کد خبر 1239360
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴

به گزارش مشرق حجت الاسلام علی مهدیان در توئیتی نوشت: در یک گروه مجازی دوستی پرسید،اگر دوباره رفراندوم بگذارند«جمهوری اسلامی»چند درصد شرکت میکنند؟گفتم بیش از نود درصد. بازتاب این جوابم در گروه استیکرهای مسخره. تیکه ها و در نهایت اتهام به اینکه من آدم خوش خیالی هستم و توی باغ نیستم یا خودم را به نادانی زده ام.

جمهوری اسلامی یعنی چی؟ یعنی دین در میان باشد. دین امام حسینی یعنی دین در متن زندگی، دین سیاسی و  دین ظلم ستیز. و دوم یعنی خودمان تصمیم بگیریم برای خودمان و دیگران نه. ممکن است کسی با مسوولین،ساختارها یا حتی قانون مشکل داشته باشد اما با این دو رکن چند درصد مردم مشکل دارند؟

اما علت این احساس روانی غلط چیست؟ این احساس روانی میزان مشارکت مردم در انتخابات این دوره را چگونه حدس میزد؟که اگر اختلالات دولت و بیماری کرونا نبود به حدود۶۰ درصد میرسید. یادم افتاد به پذیرش دروغ تقلب در سال ۸۸ .واقعا چرا عده ای آن زمان آن دروغ را باور کردند یا حتی احتمال دادند؟

قبول دارم این نتیجه سیطره رسانه طاغوت است. اما زمینه این سیطره و نفوذ را که مهمتر از نفوذ و سیطره امنیتی است باید شناخت.دو آیه مهم:

یکی الذین کفروا اولیاؤهم الطاغوت 

دوم إِنَّهُ لَا یَیْأَسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْکَافِرُونَ

اولی سیطره طاغوت را به کفر گره میزند

دومی ناامیدی را به کفر گره میزند.

کفر لزوما کفر فقهی نیست.مراتب کفر حقیقی هم به اندازه خود همین اثر را دارد. در یک جامعه برخی بروز «هویت» یک ملتند.هر قدر با این قله ها نسبتمان کمتر باشد از  «رب الناس» دورتر شده ایم و به «وسواس خناس» نزدیک شده ایم.خروجیش سیطره طاغوت و ناامیدی است

مسوولین نیز هر چه عزت و هویت مردم را با تصمیماتشان مورد هجوم قرار دهند راه نفوذ طاغوت و ناامیدی را باز میکنند. وقتی کرامت شهرها مورد هجوم قرار بگیرد در صف  مرغ و واکسن. یا با نبودن شغل و سرافکندگی نزد خانواده. یا با توهین عملی و بلکه زبانی و گفتمانی مسوولین به داشته های مردم.

اینها سبب کفران هویت مردم است. هویت الهی و عزت و کرامتشان و خروجیش ناامیدی است وسیطره طاغوت. کاش دولت جدید به عنوان مهمترین اولویت، این بیماری را مداوا کند. کاری که رهبری به تنهایی مشغول آن است. تزریق واکسن برکت توسط رهبری و تاکید و تقریر درست از انتخابات را از این منظر باید دید.

فوری ترین اولویت دولت چیست؟
فوری ترین اولویت دولت چیست؟

فوری ترین اولویت دولت چیست؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    0 0
    این گوی و این میدان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس