رسانه انگلیسی فاش کرد؛ برنامه آمریکا و انگلیس برای ادامه حضور نظامی در افغانستان

پس از فاش شدن تصمیم آمریکا برای ادامه حضور نظامی در افغانستان، اسناد فاش شده وزارت دفاع انگلیس نیز از برنامه این کشور برای حفظ نیروهایش در افغانستان خبر می‌دهد.

به گزارش مشرق، اسناد فاش شده از وزارت دفاع انگلیس نشان می‌دهد که این کشور برای ادامه حضور نظامی در افغانستان پس از پایان ماموریت ناتو و زمان تعیین شده برای خروج همه نظامیان خارجی برنامه‌هایی داشته است.

بیشتر بخوانید:

درگیری‎‌های افغانستان و برنامه‎‌های شرارت بار آمریکا

یک فرد ناشناس با فرستادن این اسناد محرمانه به بی بی سی گفت که ۵۰ صفحه اطلاعات محرمانه طبقه‌بندی شده وزارت دفاع انگلیس را در پشت یک ایستگاه اتوبوس در جنوب این کشور پیدا کرده است.

این رسانه اما گفته است که به دلیل حساس بودن این اسناد تصمیم گرفته که جزئیات آن را منتشر نکند، اما می‌افزاید که در این اسناد پاسخ انگلیس به درخواست آمریکا برای ادامه حضور نیروهای ویژه انگلیس برای ادامه حضور در افغانستان آمده است.

در این اسناد همچنین آمده است که پس از توافق آمریکا-طالبان در ماه فوریه سال ۲۰۲۰ تاکنون هیچ نظامی انگلیسی در افغانستان کشته نشده است، اما تاکید شده که «وضعیت اینگونه باقی نخواهد ماند».

پیش از این نیز آمریکا اعلام کرده بود که حدود ۶۰۰ نظامی خود را در افغانستان حفظ می‌کند و از سوی دیگر نیز ترکیه برای ادامه حضور نظامیانش در افغانستان برای تامین امنیت فرودگاه کابل اعلام آمادگی کرده است.

«سهیل شاهین» عضو تیم مذاکره‌کننده طالبان پیش از این درباره ادامه حضور نظامیان خارجی آن را تداوم اشغال دانسته و تصریح کرده بود که طالبان در برابر این اقدام «کاملاً حق واکنش» دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس