آنقدر به این سید اولاد پیغمبر فحش دادند که دل امام برایش سوخت - کراپ‌شده

همه عمرش را مبارزه کرد و بر باطل تیغ کشید و تکلیفش را هم کرده بود: «من، ذره‌ای در عمرم از مرگ نترسیدم و تعجب می‌کنم که یک مسلمانی از مرگ بترسد». حالا چنین آدمی درباره «عشق» چه گفته باشد خوب است؟

به گزارش مشرق، «سیدمحمد حسینی بهشتی» پیش‌ از انقلاب، مبارز بود و سروکارش با ساواک بود و پس‌از انقلاب رئیس دیوان عالی کشور بود و نایب‌رئیس مجلس خبرگان قانون اساسی بود و دبیرکل حزب جمهوری اسلامی بود و نویسنده و روشنفکر و سخنران هم بود. ولی کسانی که او را می‌شناختند به این‌ها نمی‌شناختند؛ به خودش و صفای باطنش و فضایل اخلاقی‌اش و زیبایی‌های رفتارش می‌شناختند و برایشان آقای بهشتی، فلان مقام و شخصیت انقلاب نبود؛ همان «آقای بهشتی» بود.

حالا این آدم باصفا و خوش‌سخن و اندیشمند و اهل منطق و اهل گفت‌وگو، دشمن هم داشت؟ اندازه ریگ بیابان و چه دشمنانی هم. معلوم است دشمن زیاد دارد مردی که چنین بگوید: «در زمینه حق، گذشت نکنید. چون این فقط خیانت به یک مورد معین نیست. این ضعیف‌شدن روح حقیقت‌جویی و حق‌پرستی در جامعه است و جامعه را تاریک می‌کند و نمی‏‌گذارد چهره حق درخشندگی و گیرایی و جذابیت خود را داشته باشد».

البته خودش با این دشمنی‌ها مشکلی نداشت و می‌گفت: «هر کسی خط دارد، دشمن دارد» ولی دشمنانش با او خیلی مشکل داشتند و چه‌ بسیار ناروا و دروغ به او نسبت دادند و دروغ هم که هر چه بزرگ‌تر، بهتر و آن‌قدر از او بد گفتند و برایش شایعه درست کردند که امام (ره) دیگر دلش سوخت به حال یار باوفایش و او را مظلوم نامید؛ «آقای بهشتی در این مملکت مظلوم زیست».

آنقدر به این سید اولاد پیغمبر فحش دادند که دل امام برایش سوخت

 شهید بهشتی شخصیتی متین و لطیف داشت، ولی چون برای انجام کار حق، مصمم بود دشمن زیاد داشت

کار به کجا رسیده بود؟

این‌که بهشتی مظلوم بود، چطوری بود مظلومیت بهشتی؟ خیلی‌ها نمی‌دانند ولی کار به جایی رسیده بود که مرگ بر بهشتی هم می‌گفتند و امام (ره) نیز یک‌بار فرمود که چرا دلش می‌سوخت برای بهشتی: «ایشان را من بیست سال بیش‌تر می‌شناختم. مراتب فضل ایشان و مراتب تفکر ایشان و مراتب تعهد ایشان بر من معلوم بود. و آن‌چه که من راجع‌ به ایشان متأثر هستم، شهادت ایشان در مقابل او ناچیز است و آن مظلومیت ایشان در این کشور بود. مخالفین انقلاب، افرادی [را] که بیشتر متعهدند، مؤثرتر در انقلاب‌اند، آن‌ها را بیشتر مورد هدف قرار داده‌اند. ایشان مورد هدف اجانب و وابستگان به آن‌ها در طول زندگی بود. تهمت‌ها؛ تهمت‌های ناگوار به ایشان می‌زدند!... برخلاف آن‌چه این بی‌انصاف‌ها در سرتاسر کشور تبلیغ کردند و مرگ بر بهشتی گفتند، من او را یک فرد متعهد، مجتهد، متدین، علاقه‌مند به ملت، علاقه‌مند به اسلام و به‌دردبخور برای جامعه خودمان می‌دانستم. و شما گمان نکنید که این آقایان که وارد شدند در این شغل‌های دولتی، این‌ها یک اشخاصی بودند یا هستند که راهی برای استفاده جز این مقام ندارند؛ این‌ها هرکدام اشخاص متعهدی بودند که در پیش مردم مقام داشتند، در پیش روحانیت مقام بزرگ داشتند، و این‌طور نبود که واخورده باشند که بخواهند بیایند این‌جا انحصارطلب باشند».

دلسوزی امام (ره) فقط همین نبود؛ «این آقای بهشتی مسلمان، متعهد، مجتهد، این چه کرده بود که تو تاکسی می‌نشستی، می‌دیدی که دو نفر آدم به هم می‌رسند یک حرفشان فحش به اوست؟! تو اجتماعات، یک دست‌های مرگ بر کی... خوب، شما ببینید چه ظلمی [بود] به یک همچو موجود فعالی، که مثل یک ملت بود برای این ملت ما».

آنقدر به این سید اولاد پیغمبر فحش دادند که دل امام برایش سوخت

«بهشتی» به همراه گروهی از مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس در واقعه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید 

زندگی به عشق است!

در برابر این دشمنی‌ها و تهمت‌ها، بهشتی چه کرد؟ صبر. و خدا هم که صابران را دوست دارد و برای خدا هیچ‌کار، کاری ندارد؛ خرجش چند تا منافق بود و ۲ تا بمب بزرگ که مثل «دروغ» و «تهمت» و «نفرت» هر چه بزرگ‌تر، بهتر. ۷ تیر ۱۳۶۰ جانش را و قلب صبورش را و زبان حق‌گو را و سر و دست و پا را، همه را تقدیم کرد به خدا، در راه خدا و جَست و رَست. پیش‌از آن اما تا توانست روشنگری کرد و دعوت کرد و باطل را از حق جدا کرد و سخن گفت و راز گفت و با جان‌ها و دل‌ها گفت. درباره عشق هم گفت و چه‌ حرف‌هایی که هنوز هم جوان‌ترها گوش می‌کنند و در فضای مجازی برای هم می‌فرستند و به اشتراک می‌گذارند؛ «عاشق شوید، برادرها و خواهرها عاشق شوید، زندگی به عشق است. عقل به آدم زندگی نمی‌دهد. عقل به آدم حساب می‌دهد چه‌جور بهتر بخورد، چه‌جور بهتر بخوابد، چه‌جور بهتر پلاسیده شود، چه‌جور بهتر دل‌مرده باشد. عشق است که در درون انسان آتش زندگی و شعله زندگی را برمی‌فروزاند. مسلمان عاشق است، عاشق خداست، عاشق حق است، عاشق عدل است. عاشق انسان‌شدن است. عاشق ملکوت است و دنیا با همه زیبندگی‌ها و فریبندگی‌ها برایش صرفاً میدان ساخته‌شدن و ره‌پیمودن به‌سوی آن معبود و معشوق جاودان است».

 در این ویدئو سخنان شهید بهشتی درباره عاشق‌شدن را بشنوید:

امروز در تاریخ مناسبت‌های دیگری هم هست

امروز ۷ تیر مصادف با ۲۸ ژوئن میلادی و ۱۷ ذیقعده هجری قمری در تقویم تاریخ، مناسبت‌های دیگری هم دارد.

ـ درگذشت «میرزا شرف جهان قزوینی» شاعر مشهور ایرانی در سال ۹۶۸ قمری

ـ شهادت حاج «ملا محمدتقی شهید ثالث» فقیه بزرگوار شیعه در سال ۱۲۶۴ قمری

ـ رحلت مرجع عالی‌قدر آیت‌الله حاج «شیخ عبدالکریم حائری یزدی» مؤسس حوزه علمیه قم در سال ۱۳۵۵ قمری

ـ زادروز «ژان ژاک روسو» نظریه‌پرداز و فیلسوف مشهور فرانسوی در سال ۱۷۱۲ میلادی

ـ زادروز «سهراب شهید ثالث» کارگردان و از آغازگران موج نو سینمای ایران در سال ۱۳۲۳ شمسی

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    7 0
    واقعا خصوصا منافقین و بعد بنی صدر چقدر ظلم کردند در مورد شهید بزرگوار بهشتی . و بجا فرمود امام که او مظلوم زندگی کرد و مظلومانه بشهادت رسید . باتفاق هفتاد و دو تن از یارانش . لعنت خدا بر این ظالمان و جنایتکاران که هنوز راست راست راه میروند و کشورهای غربی حمایتشان هم میکنند .
  • علی IR ۰۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    3 0
    سلام خدا بر شهيدان وشهید مظلوم بهشتی. سالگرد شهادت مظلومانه شهید بهشتی و یارانشان تسلیت باد.
  • گرگ صفتان IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    7 0
    چه کسانی به مرحوم دکتر بهشتی فحش می دادند؟ گرگهای پوستین پوش؟؟؟؟ سلام بر سید بزرگ جناب آقای رئیسی بازوی توانمند ولی امر مسلمین آقایمان سید علی خامنه ای دام ظل العالی: امید است کابینه شما قوی و سالم باشد و افراد گرگ صفت که خود را در لباسهای مقدس؟؟ پنهان کرده اند نتوانند نفوذ کنند و خدمات و صداقت حضرت عالی را زیر سوال ببرند و به ملت و مملکت و انقلاب ضربه بزنند!!!!! مواظب گرگ های خون آشام که در پوست میش خود را پنهان کرده اند و دم از خدمت می زنند باشید!! لباس مقدس پوشیده اند اما در کمینند تا چپاول و غارت کنند؟؟
  • US ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    1 7
    احترام گذاشتن به کسی چون سید هست و یا حتی کسی را به این دلیل که از نسل پیامبر هست سید نامیدن خلاف نص صریح قران است و حرام است و در مواردی حتی گناه کبیره است . پسر پیامبر اولوالعزم خدا مستوجب عذاب الهی شد و نسبت داشتن با پیامبر هیچ امتیازی برایش بهمراه نداشت . # پسر نوح #قرآن بخوانیم تا گمراه نشویم
    • مهدی IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      2 0
      همچنین به فرموده قرآن (فی قلوب هم المرض )و هرگز هدایت نمی شوند
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      5 1
      میشه جناب مفتی و فقیه اعظم! آیه ای که در قرآن کریم آمده که نامیدن فردی که از نسل پیامبر ص هست به اسم سید حرام و گناه کبیره هست رو بفرمائید. فقط یک آیه! احترام به سید یعنی احترام به پیامبر ص و ائمه ع نه تایید اعمالشان. بدیهی است در خصوص اعمال نیک و بد همه در پیش خدا مساوی هستند. پس اگر تو هم به پدر و مادرت احترام میگذاری یعنی هر کار کنند درست است؟ چرا عادت کرده اید اینقدر اینقدر مزخرف بگید؟! متاسفانه معلومات هم که در حد صفر
    • به 12:6 IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      0 1
      پسرنوح پسر پیغمبر بود یا به قول امثال سید بود
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    1 0
    ما راست قامتان تاریخ خواهیم ماند . و خداوندا ما را ایستاده بیمیران . دو سخن از شهید بزرگوار بهشتی که بیاد مونذه و اتفاقا ایستاده رفت . چقدر خدا او را دوست میداشت که چندی بعد از این دعا . او را ایستاده پذیرفت
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    3 1
    روحش شاد . چقدر خوب آینده انقلاب را دید شهید بهشتی: مادام که در جامعه ای گرسنه و لرزان از سرما وجود دارد، سر تا پای آن جامعه را هم که با قرآن بپوشانید، باز لجن است!!
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      3 1
      واقعا. همچنین این حرفش که گویی برای امروز است: مادام که تفکر غربزده لیبرال زمام امور اجرایی را به دست داشته باشد هرچند ماسک دین و قران را هم به صورت بزند نتیجه مدیریتش لجن کاری جامعه است
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    3 1
    هر کی خواست تو این مملکت کار کنه زدنش زمین یا بهش تهمت و افترا زدن
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      3 1
      مردم اگر بینش داشتند و داشته باشند اینطور افراد زمین نمیخوردند و نخواهند خورد. ولی امان از وقتی که گوش ها برای شنیدن شایعات و تهمت ها و ترور شخصیت ها آماده باشند و حتی لذت هم ببرند
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    1 0
    سلام ودرود خدا بر شهیدان راه حق و حقیقت که همچون ستارگانند در شب تاریک برای کسانیکه در پی حقیقت و سعادت دنیا و آخرتند...عاقبت هامون بخیر ان شاالله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس