر قیمت آسانسور تأثیر دارند.

عوامل موثر بر قیمت آسانسور

در سال های اخیر شاهد روند صعودی قیمت های قطعات آسانسور هستیم. بسیاری از شاخص ها مانند میزان تقاضا، نرخ ارز، نوسانات بازار، قیمت مواد اولیه و سایر موارد در این روند تاثیر گذارند. یکی از آیتم ها در تعیین قیمت آسانسور تعداد توقف است. باید به این نکته توجه نمود هر چه تعداد ایستگاه های آسانسور بیشتر باشد، تعداد درب آسانسور، تعداد ریل آسانسور، متراژ سیم بکسل، متراژ تراول کابل و سایر موارد افزایش خواهد یافت. در نتیجه بهای تمام شده یک پکیج آسانسور بیشتر خواهد شد.

عوامل موثر بر قیمت آسانسور

در قیمت آسانسور عوامل زیر تاثیرگزارند:

- اندازه کابین

 اندازه کابین می تواند قیمت نهایی آسانسور را تحت تأثیر قرار دهد. به طور معمول، کابین های کوچکتر می توانند مقرون به صرفه تر باشند. زیرا فضای کمتری را اشغال می کنند و نصب آنها در ساختمان راحت تر است، اگرچه همیشه به این گونه نیست.

- نوع آسانسور

 انتخاب یک نوع آسانسور با مدل بالاتر می تواند هزینه ی بیشتری را متحمل شود. به عنوان مثال آسانسور هیدرولیکی قیمت متفاوتی نسبت به آسانسور سکویی دارد. بسیار مهم است که هر کسی که قصد نصب آسانسور را دارد، چه در یک خانه یا در یک ملک تجاری، به انتخاب نوع آسانسور خود دقت کند.

- درهای آسانسور

درهای انتخاب شده برای آسانسور نیز در قیمت آن تأثیر خواهد داشت. به عنوان مثال درب های اتوماتیک هزینه بالاتری نسبت به درب های غیر اتوماتیک دارند.

- سطح اتوماسیون

اتوماسیون و یا ( تنظیمات خودکار آسانسور) عامل تأثیرگذار دیگری است. از درها گرفته تا تمام اقدامات اتوماتیکی آسانسور همه بر قیمت آن تاثیر دارند. هرچه عملکردهای اتوماتیکی آسانسور بیشتر باشد، قیمت آن بالاتر است.

- تعداد توقف ها

در حالی که یک آسانسور می تواند تا چند طبقه بالا و پایین برود، با اضافه شدن هر طبقه به یک ساختمان، نصب آسانسور آن کار بیشتری میبرد و تنظیمات بیشتری را نیاز دارد. بنابراین، هر طبقه اضافی بر قیمت نهایی آسانسور تأثیر می گذارد .

- مسافت

مسافت کلی که آسانسور طی می کند بر روی ارتفاع بدنه آن تأثیر خواهد گذاشت. هرچه این مسافت بیشتر باشد، بدنه آسانسور بزرگتر خواهد بود و در نتیجه هزینه آن بیشتر میشود.

- ابعاد ساختمان

وقتی نوبت به نصب آسانسور می رسد ، ویژگی های ساختمان مورد نظر ؛مسکونی و یا تجاری بودن آن مهم است. یک ساختمان با ارتفاع زیاد به ایستگاه های بیشتری احتیاج دارد که قیمت آسانسور مورد نیاز آن نیز به مراتب بیشتر است

- طرح نهایی

طراحی نهایی کابین می تواند متناسب با سلیقه شخصی  و یا ویژگی های منحصر به فرد هر ساختمان باشد.طراحی های نهایی آسانسور قیمت های مختلفی دارند که  متاثر از موارد گوناگونی هستند؛ مثلاً داشتن دیوارهای از جنس شیشه یا چوب و نقش و نگار های تزئینی که با توجه به سلیقه شخصی افراد میتواند نامحدود باشد

- هزینه نصب

هزینه نصب و خدمات آسانسور یکی از عوامل مهم‌ دیگر به شمار میرود که قبل از نصب آسانسور باید در نظر گرفته شود.

برای مثال ساعات کار نیروهای نصب آسانسور عاملی ست که باید توسط مالکین در نظر گرفته شود که هزینه ای جداگانه دربردارد.

عوامل موثر بر قیمت آسانسور

نتیجه گیری:

فاکتورهای زیادی وجود دارد که در قیمت آسانسور تأثیرگذار هستند و بیشتر به ویژگی های آسانسور و مواردی که برای نصب آن نیاز است، بستگی دارند.

به گفته متخصصات صنعت آسانسور، در انتخاب آسانسور از یک سو، باید ارتفاع، جمعیت ساکن و آنالیز ترافیک یا کاربری ساختمان و از سوی دیگر، کیفیت قطعات، نحوه نصب و کنترل کیفیت تجهیزات مدنظر قرار گیرد. برخی دیگر معتقدند قیمت آسانسور با توجه به نوع آسانسور، نوع و ابعاد کابین، نوع و تعداد موتور به کار رفته در ساخت آسانسور، تعداد طبقات، حداکثر ظرفیت قابل تحمل، حداکثر سرعت حرکت، حداکثر ارتفاع، نوع سکشن، برند آسانسور و نوع تابلو برق مانند اینورتر یا کنتاکتوری بودن تابلو برق، متفاوت است.

شرکت الماس آسانسور با کسب تمام مجوزات لازم اعم از پروانه طراحی و مونتاژ از وزارت صنعت و معدن و عضویت در سندیکای آسانسور و پله برقی، فیلترهای استانداردی را با موفقیت گذرانده و جزو برترین های صنعت آسانسور و پله برقی میباشد که با اتکا به تجربه نیروهای متخصص و همچنین جدیدترین تکنولوژی هزاره سوم، مفتخر به طراحی و اجرای پیشرفته ترین آسانسورها در کل کشور می باشد و انواع آسانسور و پله برقی را که کاملا ایمن ، قابل اعتماد ، پایدار ، راحت و کم مصرف است، در اختیار شما قرار میدهد.

جهت مشاوره رایگان برای خرید آسانسور یا استعلام قیمت انواع آسانسور و پله برقی با ما تماس بگیرید.
 

09123136762 - 09120310467

وب سایت:  https://www.fsaelevator.ir


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس