کد خبر 1239689
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰
ویروس کرونا

دولت فرانسه درباره وقوع موج چهارم کرونا هشدار داده و شمار مبتلایان به کرونا در سراسر اروپا به دلیل گسترش ویروس دلتا برای اولین بار در دو ماه و نیم گذشته مجددا افزایش پیدا کرده است.

به گزارش مشرق،  ویروس جهش یافته هندی همچنان در بین کشورهای اروپایی در حال شیوع است و نگرانی زیادی را در بین مقامات و شهروندان این اتحادیه ایجاد کرده است.

مقام آلمانی یوفا را عامل مرگ انسان های زیادی دانست

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که "کارل لایترباخ"، از کارشناسان بهداشتی حزب سوسیال دموکرات و مشاور دولت آلمان شدیدا به اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به دلیل پذیرش تعداد زیادی تماشاگر برای بازی های مسابقات قهرمانی اروپا انتقاد وارد کرده و با اشاره به بیش از ۴۰ هزار تماشاگری که سه شنبه شب از نزدیک بازی فوتبال بین آلمان و انگلیس را نگاه می کردند گفت: این بازی بار دیگر نشان داد که هواداران تیم ها چقدر به هم نزدیک بوده و یکدیگر را در آغوش می کشیدند و فریاد می کشیدند. صدها نفر از تماشاگران مطمئنا در این شرایط به کرونا مبتلا شده اند و تا به حال هزاران نفر دیگر را آلوده کردند.

لایترباخ در پیامی توئیتری یوفا را مسئول مرگ تعداد زیادی از انسان ها دانست.

واکسن های فایزر و مدرنا می توانند ایمنی پایدار ایجاد کنند

واکسن‌های با فن‌آوری mRNA تاکنون بهترین عملکرد را داشته‌اند. این واکسن‌ها دستورالعمل ساخت پروتئین را به صورت یک پیام به سلول انتقال می‌دهند و سلول‌ها سپری حفاظتی می‌سازند و ممکن است تا آخر عمر از ما محافظت کنند.

مطالعات جدید نشان می‌دهند که واکسن‌هایی که با سیستم mRNA تولید شدند قادرند از محافظت دائمی بدون ترزیق واکسن‌های تقویت‌کننده برخوردار باشند.

طبق یک مطالعه علمی که در مجله "Nature" منتشر شده، واکسن‌های مدرنا و بیون‌تک-فایزر باعث ایجاد ایمنی پایدار در بدن می‌شوند و سال‌ها ما را در برابر ویروس کرونا محافظت خواهند کرد.

نتایج مطالعات جدید اثربخشی طولانی‌مدت هر دو واکسن را تأیید می‌کنند. اکثر افراد واکسینه شده با سیستم mRNA ممکن است به دوز تقویت‌کننده احتیاج نداشته باشند به شرطی که ویروس و انواع مختلف آن فراتر از شکل فعلی پیشرفت نکنند. با وجود این محققان گفتند این امر قطعی و تضمین‌کننده نیست.

دکتر علی البدی، ایمونولوژیست دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس آمریکا گفته است نتایج تحقیقات پایداری ایمنی این واکسن‌ها را نشان داده است.

در تحقیق انجام گرفته واکسن جانسون اند جانسون مورد بررسی قرار نگرفت اما دکتر البدی انتظار دارد که پاسخ ایمنی آن از پایداری واکسن‌های mRNA کمتر باشد.

تیم تحقیقاتی به سرپرستی دکتر البدی دریافتند سلول‌های ایمنی که ویروس را تشخیص می‌دهند در افرادی که از کووید-۱۹ بهبود یافتند حداقل هشت ماه پس از عفونت نیز در مغز استخوان باقی می‌مانند.

نتایج مطالعه دیگری نشان داده است که سلول‌های B و یا همان "سلول‌های حافظه" حتی تا یک سال پس از عفونت به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

طبق یافته‌های جدید محققان گفتند ممکن است در افرادی که کرونا گرفته و سپس واکسینه شده‌اند، مصونیت سال‌ها و احتمالا تا پایان عمر ادامه داشته باشد.

با این حال مشخص نیست که آیا واکسیناسیون به تنهایی می‌تواند یک اثربخشی طولانی مدت مشابه داشته باشد.

نتایج تحقیقات جدید همچنین نشان داده است اکثر افرادی که واکسینه شده‌اند در طولانی مدت حداقل در برابر انواع گونه‌های کرونا محافظت می‌شوند. اما افراد سالمند که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند ممکن است به تقویت‌کننده نیاز داشته باشند.

افراد بهبود یافته از کووید-۱۹ که این واکسن‌ها را دریافت می‌کنند، ممکن است هرگز به تقویت‌کننده احتیاج نداشته باشند.

پیش‌بینی دقیق مدت زمان محافظت واکسن‌های mRNA دشوار است. اما به گفته کارشناسان از نظر تئوری این مصونیت می‌تواند یک عمر ادامه یابد اما ویروس کرونا نیز در مدام در حال تغییر شکل است.

هشدار مقام آلمانی درباره شیوع ویروس های جهش یافته خطرناک

"آرمین لاشت"، رئیس حزب دموکرات مسیحی و نامزد صدر اعظمی آینده اتحادیه احزاب متحد مسیحی هم با توجه به کاهش شمار مبتلایان جدید به کرونا درباره بی احتیاطی ها هشدار داده و با این همه سرعت واکسیناسیون را دلگرم کننده نامیده است.

وی در عین حال تاکید کرد : گونه های جدید خطرناک این ویروس می تواند به سرعت ما را با شمار بالای مبتلایان مواجه کنند. ما باید هر روز امیدوار باشیم که هیچ گونه ای شکل نگیرد که واکسن ها را بی تاثیر کند و سبب شود ما از نو کار را آغاز کنیم.

هشدار درباره وقوع موج چهارم کرونا در فرانسه

"ژان فرانسوا دلفراسی"، رئیس هیات مشاوره کرونای دولت فرانسه هم امروز (چهارشنبه) با توجه به شیوع گسترده ویروس دلتا در کشور درباره وقوع موج چهارم کرونا بعد از تعطیلات تابستان هشدارداده و در عین حال با توجه به سرعت بالای واکسیناسیون این موج را ضعیف تر از موج های سابق دانست. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در فرانسه تا به حال بیش از ۵۰ درصد شهروندان این کشور حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

اکثر شهروندان آلمانی واکسیناسیون اجباری را رد می کنند

نتایج جدیدترین نظر سنجی هم نشان می دهد که حدود یک چهارم شهروندان آلمانی با توجه به شیوع ویروس دلتا خواهان اجباری شدن واکسیناسیون هستند. ۷۷ درصد شهروندان هم مخالف این مسئله هستند و بر این عقیده اند که واکسیناسیون باید همچنان به صورت داوطلبانه انجام شود. این نظر سنجی از طرف موسسه فورسا انجام شده است.

تداوم روند کاهشی مبتلایان در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای ۸۰۸ مورد جدید به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر داد که به این ترتیب نرخ مبتلایان جدید به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در عرض یک هفته به ۵.۲ مورد کاهش پیدا کرده است. ۵۶ نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

رنج دراز مدت بیماران کرونایی در آلمان

نتایج یک تحقیق هم نشان می دهد که هزاران بیمار در آلمان بعد از ابتلا به کرونا از عواقب دراز مدت آن رنج می برند.

افزایش مبتلایان جدید هفتگی کرونا در اروپا

در سراسر اروپا شمار مبتلایان به کرونا به دلیل گسترش ویروس دلتا برای اولین بار در دو ماه و نیم گذشته مجددا افزایش پیدا کرده است. عمدتا به دلیل افزایش شدید مبتلایان جدید در انگلیس و روسیه در هفت روز اخیر حدود ۲۰ درصد ابتلای جدید بیشتر نسبت به هفته قبل از آن ثبت شده است. این خبر را یک رسانه غربی بر اساس آمارهای رسمی نهادهای بهداشتی این منطقه منتشر کرده است.

بر این اساس اخیرا در تمام اروپا روزانه حدود ۵۷ هزار ابتلای جدید به کرونا ثبت می شود.

افزایش چشمگیر مبتلایان روزانه در انگلیس

نهادهای بهداشتی در انگلیس هم از ابتلای ۲۰.۴۷۹ مورد جدید در عرض ۲۴ ساعت و ۲۳ مرگ کرونایی جدید خبر داده اند که نشان روند صعودی آشکار مبتلایان به دلیل شیوع ویروس دلتا در این کشور است.

سبقت آلمان از آمریکا در کمپین واکسیناسیون سراسری

شمار افراد واکسینه شده در آلمان برای اولین بار از شروع کمپین واکسیناسیون از آمریکا سبقت گرفت. انستیتو رابرت کخ آلمان روز چهارشنبه خبر داد که ۵۴.۵ درصد شهروندان این کشو علیه کرونا واکسینه شده اند، این در حالی است که نهادهای بهداشتی آمریکا شب گذشته اعلام کردند که کم تر از ۵۴ درصد شهروندان این کشور اولین دوز ازواکسن کرونا را دریافت کرده اند.

آغاز واکسیناسیون کودکان و نوجوانان در هلند

هلند هم واکسیناسیون جوانان در سنین بین ۱۲ تا ۱۷ سال را آغاز می کند. وزیر بهداشت این کشور اعلام کرد که برای این منظور از واکسن فایز-بیون تک استفاده می شود. وی به این ترتیب یک توصیه شورای سلامت را دنبال می کند. تا به حال تنها جوانان با بیماری های زمینه ای می توانستند در این کشور واکسینه شوند. در اتحادیه اروپا افراد ۱۲ تا ۱۷ سال تنها با واکسن فایزر واکسینه می شوند.

مخالفت شهروندان آلمانی با لغو محدودیت های سفر برای مناطق خطر کرونایی

یک نظر سنجی انستیتو یوگو که به سفارش خبرگزاری آلمان انجام شده است هم نشان می دهد که اکثر شهروندان آلمانی با لغو هشدارهای سفر دولت آلمان برای مناطق خطر کرونایی مخالف هستنند و ۴۸ درصد این را تصمیم غلطی دانسته و تنها ۳۸ درصد آن را درست ارزیابی می کنند. ۱۴ درصد هم اعلام کرده اند که هیچ اطلاعی در این باره ندارند.

دولت آلمان حدود ۳ هفته پیش تصمیم گرفت هشدارهای سفر برای همه مناطق خطر کرونایی با کم تر از ۵۰ ابتلای جدید در هر ۱۰۰ هزار نفر را در اول جولای لغو کند. این تصمیم مربوط به بیش از ۸۰ کشور دنیا می شود. بعد از آن دیگر دولت به صورت کلی سفرهای توریستی به خارج از کشور را رد نمی کند.

اکثر شهروندان آلمانی ( ۷۱ درصد) هم تست اجباری برای همه مسافرانی که به این کشور سفر می کنند را درخواست کرده اند. تنها ۱۴ درصد خواستار لغو این تست های اجباری برای کشورهایی هستند که دیگر در مناطق خطر کرونایی قرار ندارند. ۱۰ درصد هم خواستار لغو کامل آن هستند.

تداوم شیوع کرونا در فرانسه

دولت فرانسه هم سهم موارد آلوده شده به ویروس دلتا در این کشور را حدود ۲۰ درصد اعلام کرده که دو برابر بیشتر از حدود یک هفته پیش است. این شیوع در برخی مناطق به ۷۵ درصد موارد مبتلایان هم رسیده است.

مرکل با جانسون دیدار می کند

یک سخنگوی دولت آلمان هم اعلام کرد که "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان روز جمعه در دیدار با "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس همچنین به مسئله محدودیت های سفر خواهد پرداخت. در حال حاضر انگلیس به دلیل شیوع گسترده ویروس دلتا در لیست پرخطرترین مناطق کرونایی آلمان قرار گرفته و قواعد سخت و محدود کننده ای علیه مسافران این کشور اعمال شده است.

تاثیر بیش از حد انتظار کرونا و برگزیت بر اقتصاد انگلیس

محدودیت های کرونایی و پیامدهای برگزیت کمی بیش از آنچه در ابتدای سال جاری انتظار آن می رفت بر اقتصاد انگلیس تاثیر گذاشته است.

اداره آمار انگلیس ONS اعلام کرده که بازده اقتصادی این کشور در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی در مقایسه با سه ماهه قبل آن حدود ۱.۶ درصد کاهش داشته است. در اولین برآوردها برای ماه های ژانویه تا ماه مارس تنها یک کاهش بازده اقتصادی حدود ۱.۵ درصدی پیش بینی شده بود. بر اساس آمارهای اعلام شده در مقایسه با اولین سه ماهه سال ۲۰۲۰ بازده اقتصادی انگلیس حدود ۶.۱ درصد کاهش داشته است.

هشدار آلمان درباره استفاده ابزاری از واکسن

هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان به روسیه و چین در این باره هشدار داده است که از مسئله توزیع واکسن‌های کرونا برای گسترش نفوذ خود در دنیا استفاده کنند.

ماس روز گذشته در نشست سران جی بیست در ماترای ایتالیا اعلام کرد که در مبارزه با کرونا نباید این مسئله مطرح باشد که کشوری به مزایای ژئواستراتژیک کوتاه مدت خود دست یابد. وی افزود: باید برای کشورها یی مانند چین و روسیه صریحا این مسئله روشن شود که ما به دیپلماسی واکسن آنها هیچ اعتقادی نداریم. باید به صورت مشترک با این پاندمی مبارزه شود و بنابراین هر کدام از ما در صورتی امن خواهد بود که همه ما امن باشیم و هر کسی باید این مسئله را بفهمد.

تا امروز کشور چین بیش از ۳۵۰ میلیون دوز واکسن به بیش از ۸۰ کشور دنیا تحویل داده است. آماری درباره میزان صادرات واکسن روسی به دیگر کشورها هم ارائه نشده است.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض ۲۴ ساعت ۲,۳۱۴ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۲۳ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض ۲۴ ساعت ۲۰,۴۷۹ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۲۳ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم در عرض ۲۴ ساعت ۶۷۹ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۴۲ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم بر اساس جدیدترین آمارها در عرض ۲۴ ساعت ۷,۰۹۱ نفر به کرونا مبتلا شده و ۴۲ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه ۵,۷۷۲,۸۴۴ نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و ۱۱۱,۰۵۷ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون ۴,۷۷۵,۳۰۱ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۸,۱۲۶ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال ۴,۲۵۹,۱۳۳ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۷,۵۴۲ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال ۳,۷۹۹,۷۳۳ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۰,۸۲۹ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند. البته اسپانیا در دو روز اخیر آمار بروز شده ای را ارائه نداده است ...

در آلمان هم تا به حال ۳,۷۳۵,۴۱۶ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۹۱,۴۰۳ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند ...

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس