هیئت دولت

یک روزنامه اصلاح‌طلب خواستار بررسی دوباره و تجدید نظر دولت جدید درباره مصوبات ۶ ماه آخر دولت روحانی شد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: آفتاب یزد در گزارشی با عنوان «مصوبات اسفند ۹۹ تا مرداد ۱۴۰۰»، از سوی رئیس‌جمهور دولت جدید واکاوی شود، نوشت: هر چه به پایان کار دولت دوازدهم نزدیک می‌شویم، رنگ نگرانی نخبگان و دلسوزان مردم و کشور نیز عوض می‌شود. در این روزهایی که ثانیه‌ها نیز خبر از تغییر و تحول می‌دهند برخی برای پوشاندن رد و نشان برخی تصمیمات «هزینه‌زا» برای مردم و مغایر با قوانین جاری، دست به دامان مصوبات و لوایح دقیقه نودی شده‌اند. رئیسی از جنس قانون است پس به خوبی برخی «ماله کشیدن» بر خلاف‌ها را متوجه می‌شود. پیشنهاد می‌کنم از اسفند تا مرداد، تمامی مصوبات و لوایح برخی وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌ها موشکافانه بررسی شود.

آفتاب یزد از قول یک کارشناس حسابداری و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی می‌افزاید: از خصلت‌های خوب آقای رئیسی که گفته است باید کم‌کارها را شناسایی کنیم و دلیل این غفلت و کم‌کاری را نیز جویا شویم که ریشه در چه داشته است.

یک سری بخش‌نامه که دستور وزیر است و در آنها مشکلات و تخلف‌های احتمالی وجود دارد در ماه‌های خرداد و تیر بررسی و انجام می‌دهند و شروع به ماله‌کشیدن روی خلاف قانونی که انجام دادند می‌کنند.

توصیه‌ای که الان به رئیس‌جمهور منتخب دارم این است که بگویند تمامی مصوبات از اسفند ۹۹ به بعد، یا بخشی از آن باید کلا باطل شود و بخشی هم که ضروری است واکاوی کنند اما برای تفکیک ضروری یا غیر ضروری بودن این گونه مصوبات که فعلاً مشخص نیست باید تدبیری بیندیشند.

اولاً از این به بعد جلوی این مصوبه‌ها را بگیرند ثانیاً دولت آقای رئیسی هم تمامی مصوبات از اسفند سال گذشته که دولت تصویب کرد و در آن حق و حقوق قانونی مردم مورد سلب، تصرف و یا تغییر قرار داده است را دولت بعدی بررسی کند.

انتظار داریم آقای رئیسی فساد را از محیط اداری و اقتصادی از بین ببرند چون ریشه تمام گرفتاری‌ها معیشت اقتصادی و کاهش عرضه و اشتغال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    2 0
    از نمایندگاه محترم و شورای نگهبان و قوه قضاییه می خواهیم به دنبال مصوبه باشند که دست هر دولتی که روی کار آمد و دوره ریاست جمهوری خود را طی کرد، تمامی مصوبات 6ماهه آخر سال چهارم ریاست جمهوریش باید در قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان مورد تأیید قرار بگیرید. حالا این ریاست جمهوری می خواهد از هر طیف سیاسی ای باشد فرقی ندارد چون آثار تبعاتی آنرا مانند ریاست جمهوری روحانی خواهیم دید که چگونه مصوبات هرج و مرج طلبی، بار مالی و اقتصادی، نقض فرهنگی و سیاسی و اجتماعی را در این ششماهه آخر سال با خود بجای گذاشت و هنوز هم تا رفتنش بجای خواهد گذاشت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس