کد خبر 1239552
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
زاکانی

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: یک عده که نام خود را مدیر گذاشته‌اند در حق مردم کوتاهی کردند و دولت بعد اصلاح را از خود آغاز می‌کند تا برخی رویه‌ها تصحیح شوند.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌ها و نماینده مجلس شورای اسلامی عصر امروز در دیدار با جمعی از فرزندان شهدای خوزستانی در اهواز، اظهار کرد: انقلاب ما از نظر سیاست به ثمر رسیده اما راه های نرفته زیادی در پیش داریم. ما آزادی داریم اما گاهی در ابراز نقد آزاد نیستیم، عدالت داریم اما در خیلی جاها شاهد برخورد عادلانه نیستیم. ما پیشرفت کرده‌ایم اما با قله‌های مورد انتظار فاصله زیادی داریم.

وی افزود: همه خوبی‌ها و زشتی‌هایی که در این ۴۲ سال دیدیم، ما را به این می‌رساند که چاره کار بازگشت به اصل انقلاب است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بناست این انقلاب استمرار پیدا کند، باید در ابعاد مختلف جامعه جوری عمل کند که به همه شعارهای انقلاب برسیم. نباید به آزادی برسیم ولی معنویت را رها کنیم، یا اقتصاد را دریابیم و فرهنگ را رها کنیم، باید در جهت متناسب سازی پیش برویم.

وی ادامه داد: انقلاب ما به سرعت مورد توجه قرار گرفت، با نگاه تمدنی در می‌یابیم که باید الگویی ارائه کنیم که مقدمه‌سازی ظهور و تمدن‌سازی نوین اسلامی را بنا کنیم.

علیرضا زاکانی تصریح کرد: در این راستا باید رویکردها را اصلاح کنیم، رویکرد دولت فعلی نگاه به خارج بود که این رویکرد باید اصلاح شود و به توان داخلی تکیه کنیم. باید مردم را بیش از پیش در کارها مشارکت دهیم و از توان نخبگان بیشتر استفاده کنیم.

وی بیان کرد: دولت جدید می‌خواهد با تکیه بر استفاده از نیروهای شایسته کار کند. شرایط فعلی کشور هم یک شرایط سخت و هم یک شرایط آسان است، آسان از آن جهت که توانمندی و ظرفیت‌های بسیار خوبی در کشور هست که می‌توان به خوبی از آن‌ها استفاده کرد و کشور را دگرگون کرد. باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

زاکانی عنوان کرد: متاسفم که وقتی از مشکلات خوزستان صحبت می‌شود، نهایتا به مشکل آب و فاضلاب و ریزگرد و نیازهای اولیه می‌رسیم. یک عده که اسم خود را گذاشتند مدیر در حق این مردم کوتاهی کردند و دولت بعد اصلاح را از خودش شروع می‌کند تا برخی رویه‌ها تصحیح شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس