کد خبر 1239682
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳
رئیسی نمایه

روسای جمهور موریتانی و مالاوی در پیام‌هایی جداگانه پیروزی رئیسی در سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفتند.

به گزارش مشرق، روسای جمهور موریتانی و مالاوی در پیام‌های جداگانه پیروزی رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفتند.

براساس اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در موریتانی، «محمد ولد شیخ الغزوانی» رئیس جمهور اسلامی  موریتانی، با ارسال پیامی خطاب به رئیسی، رئیس جمهور منتخب، از سوی خود، مردم و دولت موریتانی، انتخاب وی در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک و تهنیت گفت و برای رئیس جمهور منتخب در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت کرد.

رئیس جمهور موریتانی در این پیام، عزم و علاقه این کشور در جهت تلاش مشترک با جمهوری اسلامی ایران به منظور تقویت روابط و همکاری‌های بین دو کشور برادر و در راستای منافع مشترک و تحقق چشم انداز ملت‌های مسلمان را مورد تاکید قرار داده است.

تبریک رئیس جمهور مالاوی

«لازاروس چاکورا» رئیس جمهور مالاوی نیز با ارسال پیامی پیروزی رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک و تهنیت گفت و برای رئیس جمهور منتخب در مسئولیت جدید موفقیت و برای مردم ایران پیشرفت و رونق روزافزون آرزو کرد.

رئیس جمهور مالاوی در این پیام بر همکاری با جمهوری اسلامی ایران در جهت ارتقای صلح و امنیت جهانی تاکید و ابراز امیدواری کرده است پیوندهای دوستی بین طرفین در جهت بهروزی مردم دو کشور ارتقاء یابد.

روز جمعه ۲۸ خرداد ماه سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری با حضور پر شور مردم در سراسر کشور و همچنین در ۱۳۳ کشور خارجی برگزار شد. در این دور از انتخابات سید ابراهیم رئیسی با کسب ۱۸ میلیون و ۲۱ هزار و ۹۴۵ رای به عنوان هشتمین رئیس جمهور ایران انتخاب شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    چه کشورای مهمی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس