گرانی

وزارت صمت با ارائه توضیحاتی دلایل افزایش قیمت نان، شکر، میوه و لبنیات را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، در توضیحات وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص دلایل افزایش قیمت تعدادی از کالاهای اساسی آمده است:

 براساس رشد نقدینگی تا حدود ۳۰ درصد، محدودیت‌های ارزی کشور ناشی از تحریم‌های ظالمانه، محدود شدن سهم ارزی برخی از کالاهای اساسی و تغییر گروه کالایی، افزایش چند برابری نرخ سهمیه ارزی آن‌ها در برخی از کالاهای ضروری و افزایش قیمت نهاده‌های تولید، تأثیر اجتناب ناپذیر در افزایش قیمت‌ها داشته است.

علیرغم همه محدودیت‌ها و مشکلات به خصوص محدودیت‌های ارزی وزارت صمت در زمینه تأمین، تولید، توزیع، قیمت‌گذاری و نظارت بر قیمت‌ها در سطح خرده فروشی، تمام تلاش خود را جهت تأمین و تولید حدود ۲۰ میلیون تن کالاهای اساسی مشمول ارز ترجیحی و حدود ۴۰ میلیون تن کالاهای حساس و ضروری مشمول ارز نیمایی و سایر مواد اولیه، قطعات و تجهیزات تولید مشمول ارز آزاد را در طول سال گذشته و ادامه آن در سال جاری با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی و دیگر ارگان‌های ذیربط از طریق کارگروه تنظیم بازار مدیریت نموده تا از نظر موجودی کالا در بازار مشکلی برای مردم و کشور ایجاد نشود.

در زمینه کنترل و نظارت بر حسن اجرای قیمت‌ها و جلوگیری از احتکار، عرضه خارج از شبکه، فروش تحمیلی و گرانفروشی از حداکثر ظرفیت‌های در اختیار از جمله سازمان حمایت، اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی، سازمان‌های صمت استان‌ها و سازمان تعزیرات حکومتی استفاده می‌شود. با توجه به شرایط و گستردگی بازارها ضرورتاً نمی‌تواند صرفاً به بازرسی و نظارت فیزیکی محدود شد و با توسعه ابزارها و زیرساخت‌های نوین، از جمله سامانه‌های الکترونیکی و به ویژه سامانه جامع تجارت، سامانه انبارها، سامانه قیمت‌ها و … در صورتی که کاملاً اجرایی شود امکان کنترل نظارت سامانه‌ای به نحو مطلوبی فراهم خواهد شد. این مهم با پیگیری‌های مستمر در حال تکمیل است.

نان:

نظام قیمت‌گذاری نان بر اساس اختیارات تفویض شده توسط کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان استان‌ها به ریاست استانداران محترم کشور تعیین و اعلام می‌شود این درحالیست که با توجه به قیمت تمام شده گندم که در سال‌جاری بیش از هر کیلوگرم ۵,۰۰۰ تومان است، سهمیه گندم برای عرضه انواع نان یارانه‌ای (حدود ۸۵ درصد خبازی‌ها) به ازای هر کیلوگرم ۶۶۵ تومان اختصاص می‌یابد و حدود ۱۵ درصد از نانوایی‌های کشور که اصطلاحاً و به غلط به عنوان آزادپز نام برده می‌شوند گندم دولتی را برابر هر کیلوگرم ۹۰۰ تومان دریافت می‌کنند. در همین راستا تا زمانی که نرخ جدیدی بر اساس کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان استان‌ها اعلام نشود، نرخ‌های اعلام شده قبلی به قوت خود باقی است و واحدهای نانوایی مکلف به اجرای قیمت و ضوابط مربوط به آن از جمله کمیت و کیفیت انواع نان هستند.

شکر:

اواخر سال ۱۳۹۸، شکر خام وارداتی از شمول تخصیص ارز ترجیحی خارج و واردات آن بر اساس ارز نیمایی و قیمت حاصل از آن تعیین شد. واردکنندگان مکلف شدند در چارچوب دستورالعمل‌های قیمت‌گذاری کالاهای وارداتی هیأت تعیین و تثبیت قیمت‌ها و با درج در سامانه مربوطه نسبت به تعیین قیمت و توزیع آن اقدام نمایند. با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی شکر خام و در نتیجه افزایش قیمت تمام شده شکر وارداتی در مبادی ورودی حدود قیمت شکر سفید حاصل از شکر خام وارداتی با ارز نیمایی برای هر کیلوگرم بیش از ۱۲ هزار تومان درب واحدهای تصفیه شکر است. با توجه به افزایش نرخ چغندر قند توسط شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، رشد حقوق و دستمزد و هزینه مواد اولیه و با عنایت تصمیمات کارگروه تنظیم بازار دایر بر «تعیین قیمت شکر از ابتدای سال ۱۴۰۰، بر اساس ضوابط قیمت گذاری هیأت تعیین و تثبیت قیمتها خواهد بود»، قیمت تمام شده شکر قابل عرضه تولید داخل نیز افزایش محسوسی یافته است.

با وجود افزایش قیمت مذکور، شکر مورد مصرف خانوار از محل تولیدات داخلی و کسری آن از محل ذخایر تا پایان ماه مبارک رمضان تأمین و توزیع شده تا اثر تغییر گروه ارزی واردات این کالا و افزایش قیمت تمام شده تولید داخل، بر قدرت خرید و مصرف خانوار به حداقل برسد. پس از ماه مبارک رمضان در جلسه کارگروه تنظیم بازار، قیمت شکر وارداتی به ازای هر کیلوگرم معادل ۱,۵۰۰ تومان قیمت تمام شده درب انبار مورد توافق قرار گرفت. ضمن اینکه شکر بسته بندی و قند نیز با رعایت ضوابط قیمت گذاری و بر اساس هزینه‌های مترتب و سود متعارف مشخص و با نظارت ارگان‌های نظارتی راسا توسط واحد تولیدی قیمت‌گذاری و در سامانه قیمت‌ها درج می‌شود.

لبنیات:

قیمت فراورده‌های لبنی تحت تأثیر مستقیم شیرخام به عنوان ماده اولیه است. قیمت با توجه به افزایش هزینه مؤثر در بهای تمام شده از جمله قیمت نهاده‌های دامی (جو، ذرت، کنجاله و…) داروها و مکمل‌ها و سایر عوامل تعیین کننده قیمت شیرخام، ناگزیر این افزایش به فراورده‌های لبنی منتقل می‌گردد، البته قیمت ۱۰ قلم محصول لبنی دارای بیشترین مصرف در سبد خانوار به صورت مدیریت شده اصلاح نرخ می‌گردد و پس از طرح در کارگروه تنظیم بازار و موافقت اعضا تغییر نرخ اعمال می‌گردد.

میوه و خشکبار، سبزیجات و حبوبات:

قیمت محصولات کشاورزی بر اساس عرضه و تقاضا و بدون مداخله مستقیم دولت انجام می‌پذیرد و صرفاً بر اساس قانون اصلاح قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی و در راستای کمک به ادامه روند تولید محصولات داخلی قیمت خرید تضمینی و سایر سیاست‌های مرتبط با آن توسط شورای سیاست گذاری و زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌پذیرد هر چند مصوبات کارگروه تنظیم بازار نیز در راستای صادرات مازاد محصولاتی از جمله پیاز و سیب زمینی و مداخله خرید مازاد توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران انجام شده، علی ایحال بخشی از افزایش قیمت انواع میوه ناشی از تغییر فصل و تولید میوه‌های نوبرانه است که با عرضه بیشتر طی هفته‌های اخیر روند قیمت همچنان که در برخی از اقلام شاهد هستیم کاهشی ماست.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 53
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    113 1
    تف به شرف همتون
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      69 0
      خدا وکیلی ما دیگه چطو کشوری داریم. این مسئولین دارن چکار میکنن. کی میخواد بساط گرونی جمع کنه. مردم دیگه دادشون درآمده بخاطر گرونی جیبشون سوراخ شد از بس دست کردن داخلش. خدا این چن روز پایانی این دولت ختم بخیر کنه جیب خودشونو پر کردن جیب مردم رو خالی
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    66 2
    چرا باید شکر وارد کنیم اینو بگو خوزستان دوکارخونه بزرگ شکر داره نیشکر هفت تپه وکارون شوشتر شکر تولیدی این دو کارخونه میتونه شکر کل کشور رو تامین کنه اگه یه کم همت میکردید به مشکلات این دو کارخونه رسیدگی میکردید لازم نبود ارز نیمایی خرج کنید. راستی امید اسد بیگی چی شد ؟؟مشرق لطفا پیگیری کن.
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    31 0
    چرا چرت میگی قبل ماه مبارک رمضان شکر تو خوزستان کیلویی ۶/۵۰۰بود وسط ماه رمضان قحطی شد اخر ماه رمضان شد کیلویی ۱۱/۵۰۰تازه دولتی اصلا چرا باید شکر وارد کنیم مگه تا الآن شکر وارد میکردیم چرا مگه خودمون کارخونه شکر نداریم؟ ؟؟؟
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    26 0
    چرا روغن قحطی شد چرا قیمتش رسید به فلک لطفا اینو بگو؟ ؟؟
  • خدا حافظ دولت علافان حرافان IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    26 0
    یک بچه دبستانی حراف هم میتونه این جوری حرف بزنه و توجیه کنه
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    65 0
    مسئولین خائن باید محاکمه و مجازات شوند تا برای هر خائن کذابی درس عبرت گردد
  • GB ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    14 1
    خدا رو شکر اعلام کردن. خیالم راحت شد
    • امیر US ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      2 0
      چراعاشق دروغ هستیدچراچرانمی دانم چقدر باید به ما ظلمو گرانی بعدش جواب دروغ
  • محمدایوب IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    232 2
    دلیل نمی خواد ما دیگه عادت کردیم. بزار بره بالا اگر گرون نشه باید دنبال دلیل بگردیم. تا 12مرداد. نهایت فشار وگرونی راباید تحمل کنیم. که میکنیم. منتهی. مسئولین قوه قضاییه. ومجلس انقلابی مرد باشند با محاکمه. روحانی وداردسته غربگدایان مرحمی بردل خون مردم بگذارند. مردم مردانگی کردند مردانه پای کارانتخابات آمدند شماهم مرد باشید به خواست مردم تن دهید محاکمه روحانی
    • عرشی IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      117 2
      بله واقعا این حقیقت که مردم مردانه پای انتخابات و صندوق های رای حتی تا اخرین ساعات 2 صبح حضور داشتند پس باید مجلس و نمایندگان مردانه تقاضای محاکمه روحانی و دارو دسته اش از جهانگیری نعمت زاده و بستگان که با سندیت دزدی کردند و فریدون و کسای دیگه نمیشناسیم میشناسیم همه محاکمه سخت بشوند و سزای اعمال خود را ببینند حتما باید محاکمه ای در کار باشد والا ما میفهمیم که ای داد ب داد مشکلات دیگر هم هست
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    14 4
    دولت نحس
  • DE ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    15 0
    با 18000000000 هیجده میلیارد دلار جهانگیری و 65 تن طلای هپل هپو شده میشد دونسل اقشار آسیب پذیر را پذیرایی کرد ولی فقط یک مشت اصلاح طلب رانتخوار منتفع شدند .اینهم نه بدنه اصلاحات نه رفقای سران اصلاحات. برای همین بود که بدنه اجتماعی اصلاح طلبان آنها را تادیب کرد و تنهایشان گذاشت.
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    15 1
    اقای رئسی باید انتقام سفره های خالی مردم ازمدیران نالایق بگیری ومحاکمه کنی
  • CA ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    11 0
    بعبارتی دیگر شمشیر اختلاس و رانت و وقاحت نجومی از رو بسته شد.
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    13 0
    والله شما بی عرضه هستید!!
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    4 0
    اگر تولید با کمیت وکیفیت باشد اشتعال باشد ودرآمدها متناسب باشددلالان رفع تخریم وتحریم نحومبگیران مفتخور تنبل وبی عدالتی نباشد و دولت کاری نمیکرد که کشور وابسته وگره بخورد به امریکا وتحریمهایش وکارهای مملکت را انحام میداد وبنزین را گران نمیکرد وجلوی قاچاق را میگرفت،نه تنها دلار بالانمیرفت واین مشکلات ایجاد نمیشد حکومت ومردم را اسیر برحام نمیکرد
  • حامد IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    8 2
    عامل اصلی و صد در صد این اتفاقات دستورات مستقیم شخص اول دولت تزویر و دروغ جناب پرزیدنت بنفش هستند. والسلام
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    14 1
    خسته نشید یه وقت؟ زور زدید دلیلشو پیدا کردید؟!!! چقدر هزینه جلسات کردید که تازه دلیلشو بفهمید؟
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    9 5
    این همه توضیح لازم نبود! دلیل، دولت خائن؛ نفوذی؛ غربگرا؛ کذاب و بی عرضه تدبیر و امید می باشد که همه چیز را گردن تحریم و ترامپ انداخت و با برجام اقتصاد کشور را قفل کرد.
  • علیرضا BR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    4 0
    والا این واژه ی تحریمها خوب دکانی شده برای شما . تو ادارات و سازمانهای دولتی طوری شده که حتی ابدارچی هم علت کم کاریشو تحریما میگه . مسئولین که جای خود دارن جون مادراتون دیگه بی عرضگی و بیسوادی و دزدیاتونو گردن تحریمها نندازین .
  • شهریار پوراحمدی IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    3 0
    باید گفت که بسیار متشکریم که در مملکت دستگاهی وجوددارد که گرانی را اعلام کندچون دردنیاوقتی چیزی گران میشوداعلام نمیکنندودراین موردمادردنیانمونه این . علی برکت الله
  • IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    6 0
    یه مشت مزخرف از یه عده بیعرضه بی کفایت
  • IR ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 2
    قیمت میوه داره میاد پایین.به بع
  • ا م IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 0
    سلام اداره صمت براخودش نظرمیده و دلیل کافی برای مردم ندارن حرف نزنید عمل کنید جلو این فساد گرونی رو بگیرید نه اینکه دارید حقوق میگیرید یه بازرسی ندارید و راست راست تو شهرهابازرساراه میرن گزارشات دروغ می‌فرستید یکمی جدی عمل کنید بعد میگید خارجیهابدن این ماهستیم بخودمون خیانت میکنیم
  • شهروند IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 1
    برو بابا شما فقط زورتون به خرده فروش بیچاره مرسه چرا از سرچشمه با گرونفروشی برخورد نمیکنید با اونی که انبار میکنه اونی که به قیمت خارج از عرف می ده دست خرده فروش بیچاره من در عجبم هروقت حرف از برخورد با گرونفروشیه چرا فقط خرده فروش هدف قرار می گیره درسته ممکنه بین خرده فروشها هم ادم عیر منصف باشه ولی بخدا خیلی هاشون بدبختند حتی مول کرایه معازه رو هم درنمی یارن.
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    2 0
    دلیل اصلی گرانی ها فقط و فقط بی تدبیری و بی لیاقتی مسئولین است و بس .
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    3 3
    ما به آقای رئیسی رای دادیم تا این گندکاری ها و گرونی ها از بین بره اگه قراره گرون تر بشه که چه فایده ای
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      0 0
      آی کیو ! الان روحانی رئیس جمهور هست .
    • انرژی هسته ای IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      2 0
      دولت تا ماه دیگه دست حسن روحانیه فعلا آقای رئیسی نمی تونن کاری بکنن
  • محمدم IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 0
    مگه دلیل گرانی و مشکلات معیشتی ، محرومیت از حداقل نیازها و ملزومات یک زندگی شرافتمندانه ( حق پایه ) تقصیر آمریکا و اسرائیل نیست ؟
  • مهدی IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    3 0
    اخه خاک‌تو سر صنعت و معدن نمیگه جلو گرانی رو گرفتیم اومده توجیح کرده گرانی(بی عرضگی صنعت و معدن)
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 0
    بازم خدارو شکر دلیل هست واسه گرانی. اصلا نگران این نباشین ها که مسئول بیکفایت تو کشور داریم نه نداریم.احتمالا هم مردم مقصرند ولی اگه گمان کنید تقصیره مسئوله خیلی گناه بزرگی کردین.زود توبه کنین تا خدا ببخشتتون
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    1 0
    مسئولین دولت روحانی در دروغگویی و فسادپروری و گرانی ید طولانی دارند و ما بس که از این صحبت ها شنیدیم خسته شدیم موز ۳۵ هزار تومان طالبی ۱۴ هزار تومان هندوانه ۹ هزار تومان شلیل ۴۰ هزار تومان انبه ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان گیلاس ۵۰ هزار تومان و ......... ما آلن توی فکریم که چکار کنیم گرسنه نمانیم پس انداز و سفر و تفریح و لباس و .... پیشکش روحانی و دارو دسته اش
  • ناشناس IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    1 0
    ما تا یادمون میاد هرسال دامدارها قیمت شیر را بالا بردند حتی زمانی که خشکسالی نبود و علوفه فراوان در مدت یک سال هم‌ قیمت لبنیات چند بار بالا رفته چطوره این افزایش ها که هر صنفی روی کالاهای خود اعمال میکنه حساب نیست ؟تازه ادعا می کنید نهاده ها گرون وقیمت ها پایین وتازه دوباره باید مصوب شده قیمت را ببرید بالا این دیگه چه رسمی هست
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 0
    دلیلش(افسادطلبان غارتگرارزخواربرادران جهانگیری....خونآشتمهای مثل لی لی پوتیها کع بازهم خون تازه میخواهند،بیکاری،بیگاری،نبود وکمی درآمد،قاچاق،بی عدالتی وتبعیض وبی لیاقتیهای امتیازیها سهمیه ایها بورسیه ای مدارک صوری نجوئمیبگیر بی لیاقت مثل جهانگیریها...)هست
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 0
    وقتی خودتون میگین تحریم هستیم وقتی به دست آوردن ارز اینقدر برای کشور سخت شده، چه لزومی داشت این ارز به زحمت بدست آمده رو به بخش خصوصی بدین که 65 درصد انحراف از تخصیص داشته باشن؟ به جای وارد کردن اقلام ضروری که براش ارز گرفتن اقلام لوکس یا متفرقه با حاشیه سود بالا وارد کنند؟ یا اصلا ارز رو به صورت آزاد بفروشن؟
  • 3459635908 IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 0
    ایامسیولین یک روز برای خرید میوه رفته اند ای دیده اند که مردم قد قیمت می پرسند و میروند الان فصل میوه است موزو وانبه.... نظارت کجاست بیایید جزیره قشم ببینید نه تنها میوه بلکه تمام اقلام از داخل کشور گرانتر است و کسی جوابگو نیست به داد محرومین برسید آقایان بظاهرمسیول
  • عبدالرضا بیرقداری IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 0
    همه در این دولت تقصیر دارند. گه نمی توانند جلوی این گرانیها را بگیریند چون الان با این گرانیها دولت پدر مردم را به نوعی د رمی اورد وبه نفع خودشان است این گرانی خدا به مردم صبر بدهد تا گی این همه بد بختی و گرانی مرگ بر گسانی گه دست توی جیب مردم طبقه2و3و4 5 می گنند. خدا زن وبچه های انان را به درد نا علاج گرفتار گند و مثل..... س جلوی اقواممشان دست وپا بزنند
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    1 0
    کل امارات به اندازه یکی از استانهای بزرگ ایران نمیشه ولی با برنامه و البته بدون دزدی مسئولین به بهترین شکل داره اقتصادش رو میچرخونه ، یک کیلو شکر سال ۷۶ در امارات ۱ درهم بود الان هم ۱ درهم است ، با همان درهم آزاد هم بخواهیم حساب کنیم کمتر از کیلویی ۷۰۰۰تومان میشود ،که البته دلار دولتی فقط مختص رانت و فساد آقازاده هاست وگرنه کل کالاهای مصرفی مردم در همین یکسال گذشته بیش از سیصد درصد افزایش قیمت داشته و جالب اینکه قیمت دلار دست دولت است و هر قیمتی بخواهد از مردم بیچاره میگیرد...
  • محمد حسین IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    1 0
    بلایی سر کارخانه های بزرگ آوردن و مهم آوردن که سالها زمان میبره برای برطرف کردنش. فقط برنامه داشتن و دارند برای تجارت که خودشون نفع ببرند.
  • عبدالرضا بیرقداری IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    1 0
    های گسانی گه در راس گارید به فگر مردم طبقه دو سه چهار باشید ما از گرانی اجناس به بدبختی افتاده ایم تهیه مواد از هر نظر واقع ان. سخت شده با این همه بیگاری گاری نگیند گه جلوی چشم. تان زن و بچه هایتان به بدبختی های بزرگ گرفتتار شوند
  • wise IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    1 0
    چه دستور خوبی می توانست باشد: سریع این مردک را اعدام کنید!
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    2 0
    نهاده های دامی مگه توی این چند سال مشمول ارز ترجیحی نبود پس برای چی گران شد که دنبال آن مرغ و خیلی چیزهای دیگر هم گران شدند؟؟؟
  • SG ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    2 0
    اصلا بحثی از ناکارآمدی وبی عرضگی خودتان نفرمودید، خجالت بکشید، به والله قسم درقیامت باید جواب تک تک این مردم بدبخت رابدید
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 0
    تا زمانیکه مبنای قیمت‌ها براساس دلار باشه و درآمدها براساس ریال نتیجه همینه اگر درآمدها یا واحد پول کشور ما هم دلار بشه دیگه تورم نداریم چون درامدمون برحساب دلاره هزینه هامون هم برحسب دلاره وقتی دلار 3500 تومن ظرف 4 سال بیکباره بشه 25 هزار تومن خوب مسلمن قیمت‌ها هم همینطور میشه اصلا من موندم چرا باید محاسبات ما براساس دلار باشه خوب آقایون مسول واحد پول کشورمان را برای رفاه هموطنان تبدیل کنید دلار تا مشکلاتمون حل بشه آخه این یعنی چی هزینه به دلار درآمد به ریال والله اگر من قانونگذار باشم واحد گول کشور رامیکنن دلار ایام هفته راهم با جهان یکی میکنم که تعطیلاتمون هم یکی بشه میدونید درواقع ما با جهان ازلحاظ روز وهفته وسال چقدر اختلاف داریم تمام اینا تاثیرش را توی اقتصاد می‌گذاره درهفته سه روز ما با جامعه جهانی ارتباط دارم تعطیلات سالانه هم که جای خود داره و دلیل پیشرفت اونا همین چيزهاست حداقل از ترکیه یاد بگیرید بابا یا کره جنوبی ما اگر کره جنوبی را سرلوحه قرار دهیم ظرف یک دهه جهش چشمگیری خواهیم زد ولی تکبر خودخواهی بدبختمون کرده
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 0
    ما که در سایه خورشید معذب بودیم چشممان کور، سزاوار همین شب بودیم...
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    2 0
    خواسته کل کشور اشد مجازات روحانی و معاونین ومفت خورهای دورش همین
  • یلدا IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 0
    امارات متحده عربی الان بیش از ۵۰ساله که قیمت هیچ جنسی اصلابالا نرفته همشون همون قیمت ۵۰ساله پیشه ولی ایران روز به روز تورم داره ،،بااینکه میشه خیلی ساده وبی دردسر قیمت هارو پایین بیارن قیمت همه چیز یکسان بشه ولی عمدا فشار روی مردم رو زیاد میکنن آسایش رو از مردم میگیرن
  • نصر IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 1
    آخ جون دلایل مستحکم از سوی مسئولین برای مردم همیشه در صحنه بیان شد خوش بحال مردم بی دلیل گرونی را تحمل نمی کنند!!!
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    2 0
    براتون متاسفم مسولین بی مسولیت فقط بلدید حرف بزنید
  • IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    0 0
    خدایا شکرت که گرون شد این اجناس چون حق مردم ایرانه
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 0
    خداوکیلی شما مسلمونین یک ماه عرضه دارین یه جنسی رو نذارین گرون بشه واقعا چه خبره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس