ویژه ها

اگر تعامل با آمریکا، برای مردم ایران رفاه ملی در پی داشت، در این ۸ سال آنچنان رونق اقتصادی در کشور ایجاد می شد که دیگر مردم هیچ نیازی به پول یارانه احساس نمی کردند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

******

** تعامل دولت رئیسی با آمریکا موجب «رفاه ملی» می شود

«مهدی ذاکریان» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه شرق در پاسخ به این سوال که «مهم‌ترین پرونده‌هایی که روی میز دستگاه دیپلماسی دولت آینده قرار می‌گیرد، چه پرونده‌هایی خواهد بود و به چه مسائلی نیاز خواهد بود که در اولویت رسیدگی شود؟» گفت:«در موضوع سیاست خارجی باید دقت شود که چه نوع روابط خارجی می‌تواند منجر به رفاه ملی و معیشت بهتر مردم شود که این مستلزم تعامل اقتصادی با کشورهای پیشرفته صنعتی و اقتصادی در دنیاست. کارکردن با کشورهایی که در حوزه اقتصاد موفق هستند؛ مانند کارکردن با ایالات متحده آمریکا، ژاپن، کره جنوبی، چین، بریتانیا، آلمان، کشورهایی صنعتی عمده دنیا که تولیدات صنعتی موفقی دارند».

ذاکریان در ادامه گفت:«بنابراین ایران در روابط خارجی خودش اگر روابط اقتصادی و صنعتی می‌خواهد، باید برای دستیابی به رفاه مردم پیش‌بینی کند و روابط با این کشورها یک پرونده است که باید بیاید روی میز».

تعامل دولت رئیسی با آمریکا موجب «رفاه ملی» می‌شود/ اعتماد: بسیاری از مدیران دولت روحانی «فرصت‌طلب» بودند

اصلاح طلبان علیرغم تجربه پرهزینه «سیاست خارجی دولت روحانی»، همچنان اصرار دارند که این تجربه خسارت بار را به دولت بعدی تعمیم دهند.

دولت آقای روحانی و وزارت خارجه این دولت به ریاست ظریف در ۸ سال اخیر با بکارگیری دیپلماسی انفعالی، هم در روند پیشرفت صنعت هسته ای اخلال ایجاد کرد و هم تحریم ها را گسترده تر کرد و هم ارزش پول ملی را به شدت کاهش داد.

دولت روحانی نتوانست رویکرد بسیار مهم «عزت، حکمت و مصلحت» را در سیاست خارجی پی بگیرد و همین مسئله خسارت های زیادی به کشور تحمیل کرد.

یکی از نقاط ضعف اساسی دولت روحانی، اعتماد بلاوجه به آمریکا و اروپا بود. اگر قرار بود که تعامل با آمریکا موجب رفاه ملی شود، در دولت روحانی از دلار ۳ هزارتومانی به دلار ۲۴ هزارتومانی نمی رسیدیم.

اگر تعامل با آمریکا، برای مردم ایران رفاه ملی در پی داشت، در این ۸ سال آنچنان رونق اقتصادی در کشور ایجاد می شد که دیگر مردم هیچ نیازی به پول یارانه احساس نمی کردند.

رفاه ملی و ارتقای معیشت مردم در گروی اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی، توجه ویژه به رونق تولید و اعتماد به توان داخلی و بهره مندی از استعدادهای عظیم جوانان نخبه و انقلابی و همچنین بکارگیری دیپلماسی مقتدرانه است.

** بسیاری از مدیران دولت روحانی «فرصت طلب» بودند

«جلال میرزایی» رئیس فراکسیون امید مجلس دهم در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:«در بدنه دولت آقای روحانی ما شاهد افراد و عناصر فرصت‌طلب زیادی بودیم که هیچ دغدغه‌ای نسبت به حفظ پایگاه اجتماعی دولت نداشتند و اصلا در این رابطه احساس مسوولیتی نمی‌کردند».

میرزایی در ادامه نوشت:«در واقع دغدغه بسیاری از مدیران دولت روحانی نه تقویت همکاری جمعی در راستای رسیدن به اهداف دولت بلکه حفظ منافع شخصی بود؛ ترجیح این عده که در همه حوزه‌های دولت به وفور حضور داشتند انفرادی کار کردن آن‌هم در راستای حفظ قدرت و تامین منافع شخصی بود».

تعامل دولت رئیسی با آمریکا موجب «رفاه ملی» می‌شود/ اعتماد: بسیاری از مدیران دولت روحانی «فرصت‌طلب» بودند

کارنامه دولت روحانی قابل دفاع نیست. این مسئله در کنار رای حدود دو میلیون و چهارصد هزار نفری کاندیدای مورد حمایت اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری، جریان اصلاحات را با سردرگمی مواجه کرده است.

بر همین اساس این طیف در شرایطی که تنها چند هفته تا پایان دولت روحانی باقی مانده است، تازه به یاد نقاط ضعف دولت افتاده و دولت روحانی را آماج تندترین انتقادات قرار می دهند.

اصلاح طلبان تا پیش از این، قصور و تقصیرهای دولت روحانی را به گردن تحریم، کرونا، سیل، زلزله، ترامپ و دولت پنهان می انداختند. این در حالی است که علت اصلی کارنامه غیرقابل دفاع دولت روحانی، در عملکرد بسیار ضعیف خود دولت نهفته است.

در همی رابطه، چندی پیش «غلامحسین کرباسچی» فعال سیاسی اصلاح طلب گفته بود:«به نظر من مشکل دولت دوم روحانی، بیش از آنکه به عوامل خارجی و آمدن ترامپ یا مسائل داخلی بیرون دولت و کارشکنی‌های مخالفان داخلی نسبتی داشته باشد، به خود این دولت و عملکردش در این دوره، یعنی از فردای انتخابات ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۹۶ مربوط است؛ چنان‌که در دولت دوم روحانی از انتخاب نیروها تا انتخاب سیاست‌های خود، رویکردهایی پیش گرفته شد که مسبب وضعیت امروز است... بحران مدیریت مدیران ناکارآمد در دولت اول آقای روحانی در دولت دوم نیز نمایان شد و مشکلات امروز را به وجود آورد».

روزنامه آرمان نیز چندی پیش در مطلبی نوشته بود: «می‌گویند رئیس‌جمهور روحانی بدشانس است. ترامپ، سیل، زلزله و ملخ همه از نشانه‌های بدشانسی حسن روحانی است! اما آیا واقعاً می‌شود سرنوشت یک کشور را به شانس گره زد؟ نه؛  اداره کشور هیچ ارتباطی با شانس نداردامور تنها با تدبیر و عقلانیت اداره می‌شود و به‌سمت پیشرفت حرکت می‌کندشانس هیچ جایی در ایفای وظیفه دولتمردان ندارد. نه‌تنها روحانی بلکه هر رئیس‌جمهور دیگری هم دچار این حوادث می‌شد، نمی‌شد او را بدشانس نامید. لطفاً بی‌تدبیری را بدشانسی ننامیم».

**اراده‌ای وجود داشت که موفقیت برجام به نام روحانی ثبت نشود

«فیاض زاهد» عضو ستاد انتخاباتی کروبی در انتخابات ۸۸ که با مدرک «تاریخ» در دولت روحانی مشاور ارشد دو وزارتخانه مهم اقتصادی بوده است، در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت:« تصمیمات مربوط به برجام به‌خواست عالی‌ترین مقامات کشور صورت گرفته و پیش رفته است و اگر الان هم به نتیجه نرسیده بیشتر یک درخواست سیاسی بوده، هم از داخل ایران و هم از داخل کشور. به این جهت که اراده‌ای وجود داشته است که این موفقیت به نام دولت حسن روحانی ثبت نشود».

زاهد در ادامه نوشت:«ما از برجام خارج نشدیم و بخشی از این‌ها به دلیل استدلالات دولت مستقر بود و فهم آنها از اینکه خروج ایران از برجام فشارهای اقتصادی و بین‌المللی را تشدید می‌کند...خارج نشدن ما از برجام هیچ سودی هم نداشته باشد این مزیت را داشت که ما را مجددا وارد ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل نکرد».

تعامل دولت رئیسی با آمریکا موجب «رفاه ملی» می‌شود/ اعتماد: بسیاری از مدیران دولت روحانی «فرصت‌طلب» بودند

برجام به نتیجه نرسید؛ چرا؟! به این دلیل که آقای ظریف در حساس ترین مقطع مذاکرات گفت «امضای هر توافقی، بهتر از عدم توافق است»! این در حالی است که در همان مقطع «جان کری» وزیر خارجه دولت اوباما گفت «عدم توافق، بهتر از توافق بد است».

برجام به نتیجه نرسید، چرا که در شرایطی که آمریکا به قاتل زنجیره ای توافقات بین المللی مشهور بود، مقامات ارشد دولت روحانی تاکید کردند که «امضای وزیر خارجه آمریکا تضمین است و ما از اجرای برجام اطمینان داریم»!

برجام به نتیجه نرسید، چرا که دولت روحانی و وزارت خارجه به ریاست ظریف در اقدامی عجیب، تمامی تعهدات ایران را پیش دستانه و به صورت فوری و با عجله انجام دادند و سپس به انتظار نشستند تا طرفی که به قاتل زنجیره ای توافقات بین المللی مشهور است، به تعهدات خود عمل کند.

برجام به نتیجه نرسید، چرا که دولت آقای روحانی به ۲۸ شرط ابلاغی برای اجرای برجام عمل نکرد.

برجام به نتیجه نرسید، چرا که علیرغم نقض فاحش برجام توسط دولت آمریکا، مقامات ارشد دولت روحانی تاکید کردند که درست است که برجام نقض شده ولی هنوز با نقض فاحش برجام فاصله داریم!

برجام به نتیجه نرسید، چرا که روحانی و ظریف معتقد بودند که دولت های بعدی آمریکا به هیچ عنوان نمی توانند از برجام خارج شوند و اگر هم خارج شوند، اروپا و سایر کشورها با آمریکا همراهی نخواهند کرد.

طیف اصلاح طلب اکنون در پی آن است تا با ترفندهای مختلف، موفقیت های احتمالی دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی را به نفع خود مصادره کند.

هر چه قدر که پیروزی اخلاقی در برجام و دورشدن سایه جنگ به واسطه برجام، توسط افکارعمومی پذیرفته شد، این ترفندهای نخ نما نیز پذیرفته خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 53
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • SE ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    24 2
    8 سال حرف زدید ، دست دشمن لیس زدید، چه نتیجه ای گرفتید که ذلت را باز هم به دولت رئیسی توصیه میکنید. تا کجا میتوان گفت حماقت است؟ خیانت است
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      3 1
      رییسی باید از سرنوشت محمد مرسی عبرت بگیرد. نتیجه اعتماد مرسی به تفاله های حکومت مبارک همان قفسی بود که از آن سر در آورد.
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      2 5
      دست دشمن را لیس زدید؟ در مریخ زندگی میکنی آفتاب زیاد بسرت خورد! ترامپ بخاطر عدم مذاکره مستقیم ایران و دخالت در یمن و نوشتن مرگ بر آمریکا روی موشک و پرتابش ایران را تحریم کرد
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      4 2
      امام خمینی (ره): آنهایی که خواب رابطه با امریکا را می بینند خدا بیدارشان کند.
    • حجت MD ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      1 0
      روحانی بیش از تعامل با ا مریکا در برابر او ذلت نشان داد اما از رفاه خبری نشد
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      1 0
      فرقه رجوی هم بعد آنهمه ترور آمریکایی ها و رجز ضد امپریالیستی شده کاسه لیس شان ! ژنرال آمریکایی از پایگاهشان بازدید میکنه ! چه ادا و اطوار که قجر و بادیگاردهاش در نیاوردند ! رفاهی که توام با رذالت باشه به درد نمیخوره مگر برای همان اصلاح طلبها و ... قجر !
    • DE ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      0 0
      از اول خیانت بود نه حماقت...
    • DE ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      0 0
      اصلاح طلبها تمام منافعشان در خوش خدمتی ب آمریکاست.معلوم نیست چه آتویی دست اونها دارن که دارن به غربی ها باج میدن
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      0 0
      دقیقا
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      0 0
      ۸ سال معادل ۲۰۰ سال عقبگرد ایران
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    15 2
    اعتماد: بسیاری از مدیران دولت روحانی «فرصت‌طلب» بودند،چون بسیاری از مدیران دولت روحانی افسادطلب بودند
    • BR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      5 0
      دقیقا
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      2 0
      اصلاح طلبا تازه یادشون افتاده که دولت روحانی کارآمد نبوده؟!!!!!
    • US ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      0 0
      خدایا خودت رحم کن
    • US ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      0 0
      گل گفتی
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    14 2
    اگر تعامل با آمریکا، برای مردم ایران رفاه ملی در پی داشت، در این ۸ سال اووونچنان رونق اقتصادی در کشور ایجاد می شد که دیگر مردم هیچ نیازی به پول یارانه احساس نمی کردند. # سرطان اصلاحات
    • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      5 1
      اگر تعامل با آمریکا رفاه در پی داشت خود آمریکا چهل میلیون گرسنه و بی خانمان نداشت. شما از کشورهای دیکتاتوری عرب فقط یک تعداد برج و ماشین لوکس دیده اید چون مطلقا اجازه نمی دهند مناطق فقیر نشین کشورهایشان را ببنید. فقط دیروز در کویت یک نفر مصری که جرات کرده بود در مورد خسارتهای طوفان فیلم بگیرد را دستگیر و زندانی کردند
  • سید IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    15 4
    ظاهراً دلسوزی اصلاح طلبان تهوع آور برای برجامشان بیشتر از نگرانی ایشان برای کشورشان است مشکل آن جاست که ایران مام ایشان است اما ایشان مام برجام و شخص بیشتر فرزندش را مواظب است تا مادر خود!!!!!
    • SE ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      9 1
      ایشان مام منافع غرب هستند، دانسته یا نادانسته
  • مهدی IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    3 1
    خیر.!!!
  • محمد علی IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    11 1
    رفاه ملی دولت روحانی را دیدیم کشوررا نابود کرد. چقدر طول بکشه دولت حاج آقا رئیسی آوار برداری کند.؟
  • DE ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    9 1
    تعامل دولت رئیسی با آمریکا موجب «رفاه اصلاح طلبان غربگراها و حزب اشرافی می‌شود چون بعد از 4 سال اتلاف وقت و مذاکره مردم شورش میکنند امریکا ما را میاره سر کار / اعتماد: بسیاری از مدیران دولت روحانی اصلاح طلب بودند بنویسی مردم خودشون متوجه میشوند منظورت« فرصت‌طلب» بوده. اصلاح و فرصت هر دوشون طلب کم دارن.
  • هادی IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    10 1
    ما رفاه را در تعامل با آمریکا نمی دانیم.
  • محمدایوب IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    7 1
    مردم در رفاه دارند غرق میشوند چون درسال 94تحریمها بالمره لغو شد وجهانگیری اقتصاد را ازته دره کشید بالا وروحانی تا همین آخر. خودشو. ظریف وعراقچی را کشت تا آمریکا. نگاهی بهش بکنه دوزار بذاره کف دستش. کل اگر دوا گربود سرخود دوا نمودی
  • FR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    6 1
    شنیدن نظرات اصلاح طلبان بقدری کسالت آور و تکراری و بی مبناست که انگار به یک پسر بچه ده ساله چاق بخواهی حالی کنی که همبرگر برای تو غذای مفیدی نیست....
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    3 1
    بنام خدا فرض ارتباط با کشورهای صنعتی چگونه باعث پیشرفت می شود؟ بنظر می‌رسد دوره تحلیل های تک پایه به سر آمده است و آحاد ملت بخوبی فرآیند پیشرفت که نیازمند تغییر و تحول در بسیاری از زیرساخت ها بطور اعم است را می دانند. ضمنا صرف پیشنهاد ارتباط بخشی از نظریه وابستگی است. ما در دوران تحریم و فشار حداکثری بسیاری از رکورد های فن آورانه جابجا کردیم. لطفاً به شعور ملی توهین نکنید. دولت متبوع شما مانند سلطان حسین نمونه ای از بی کفایتی را به ملت تحمیل کرد که بنظر می رسد حتی در زمان رجعت از این دوره نکبت بار بعنوان ضرب المثلی یاد می شود.
  • حسینی کلشتری IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    3 1
    اصلاح طلبا همین طوری بودن و هستن تا دو هفته پیش امثال صادقی همتی رو در تراز ریاست جمهوری میدونستن دو هته نگذشته ابراز پشیمونی میکنن این یعنی عین جناح بازی و حباثت سیاسی . شرم بر شما که معیشت مردم رو گروگان گرفتین با این رفیق بازی هاتون . ایشاا... همین دنیا نفر به نفر سزاش رو ببینن و ما هم کیف کنیم
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    4 1
    بعد از انقلاب دولت آقای روحانی بیشترین امتیاز را به آمریکایی ها و اروپایی ها داد و اونها هم بیشترین تحریم ها را انجام دادن نمیدونم نمیدونن یا نمیدونن که نمیدونن یا میدونن و خودشونو زدن به ندونستن شاید هم میدونن ولی طرف دشمنن
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      3 0
      آفرین.خیلی دقیق بود
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    3 1
    دوران ذوق زدگی دولت غربگرا از مذاکره و ملاقات با سران استکبار در ایران به پایان رسید آقای رئیسی حتی حاضر نشد در مورد آمریکا بجز یک کلمه (خیر) وقت بیشتر بگذارد آنوقت بیاید با آمریکا تعامل کند ؟!!
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    3 1
    خدا کند دولت رئیسی ورود وخروج نظام برورکراسی را سامان دهد.این بازنشتگان شاغل را که برای خود حقانیت ویژه قایلند با التماس دعا هدایتشان کندبه منزل شان.
  • کسری DE ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    3 1
    تمام روزنامه ها و نشریات این مفسد طلبا باید توقیف بشه
  • جبارسینک IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    2 1
    برجام مردم رو بیچاره کرد نگاه به دست کدخدا مردم رو بیچاره کرد
    • IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      3 1
      برجام=خسارت محض
  • IR ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    3 1
    پس اونموقعی که شاه رفیق حمام وگرمابه آمریکائیها بود رفاه ملی فقط برای خودیها بود ویک مشت چایخانه و بدخانه برای مردم !؟وغارت بیت المال ایران برای آمریکاییهابود !؟پس آمریکا برای مردم رفاه نمیآورد وفقط برای خودیها وافساد طلبها رفاه میآورد وبرای مردم وکشور عقب ماندگی
  • IR ۰۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    2 0
    داکریان فقط این سوال را جواب بدهد(اگر تعامل با امریکا رفاه میاورد!پس چرا زمان شاه،که رفیق جونجونیها آمریکا بود-رفاه نیاورد ومردم انفلاب کردنند-وضعیت اقتصادی طبق آمار که نشخص هست-رفاه مثل حالا فقط برای خودیها وخاندانش بوده وهست)
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    1 0
    مغاطه نکنیم لطفا. اینکه روحانی 8 سال با ایالات متحده و سایر کشورهای پیشرفته مذاکره کرد و رفاه اقتصادی ایجاد نشد بلکه وضع بدتر شد به خاطر نابلد بودن روحانی و تیمش بود. اینان خودشیفته و ناشی و نابلد بودند و در توهم این بودند زبان دنیا را میفهمند درحالی که زبان دنیا را در واقع بلد نبودند.علاوه بر این نیت و هدف خوبی هم نداشتند.
  • GB ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    3 0
    چهل واندی سال پیش شاه رو نوکر امریکا وغربزده و،۔۔۔نامیدیم وانقلاب وچه وچه که نکردیم حال برخی برای همان نوکری به پا بوسی افتادند
  • محمدایوب IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    3 0
    پسر بابا رییس دفتر بابا رییس دفتر دانشگاه آزاد بابا رییس نشر اثاربابا رییس مترو به سفارش بابا. معاون عمران دانشگاه آزاد بابا عزیز دل بابا درزمان جنگ برای اینکه از حفاظت استفاده نکنی رفتی خارج.
  • رضا IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    3 0
    یک نفر به این ابله ها بگه که ایران به هیچ وجه قابل مقایسه با آلمان و ژاپن و مالزی و کره و کشورای دیگه نیست تاریخ نشون داده ملت ایران با همه این کشورها و ملت‌ها فرق میکنه هم از لحاظ قرار گرفتن در استراتژیک ترین محل جغرافیایی دنیا هم از لحاظ منابع هم از لحاظ انقلابی که در سال ۱۳۵۷ به ثمر نشست و آسیای میانه رو دگرگون کرد
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    2 0
    آوار برداری زلزله روحانی سالها طول می کشه دراین ۸سال رباست روحانی فقرا فقیر تر ثروتمندان ثروتمند ترشدند
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      0 0
      باید رسانه ها درباره میراث دولت روحانی حسابی روشنگری داشته باشند
  • مجتبی از زنجان IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    4 0
    رییسی جان حتما یک تقسیمات جدید ایجاد کن نیاز اساسی هستش تمام کارشناسی ها هم میگن برای اقتدار باید یک تقسیمات جدید ایجاد کنی
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    0 1
    رسانه های گروهی لطفا به مردم در مورد کرونا اموزش بیشتری بدهید . 1- استفاده از ماسک مناسب .سه بعدی بهتر است . 2- حد اقل دومتر در هر شرایطی به کسی نزدیک نشوید .حتی در پیاده رو . 3- تهویه مناسب یعنی هوا از یک در وارد شود و و با سرعت از در دیگر خارج شود . 4-دستتان را به دهان و چشمتان نزنید . 5- تا می توانید در منزل بمانید . 6- افکار خاص - عمر دست خداست و.... را برای خودتان نگه دارید.و به دسترات پزشکان عمل کنید . 7- با اب نمک دهانتان را بشویید . 8- برای سلامتی یکدیگر دعا کنید.
  • كريم IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    3 0
    پسر آيت الله! شماها كه در زندگي تان تا الآن و بعداً نيز در رفاه بوده و هستيد و خواهيد بود پس براي چه كسي گريبان چاك مي كنيد. شما همگي و آن سه نفر (سران فتنه 88 را مي گويم) خواهان دوباره حكومت نا محسوس آمريكا در ايران هستيد به همه چيز دسترسي داريد. حضرت امام (ره) فرمود: ما رابطه با آمريكا را مي خواهيم چه كنيم. رابطه آمريكا با ايران مانند رابطه گرگ با بره است. آيا شما افساد طلبان هنوز كلام امام را نفهميده ايد كه اين همه براي آمريكا سنگ به سينه مي زنيد و خواهان سلطه اش بر كشور ما هستيد. آقا از اين كشور برويد شما هم در آمريكا كارتون خوابي كنيد تا همه از دست شما راحت بشوند. شما دلتان براي يارانه گرفتن و يا نگرفتن مردم نمي سوزد بلكه فقط و فقط نوكري آمريكا و مسيو و مستر ها مد نظر شماست.
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    3 0
    باز سر وکله خاندان رفسنجانی پیدا شد .
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      0 0
      درود!!! ابدی خدا بر این خاندان .
  • علی IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    0 0
    قطعا تعامل موجب حذف فشار روانی از اقتصاد شده و شرایط اقتصادی بهتری را رقم خواهد زد تا کنون چندید نوبت این تجریه مشاهده شده است .
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    1 0
    اصلاح طلب درواقع همون فرصت طلب
  • حسین IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    1 0
    اصلاح طلبان لطفا خف شید
  • NL ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    0 0
    خوراکمون سیب زمینی گوجه ست جنسای تمام دنیا زده ساخت چین 35 سال نفت فروش رفت ولی همچنان تورم بوده و هست مشکل از جای دیگریست...
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 0
    هنوز از تعامل با آمریکا درس عبرت نگرفتید؟
  • DE ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    0 0
    اصلاح طلبها تمام منافعشان در خوش خدمتی ب آمریکاست.معلوم نیست چه آتویی دست اونها دارن که دارن به غربی ها باج میدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس