جلسه محسن هاشمی با رئیس قوه قضائیه در خصوص آلودگی هوا

محسن هاشمی، فعال اصلاح‌طلب و رئیس شورای شهر تهران در اظهاراتی سیاه‌نمایانه و ناامیدساز از احتمال به پایان رسیدن تحمل مردم در برابر فشارهای اقتصادی و معیشتی گفته است!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

تکرار حرف‌های فرماندهان "فتنه اقتصادی" چه فرجامی دارد؟

عاقبت همنشینی محسن هاشمی با دوست ناباب!

طلبه‌ای که موجب مظلومیت بیشتر شهید بهشتی شد/ عاقبت همنشینی محسن هاشمی با "دوست ناباب"!

محسن هاشمی، فعال اصلاح‌طلب، داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری و رئیس فعلی شورای شهر تهران در بخشی از یک مصاحبه با شماره سه‌شنبه گذشته روزنامه دولتی ایران پیرامون آینده "تهران" و دوره جدید شورای شهر اظهار کرده است:

"واقعیت آن است که در طول دهه گذشته، مسأله تحریم و پیامدهای آن مانند تورم، رکود و کاهش ارزش پول ملی ضربات سنگینی به اقتصاد کشور و طبیعتاً تهران زده و کرونا نیز مزید بر علت شده است، اگر ما نتوانیم این مسائل را حل کنیم و رشد اقتصادی کشور را که در دهه گذشته صفر بوده است به عددی بالاتر از متوسط ۵ درصد برسانیم با بحران جدی اقتصادی مواجه می‌شویم و تحمل اقشار متوسط و پایین‌تر از آن در برابر فشارهای اقتصادی و معیشتی به پایان می‌رسد؛ این مسأله روی تهران هم اثرگذار خواهد بود! "[۱]

*"به پایان رسیدن تحمل مردم در مقابل فشارها"! گزاره‌ای است که سال‌ها مورد تمنّای فرماندهان "فتنه اقتصادی" و براندازان حاضر در هسته سخت اصلاحات بوده است و لکن آقایان به این آرزوی محال دست نیافته‌اند!

و از همین روست که این آرزوی محال را به سطوح دیگر تسرّی داده‌اند تا شاید بواسطه قرار گرفتن مفهوم آن در لسان رجال سیاسی و مردم بتوان دیوار بلند مقابل آنرا فرو ریخت.

اما زهی خیال باطل...

که تحمل مردم ایران تمام نخواهد شد.

چه اینکه فشار و مشکل در همه کشورهای جهان وجود دارد و حتی در موارد مختلفی بسیار بیشتر از کشور ما! اما حتی در آن ممالک هم کسی به خود جرأت نمی‌دهد اینطور غیرت ملی و وحدت عمومی مردم را با چنین احتمالات بدخواهانه‌ای مورد تعرّض قرار دهد.

لازم به تأکید است که برخی محافل تحلیلی معتقدند رخدادهایی مثل تصمیم یک‌شبه و بدون پیوست بنزین در آبان ۹۸ و یا همینطور گرانی‌های بیقاعده در بازار، ‌ سیاه‌نمایی‌ها، ناامیدسازی‌ها، تعلل در برخی خدمترسانی‌ها به مردم در شهرداری و دادن آدرس مداوم "اعتراض خیابانی" به مردم تماماً برای به پایان رساندن تحمل مردم صورت گرفته است.

توطئه‌هایی که یا رسوا شده‌اند و یا در اصابت به دیوار غیر قابل نفوذ تحمل و بصیرت مردم منهدم شده‌اند.

از نظر ما تأکید بر گزاره غلط، غیر عقلانی و بدخواهانه "تمام شدن تحمل مردم" مساوی با تحریم انتخابات و خروج از مردمسالاری است و بایستی صاحبان چنین سخنانی مورد مؤاخذه قرار گیرند.

ما به آقای هاشمی این هشدار را می‌دهیم که همراهی و همزبانی با "فرماندهان فتنه اقتصادی" و به کسوت آنان درآمدن، موجب بدفرجامی و ننگ خواهد شد. همانطور که در فتنه سال ۸۸ شد...

***

طلبه‌ای که موجب مظلومیت بیشتر شهید بهشتی شد

طلبه‌ای که موجب مظلومیت بیشتر شهید بهشتی شد/ عاقبت همنشینی محسن هاشمی با "دوست ناباب"!

علی یونسی، وزیر اطلاعات در دولت اصلاحات و از فعالان جریان چپ در بخشی از یک مصاحبه با جماران پیرامون شهید بهشتی با اشاره به سابقه تحصیلی خود در مدرسه علمیه حقانی (مدرسه مرتبط با شهید بهشتی و شهید قدوسی در قبل از انقلاب) گفته است:‌ سه گروه شهید بهشتی را تحمل نمی کردند. گروه های معاند و مخالف و ضد انقلاب و توقعی هم نبود؛ همان‌ها که ایشان را شهید کردند. گروه های سطحی مذهبی افراطی انقلابی هم شهید بهشتی را تحمل نمی کردند. جریان ارتجاع مذهبی، روحانیون سطحی و متعصب که متأسفانه جمعیتشان هم زیاد بود و شاید بتوانیم بگوییم غالبا این جماعت بودند. همه اینها با بهشتی ها، مطهری ها و حتی امام خمینی(س) مخالف بودند.

او می‌افزاید: آقای مطهری در قم غریب بود. بهشتی در قم غریب بود. یک موقع آیت الله دکتر محقق داماد، دکتر علی لاریجانی و جمعی از دانشجویان آن زمان تصمیم گرفتند مطهری را به قم دعوت کنند تا برای طلاب سخنرانی کند. خود من وقتی برای اولین بار سخنرانی مطهری را شنیدم تعجب کردم که چنین روحانی‌ای هم وجود دارد. همان موقع خیلی‌ها مخالف بودند که ایشان نباید در حوزه علمیه سخنرانی کند. این در حالی است که به جز مطهری کسی پاسخگوی شبهات نبود.

یونسی همچنین تصریح می‌کند: انقلابیون تنها بودند و امام با جمع معدودی این راه سخت را طی کردند و خیل عظیم متحجرین، واپس گرایان و متعصبین مخالف انقلاب بودند. البته وقتی همه مردم وارد انقلاب شدند آنها هم آمدند و خانه را تصرف و آنها را بیرون کردند و امروز جایی برای افکار بهشتی‌ها و مطهری‌ها نیست. برای اینکه خانه به تصرف همان مخالفین در آمده و این مشکل ما است. این مشکل است که در انتخابات به این شکل ظهور پیدا می کند که همه یاران امام خمینی(س) و انقلاب را طرد می کنند. این مشکل است که یک نفر روحانی با افتخار می گوید من به شورای نگهبان رفتم و قانع کردم که هاشمی رفسنجانی باید رد صلاحیت شود. برای اینکه خانه در تصرف همان‌هایی قرار گرفته که مخالف امام خمینی(س)، انقلاب اسلامی، بهشتی و شهید مطهری بودند.

او سپس در پاسخ به این سؤال که "اگر دقیقا بخواهید این افکار را توضیح بدهید، چه افرادی بودند؟ " گفته است: توضیحی بالاتر از این نداریم! [۲]

*منظور یونسی از مخالفان امام و انقلاب و شهید بهشتی که خودش از اشاره صریح به آنها امتناع می‌کند؛ فقط در یک بعد اعضای محترم شورای نگهبان هستند.

و ما این قضاوت را به مخاطبان محترم واگذار می‌کنیم که آیا فرایند اعلام نظر فقهی یا حقوقی اعضای شورای نگهبان که بعضا به مذاق اصلاح‌طلبان خوش نمی‌آید؛ می‌تواند به مخالفت با شهید بهشتی مربوط باشد یا خیر!؟

و یا همینطور مخاطبان محترم باید مشخص کنند اینکه مصطفی تاجزاده از فعالان فتنه ۸۸ است و صراحتا علیه ولایت فقیه موضع می‌گیرد اما داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری هم می‌شود و به جدار ردّ صلاحیت برمی‌خورد؛ آیا باید از این فرایند تحت عنوان "طرد یاران امام"! سخن گفت؟ ایضا میرحسین موسوی که یکی از رئوس فتنه ۸۸ بود و صراحتا خواستار تحریم انتخابات ۱۴۰۰ شد؛ آیا اکنون لیاقت اطلاق صفت "یار امام" را دارد!؟

جالب‌تر آنکه آقای یونسی با این صفت آشکار در منکوب کردن نظر مخالف؛ ‌ داعیه شاگردی برای شهید بهشتی و از آن مهمتر داعیه شناخت یاران بهشتی را هم دارد.

***

1_ http://www.irannewspaper.ir/newspaper/page/7664/1/580738/0

2_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1515130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 78
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    57 6
    این یونسی خودش را عقل می دوند با شنیدن حرفهای حساب تعجب کرده !! محسن هاشمی هم دوره ی ویژه خواری اش تمام شده تصویری از طاقت و تحمل خانواده ویژه خوارش دارد با مردم خوب مردم خیلی وقت است تحمل دارند شماهارا - برید مثل آدم و بقیه مرم سرتون را بندازید پائین زندگی بکنید این قدر از کلمه مردم سوء استفاده نکنید مردم هیچ حرفی با شما ها ندارند و نخواهند داشت چون بد ازمونی دادید با مردم بد کردید .
    • حمیدرضا IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      24 0
      با سلام ....... """ جناب یونسی سلام علیکم ... کاملا صحیح است علاقمندان به تفکر آقای خویینی دیگر جایی برای عمومیت و ترویج افکار شهدایی بزرگ مانند شهید بهشتی و شهید مطهری باقی نگذاشتند . التماس دعا ***
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      20 2
      محسن رفسنجانی امیدواره که با موج سواری از نارضایتی مردم ،دوباره به تخت جاه ومقام دست پیدا کنه!والا چهارسال توی شورای شهر برای مردم به ترتیب=شهردار قاتل ویا بازنشسته ویا مثل حناچی تماشاچی ودوچرخه سوار ،تحمیل کرد.
    • شاکی IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      16 2
      چی شد که یاد مردم افتادید . اصلا شما چه ربطی به مردم دارید . دوران افول و کنار ماندن و از دست دادن قدرت و........ شروع شد و دوباره یاد مردم افتادید . ای وای برای ما مردم
  • سید IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    44 3
    در کیاست و فراست جناب یونسی همین بس که در اوج درگیری نیروهای مردمی به فرماندهی سپاه قدس و حاج قاسم سلیمانی در عراق با داعشیان، ناگهان ایشان به یاد امپراتوری ایران پیش از اسلام افتاد و حضور نیروهای ایران در عراق و سوریه و لبنان را در راستای احیای آن امپراتوری توصیف کرد و با بهانه دادن به دست دشمنان مقاومت ، کلی جنجال و مشکل برای کشور و سپاه قدس و حاج قاسم آفرید!!
  • م ج IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    22 3
    جناب یونسی اشتبااه فرمودن
    • BR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      0 0
      بله همینطوره
    • CA ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      0 0
      قطعا همینطوره
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    16 1
    اگر خیلی میترسه ازجونش وخونش،خون تازه میخواهدو ازسرریزشدن تحمل معیشنی مردم میترسه-پس این روزهای آخرقراردادهای میلیاری یاسرخان چیه!؟اگرهر(مسئول،کارکنان،معاونان مشاوران خودیها امتیازیها مفسدان ژنهای برتر نجومیبگزران گرین کارتیهااقازاده ها خائنین و جنایتکاران که هرکدام حداقل۱۰۰برابر مردم اموال مشاغل امتیازات وداراییهای منقول وغیر متقول انباشت وعارت کردنند را به ۱۰۰نفر بدهند۴۰۰میلیون نفرمشکل معیشتی نخواهند داشت!؟
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    18 1
    الملک یبقا مع الکفر، لایبقا مع ألظلم، با اشرافی گری و اختلاف طبقاتی که توسط لیبرالها در جامعه درست شده در صورت ادامه پیدا کردن این غارتها از بیت المال و بی فایده دیدن انتخابات در تغییر این روییه امکان داشت، ولی انشا... آقای رأیسی به این ضیافت حرامخوران پایان خواهد داد.
  • امانی IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    16 2
    از این حضرات اینگونه مهمل بافی ها بعید نیست اینقدر اینها غرق در افکار ضد انقلابی واسلامی غرق هستند که حتی از حضرت امام ره هم برای مقاصد ونیات پلید غرب گرایانه هم نمیگذرند اصلا وجود شورای نگهبان قانون اساسی بر اساس نظر ودیدگاه امام برای سرند کردن جرثو مه هایی مثل ایشان وهم پالکی هایشان بود وهست ودرزمان حیات مبارک حضرت امام ره ایشان بشدت از شورای محترم نگهبان دفاع میکردن همچنانکه امروز هم مقام عظمای رهبری دفاع میکنند شورای نگهبان همچون عمار مقداد سلمان فارسی وووزمان حضرت مولی علی ع هستند
  • ریمو IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    8 0
    چه اینکه فشار و مشکل در همه کشورهای جهان وجود دارد و حتی در موارد مختلفی بسیار بیشتر از کشور ما! اما حتی در آن ممالک هم کسی به خود جرأت نمی‌دهد اینطور غیرت ملی و وحدت عمومی مردم را با چنین احتمالات بدخواهانه‌ای مورد تعرّض قرار دهد. از وقتی رئیسی پیروز شده ایران گل و بلبل شده؟؟؟ همین شما نبودید که 8 ساله دولت را بیچاره کردید؟ و مدام از مردم و آستانه تحمل مردم می گفتید؟ واقعا شما کی هستید ؟ برای شما قدرت مهم است و بس
  • فهیم IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    20 0
    اقای هاشمی .فقط تحریم به اقتصاد ضربه نزد .مدیران نالایق که به واسطه بستگان خودش قدرت در دست داشتند مردم را به این روز در اوردند
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    10 6
    یونسی چی میگه با اون چشمهای تا به تا و چپ و چوله اش!
  • ایرانی بدبخت IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    9 1
    خوب واقعا انتظار بی جائیه که فکر کنین مردم تا ابد این وضع فلاکت بار رو تحمل میکنن!!! محسن هاشمی که آدم مزخرفی هست اما خیلی بیراه هم نگفته
  • سرباز IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    7 1
    کیه که ندونه همین منتظری که همین جماعت یه زمانی پشتش سینه میزدن یکی از بزرگترین دشمنان ش.بهشتی بود
  • CA ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    10 0
    ! زمان فاشیسم لیبرالیسم به پایان رسیده و حضار لیبرال بایستی برند بیرون از بخش های مدیریت کلان کشور
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      4 9
      اینهایی که الان قدرت را در دست گرفتند مگر زمان احمدی‌نژاد صاحب قدرت نبودند چه بلایی در پایان کارشان سر ملت آمد همه گروه‌ها در ایران تشنگان قدرت هستند ، زیاد دم از ملت نزنید.
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    14 0
    مردم در جنگ ناامید نشدن! ولی اصلاح طلبها قصد دارن مردم رو با فتنه ناامید کنن.
    • CA ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      0 0
      دقیقا، منم ناامیدم
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    0 4
    من از طرف هاشمی معذرت میخام.
  • سردار دلها IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    6 18
    محسن هاشمی حقیقت رو گفته بی کم و کاست..
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      11 3
      ایشون یه حرف بیجا زده و تأیید شما هم بیجاست. لااقل اندازه بورکینافاسو شعور سیاسی داشته باشید که بیان این حرفها و تأکید بر نومید شدن مردم غلط هست.
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    7 1
    اکثر مدیران کشور را اطلاعاتی ها تشکیل می دهند و وضع مملکت این است اطلاعاتی هایی که دست پرورده تو هستند انوقت چطور میگی خانه را تصاحب کرده اند نکند منظورت خودتان و دار و دسته تان در کل ادارات هستید؟
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      5 1
      درسته خانه توسط یونسی و دار و دسته اش تصاحب شده دست پیش میگیره که پس نیفته
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    6 0
    مستر یونسی، اگر صاحب خانه بودید همانطور که مطهری و بهشتی و اقای خامنه ای و رجایی را ترور کردند شما را هم ترور می کردند نه اینکه سر مر و گنده باشی و صندلی وزارت را تصاحب کنی.
  • حجت RU ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    5 0
    به جناب هاشمی بفرمایید که اگه انقلابی هم بشه سرنوشت جومونگو نخپاهید داشت. سرنوشت امثال شما و خواهرتان سرنوش موسیلینی خواهد بود
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    4 0
    رسما جای انقلابی و ضد انقلابی را عوض کرد همانطور که همپالگی هایش جای شهید و جلاد را عوض کردند . یونسی بدبخت
  • محمدایوب IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    6 0
    اگر قانون ثروت کسانیکه ازاول انقلاب. تاکنون. مدیریت داشته اند بررسی شود که چه داشته اند واکنون چه دارند. همه دزدان. وحرام خور دنبال سرنگونی. جمهوری اسلامی نمی‌کردند. اگر آن 300قطعه زمین که بابا گرفت بررسی شود معلوم میشود محسن چه نونی خورده
  • مولا IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    0 5
    مشرق جون فشار اقتصادی تو همه کشورها وجود داره درسته ولی تو کدوم کشور فشار اقتصادی ناشی از کاهش 8 تا 10 برابری ارزش پول ملی تو 2 سال وجود داشته؟عراق و افغانستان و سوریه جنگ زده هم حتی 5 درصد سقوط پول ملی ما رو هم تجربه نکردن.
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      4 1
      پس یاد بگیر اصلاحات رو بشناسی و درست رای بدی..
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    6 1
    سخنان پسر بابا مثل آن کسی است که آدم می کشد و خودش هم قاضی دادگاهش می شود و حکم صادر می کند ، در حالی که مسبب وضعیت موجود اقتصادی امروز حاصل تفکرات و عملکرد هاشمی و خاتمی و موسوی و روحانی است که همه ی اینها غربگرایان ....بودند .
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    4 0
    اتفاقا ما خیلی وقته منتظریم تحمل مردم تموم بشه و اون چیزی که شما مثلا دنبالش هستین رخ بده. یه طوماری از نوکرهای اسراییل بپیچیم که اون سرش ناپیدا. ه... و ایل و تبارش بدونه این بار نمیذاریم کار به دادگاه و محاکمه بکشه.
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      0 0
      این صحبت متناقض است. مردم و اسراییل
  • ملت IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    1 7
    مشرق جان محسن هاشمی کاملا درست گفته حالا شما سرتونو بکنید توبرف بگید داره فتنه به پا میکنه
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    2 0
    مشرق محترم از تاج‌زاده یاد کردی ؟ برای مردم جای سوال دارد و خلأ این را امثال جناب یونسی با این صحبت‌ها پر می کنند
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    4 0
    كم وكاستي ها را مردم از نظام ميبينند و كاري ندارند كه دولت ها كي و يا از چه جناحي هستند. واقعيت اقتصاد ويران، گراني، تورم و دزدي، فساد، رانت و ... زائيده عملكرد دولت هاست و متاسفانه كنش نطام به اين تخريب ها جدي و بازدارنده نبوده است. ريشه فساد، رانت، ربا، دزدي، گراني و ساير مشكلات در بي تدبيري، سو مديريت، عدم اهتمام به منافع ملي و مديران اجرائي ناكارآمد است و همچنين نمايندگان كاسب و يا شعار دهنده. اگر مسئولين واقعا در كشور كار ميكردند و دنبال منافع خود نبودند، وضع كشور اين نبود. اصلاح طلب ها بيشتر مدعي و متكبر و رابطه باز بودند تا كاري و اصول گراها هم ندانم كار. مديريت كشور بايد در دست مديران توانا، متعهد و متخصص و انقلابي باشد تا منافع كشور را دنبال كنند نه منافع جناحي و شخصي
  • DE ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    8 0
    آقای یونسی بجای حرفهای بیهوده بهتره در باره دوران مسئولیت خود پاسخگو باشد . شهید سرهنگ صیاد شیرازی چرا و بدست چه کسانی ترور شد ؟ قاتلانی که اقای یونسی ادعا کرده که دستگیر شدن کجان ؟ چرا هیچگاه محاکمه نشدن ؟ چرا هر وقت اصلاح طلبان حکومت میکنند قهرمان بزرگ ایران ترور میشن ؟
  • يحيا IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    5 0
    محسن هاشمي بهتر بود در کنار تحريم خارجي از تحريم و ناکارامدي دوستان خود در دولت نيز مي گفت. همچنين حمايت مرحوم پدرش
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    2 0
    در مورد حرف اقای محسن هاشمی میشه گفت حرفش حقه اما اراده اش از گفتن این مطلب باطله کلمه حق ویراد بهاالباطل این جماعت همیشه حق وباطلشون باهم قاطیه
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    4 0
    آقای یونسی خود از گروه کسانی است که با توسعه ی افکار شهید مظلوم آبت الله دکتر بهشتی - تا آن جا که این جانب اطّلاع دارم - از سال 1367 عملاً مخالف کرده و در صف کسانی بوده که مرتبّاً به جمهوری اسلامی - دقیقاً مانند آمریکا - ضربه زده اند. حالا ایشان می خواهد اشک تمساح بریزد، واقعاً دو رویی تا این حدّ؟
  • ناشناس IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    2 0
    بسمه تعالی با سلام قیامت هست و اینها باید پاسخگو باشند،تا کی آب در آسیاب دشمن ریختن؟ کاملاً مشخصه عارضه ی نفوذ که مسبب اصلی اون همین انسان ها یا شبیه اینها هستند باید رفع و هر نفوذی محاکمه بشه،نفوذی از کانال اینگونه انسان ها ورود پیدا می کنه تا آب تو آسیاب دشمن بریزه مثل خود اینا.امام(ره) کاملاً واضح در وصیّت نامه سیاسی عبادی چپ گرایی را نقض کرده و امریکایی دونسته،اگه دشمن امام(ره) نیستن برگردن و توبه کنن.
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    1 0
    این ایشان بیش از این نباید انتظار داشت؛ جالبه اگر به شما بگویم که در جریان انتخابات سال 1376 ایشان چه نظری درباره سیدمحمد خاتمی داشت و شاهد چه بد و بیراهی بودیم که نثار وی می کرد و حمایت های عجیب از رقیبش؛ بعد یک دفعه وزیر اطلاعات همین ها شد و یک شبه اصلاح طلب و طرفدار خاتمی
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    2 1
    شعار بهشتی تا زمانی که در جامعه گرسنه باشد آن جامعه لجن است .
  • زکریا منصوری IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    1 2
    مثل اینکه نویسنده متن بالا در مرد محسن هاشمی یا تو توهم بالاست یا شکمش خیلی سیره من به عنوان یک فرهنگی زیر بار گرانی دارم خورد میشم و شرمنده زن بچه هام هستم
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      2 0
      از آلبانی چه خبر؟!
  • GB ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    0 1
    اینجوری که بوش میاد همه اصلاح طلبان یاران امام هستند و بودند.
  • رضا IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    1 0
    سلام مشرق عزیز من با سیاست و سیاسیون کاری ندارم و طرفدار هیچکدام و مخالف هیچکدام هم نیستم ولی سوالی دارم کارگر یا کارمند یا بازنشسته ای که متوسط ماهیانه 6 میلیون تا 7 میلیون می گیرد بعبارتی سالی حداکثر 84 میلیون و پول پیش خانه آنهم در شهرستانها سالانه حدود 50 میلیون زیادتر میشود چگونه هم زندگی کند و هم پس انداز و پول پیش خانه را تهیه کند لطفا اقتصاددانان محترم راه حلی برای این مشکل نشان دهند
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    1 0
    اقای محسن هاشمی ،اوضاع امروز با منشا. حکومت بابای شما وشما و دادش شما. و خواهر شما ، اقوام شما. و ......... اوضاع معیشتی مردم. هر چه هست. شماکه وضعتان خوبه ، تا توانستید برداشتید و اینها هیچ. ، باغهای پسته بهرمان. که. معلوم نیست چرا انقدر گسترش پیدا کرد .... پس شما نمیتوانید بفهمید مردم در چه وضعی هستند اما شما که خود یکی ازمسئولین بودید در شورا چکار کردید. .. فقط چند تا نام خیابان به. کسانی که در بین مردم وجهه چندنی نداشتند عوض کردید شماچکا کردید .. بازم میشود گفت. ولی تکرار میشود که شما نمیفهمید مردم چه میکشند و معیشتشان چگونه است یک بازنشسته با سی و اندی سال کار طاقت فرسای. فنی و تکنو لوژی های بالا کهشما معنی صفر و یکش را نمیدانید و اکنون بر تخت خوابیده حرف میزند معنی چندین سال انواع بیماریهای ادم کش میدانید چیست لطفا سیاه نکنید انچه که شما چندین سال بوجود اوردید
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    2 0
    اقای یونسی شما ها وامثال شما بعداز چهل ودوسال از انقلاب تازه زبان باز کردین تاجزاده ومحسن هاشمی از ....های جامعه اند این نوع افراد در خواب خرگوشیند شما وپدرتان با ان سابقه درخشان در تورم تازه بیاد ملت افتادین ادمهای تازه به دوران رسیده ای که از ملت غافلند ودر زندگیشان سفره های رنگارنگ پهن میکنند وکاری به حلال حرامی جیب و سفرشان ندارند کارشون دورهمی شما مثل فایزه هاشمی برو ساندویچ بخور تازه داری مثل پدرت میشی .
  • بوسجين IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    3 0
    البته شكي نيست متاسفانه سنگر هاي انقلاب متاسفانه به تصرف كساني در امده كه بويي از انقلاب را نبرده اند و اوضاع امروزي جامعه و مديريت و عدالت غريب نشانه ان است اما من به يونسي ها و هاشمي ها ميگوييم اگر انسان هاي صادقي هم بوديد كه مبنا بر اين ميگذاريم بيسوادي و ساده لوحي و سفارشي عمل كردن شماها زمينه و ميدان را براي چنان ادم هايي باز كرده تا امورات كشور را در دست بگيرند
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    1 0
    بله امثال یونسی تازمانی که بقدرت نبودند و پیام خرید ازطرف آمریکا وصهیونیست جهانی نرسیده بود ادعای طرفداری امام داشتند ودرطاهرم همین بودند اما ازقطار انقلاب پیاده و سوار قطار شیطان شدند.
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    2 0
    به هوش باشید بوی فتنه و آشوب و کشته سازی می آید خدااایا مکرها را به سرمنشا مکاران بازگردان
  • وحید IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    0 0
    آقای یونسی متحجر تو و یودیان نفوذی مستقر در حزب شیطانی کارگزاران و اصلاحات هستید،چه کسی جز متحجرین یهود میتواند خونخواران سازمان منافقین و قاتلین قتلهای زنجیره ای را ایجاد و فرماندهی کند،متحجر فرقه توست که چالاک یکشبه از مارکسیستم به شاخه نئولیبرالیسم پرید،یونسی !متحجر فرقه توست که انسان شدن را نه از موسی پذیرفت و نه از اهل بیت رسول خدا،دو بار فتنه کردید یکبار در قالب پیروان سامری و یکبار در قالب سفیانیها ،الان موقع حساب پس دادن تاریخیست نه فتنه سوم تاریخی! در ضمن آن لباس مربوط به روحانیون مسلمان است نه فرقه تو!
  • FR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    2 0
    یک وزارت خانه بابت قسط و محاکمه تمام اصلاح طلبان باید ایجاد شود و بدون کمترین ترحم با عدالت با انان برخورد شود ! خاصیت اسلام قسط و عدالت است ! برای انها شریعت و دست بریدن انها در نظر گرفته شود !
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    1 0
    خود یونسی نفوذی غرب هم با شهید بهشتی مخالف بود
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    1 0
    خدا وکیل درست نگاه کن ببین قیافه آدم تو این یونسی می بینی
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    1 0
    نامی از تاجدارزاده برده شد نمی دانم چرا وقتی نام ایشان برده میشه چهره کریه اون ملعون داعشی که شهید حججی را کت بسته می بره می افتم !.. شما هم خوب به آن عکس دقت کنید من فکرمی کنم خود حرامیه؟
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    2 0
    محسن هاشمی درست میگه مردم یک جا تحملشان تمام میشود آن وقت او و امثال او و اصلاح طابان و اشرافیت طلبان را محاکمه خواهند کرد
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    1 0
    اقای محسن هاشمی رفسنجانی اگرراست می گویید دست از نفاق برداریداصلاح طلبان خودشان رادر ریاست جمهوری وسایر مسولیتها نشان دادندکه وا دادهای غربی هستند......
  • رضا IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    1 1
    اصلاح طلبان سر سخت ترین دشمنان انقلاب امام خمینی هستند که با رحلت ایشان ناگهتن چهره واقعیشون رو که در نقاب بود نشان دادند و چه بسا بسیاری از خرابکاریها با همکاری ایشان صورت گرفت
  • امینی DE ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    0 0
    سلام.ایکاش جناب یونسی میفرمودنداون گروه سطحی مذهبی معاندومخالف وضدانقلاب چه کسانی آنهم درحوزه بودند!!!ایکاش ایشان بااشراف اطلاعاتی ای که دارندمیگفتندچه کسانی خودراامامترازامام دیدندودانشجویان راتحریک کردندوازدیوارسفارت بالا رفتندودرمدارک کشف شده دنبال مدرکی برای اتهام زنی به شهیدمظلوم بهشتی بودندوگزارش لحظه ای میگرفتند،جستجومیکردندشای سرنخ ارتباطی بیابند!!!!ورسواشدند.چون خدافرمود:وتعزُّمن تشاء وتذلُّ من تشاء.وبهشتی بهشت رابه بهاءخریدوبه بهانه نه.
  • امیرو IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    3 0
    هر حرفی که از جناح اصلاح طلبها بیرون بیاد بشنو و باور نکن. این تجربه 40 ساله تاریخ بعد از انقلاب کبیر ایران است. یونسیها حرفهای مفت زیاد میزنند.
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    3 0
    عجب دو دره بازی هستی یونسی؟!!!!!؟؟؟ این خانه را امثال تو اشغال کرده اند. من دست ان کسی که باعث رد صلاحیت رفسنجانی شد را میبوسم. تو استاد این هستی که جای شمر و امام حسین را عوض کنی. ده سال دیگه زنده باشی و سر کار باشی در کل کشور برای شمر مقتل میخوانند و شام غریبان میگیرند. خوشحالم از اینکه این کشور صاحبش امام زمان است و از نیت خناسان اگاه
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    0 2
    مشرق جان چند بار نظر دادم پخش نکردی و معلومه فقط نظرات موافق رو پخش میکنی.یه کم از تابناک یاد بگیر
  • محسن IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    2 0
    خودت فهمیدی چه گفتی؟
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    3 0
    این محسن و این علی یونسی و دارو دسته اینها بیش از 40 سال از نعمت بیت المال این انقلاب وملت ارتزاق کردند و چاپیدند و خوردند و بردند و امروز خودرا در پستوی انزوای حقارت می بینند و لذا باید از این اراجیف بلغور کنند. بعد از 30 سال ، حکومت و انقلاب به کانال اصلی خود برمی گردد ویک بار دیگر روح مطهر امام راحل در جامعه اسلامی عینیت پیدا می کند و انقلاب از دست نامحرمان نجات پیدا میکند پس اراذل و اوباش و فتنه گران اگر دست و پا نزنند ، پس باید چکار کنند.؟؟؟؟//
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      0 6
      دمت گرم یونسی حق گفتی بذار دوستان بهشون بربخوره یگ مشت ریا کار در مسند قدرت قرار گرفتن رحمت خدا بر هاشمی ولعنت بر دشمنانش
  • DE ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    2 0
    سوال اینه که عضو شورای شهر تهران به چه حقی در مورد مسائل سیاسی، مملکت داری و اقتصادی کلان کشور نطق ایراد میکنه؟ جزو حیطه وظایف ایشونه؟
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    3 0
    اکبررفسنجانی خاندانش ول کن مردم نیستند .
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      0 0
      درود!!!!! ابدی خدا بر این خاندان .
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    1 0
    خدا عاقبت همه ی ما رو ختم بخیر کنه
  • NL ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    0 0
    خودش ازکسانیست که شدیداً نسبت بشهیدمظلوم حسادت غیرقابل وصفی داشت .چون مرحوم بهشتی ر و تندرو میدونست .ازجمله افراد حوزوی که مخالف دخالت سیاست ومخالفت بااستکبارو مصلحت نمیدونست وهنوزم در حوزه هستند افراد این چنینی.ازجمله این گروه....بود که بارفتن جبهه شدیداً مخالف بود اما آشکار نمیکردبا ها بخود من ایراد گرفت که طلبه کجا وجبهه کجا.فقطباید درستونو بخونید.مثل بعضیا که بچهاشونو از فتن بجبهه منع میکردند درحالیکه از مدیران جبهه ا بودند. این درد بزرگی بود دربین روحانیت وبخصوص برای شخص امام ره
  • CA ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    0 0
    خدا عاقبت ما رو ختم بخیر کنه
  • DE ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    0 0
    خدا نگذره از این جور طلبه ها مثل یونسی
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 0
    از دیدن عکسش هم حال آدم بد می‌شود. افکارش از نتانیاهو هم بدتر است.
  • علی IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 0
    مشکل مملکت این خبرها است یا خبر مشکلات مردم سیستان وبلوچستان و جاهای دیگر شما که از بودجه این مملکت واین مردم ارتزاق می کنید این ارتزاق شما اشکال شرعی دارد یانه این خبر را پخش کنید تا طرفداران شما نظر بدهند
  • علی IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 0
    یکی از جنگ های روانی دشمن اختلاف بین دولت وملت - دولت و روحانیون - دولت و بازار و مردم و اختلاف بین روحانیون و اختلاف بین اقوام است که در بعضی موارد پیشرفت هایی داشته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس