دردسری جدید برای دولت جانسون؛ اسناد محرمانه در ایستگاه اتوبوس!

پیدا شدن اسناد حساس وزارت دفاع بریتانیا در یک ایستگاه اتوبوس، گونه‌ای آشفتگی امنیتی در درون دولت انگلیس را برملا کرده و باعث شد تا بر شمار دردسرهای نخست وزیر، بوریس جانسون افزوده شود.

به گزارش مشرق به نقل از یورونیوز، دولت بریتانیا قرار است در مورد چند رسوایی اخیر به ویژه انتشار ویدئوی جنجالی وزیر بهداشت و نیز لو رفتن اسناد طبقه‌بندی شده مربوط به یک ناوشکن و دیگر اسرار حساس وزارت دفاع، تحقیق کند.

گزارش روز یکشنبه بی‌بی‌سی مبنی بر پیدا شدن اسناد حساس وزارت دفاع توسط یک رهگذر عادی در یک ایستگاه اتوبوس، گونه‌ای آشفتگی امنیتی در درون دولت بریتانیا را برملا کرده و باعث شد تا بر شمار دردسرهای نخست وزیر، بوریس جانسون افزوده شود.

اسناد طبقه بندی شده وزارت دفاع بریتانیا حاوی جزئیات مربوط به حضور ناوشکن دفاع هوایی اچ‌ام‌اس(HMS) در آبهای اوکراین، واکنش احتمالی روسیه به کشتی‌های عبوری از سواحل کریمه و نیز برنامه حضور نیروهای ارتش بریتانیا در افغانستان در یک ایستگاه اتوبوس در کنت پیدا شد.

سخنگوی وزارت دفاع با تایید این که یک کارمند این وزارتخانه مفقود شدن این اسناد را گزارش کرده است، از آغاز تحقیقات در این باره خبر داد.

مت هانکوک، وزیر پیشین بهداشت بریتانیا پس از رسوایی اخلاقی با یکی از مشاورانش، به‌دلیل نقض محدودیت‌های کرونایی و زیر فشار افکار عمومی مجبور شد از مقام خود استعفا کند.

بوریس جانسون که خودش هم درگیر انتقادات و ابهامات دیگری از جمله در زمینه تأمین بودجه برای بازسازی ساختمان نخست‌وزیری واقع در آپارتمان شماره ۱۰ خیابان داونینگ است، در ابتدا از وزیر بهداشت خود دفاع کرد، اما در نهایت روز شنبه استعفای او را پذیرفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    0 0
    پاتک روس ها بوده!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس