بالگرد حامل رئیس‌جمهور کلمبیا هدف گلوله قرار گرفت+عکس

وزیر دفاع کلمبیا خبر داد، دولت این کشور برای اطلاعات منجر به شناسایی عاملان حمله به بالگرد حامل رئیس‌جمهور کلمبیا، سه میلیارد پزویی (معادل حدود ۸۰۰ هزار دلار) جایزه تعیین کرد.

به گزارش مشرق، در حالی که یک مقام کلمبیایی ادعای پیدا شدن مسلسل‌هایی با آرم «نیروهای مسلح ونزوئلا» در نزدیکی حمله به بالگرد رئیس‌جمهور کلمبیا را مطرح کرد، بوگوتا برای شناسایی عاملان این حمله جایزه تعیین کرد.

اظهارنظرهای مقام‌های کلمبیا درباره ادعای حمله روز جمعه به بالگرد «ایوان دوکه» رئیس‌جمهور این کشور در نزدیکی منطقه مرزی با ونزوئلا ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

بالگرد حامل رئیس‌جمهور کلمبیا هدف گلوله قرار گرفت +عکس

به گزارش شبکه الجزیره، دولت کلمبیا پیشنهاد پاداش مالی سه میلیارد پزویی (معادل حدود ۸۰۰ هزار دلار) برای شناسایی عاملان حمله به بالگرد حامل رئیس‌جمهور این کشور در نزدیکی مرز با ونزوئلا مطرح کرد.

«دیِگو مولانو» وزیر دفاع کلمبیا خبر داد، دولت برای اطلاعات منجر به شناسایی افراد مسئول در این حمله تروریستی به بالگرد رئیس‌جمهور کلمبیا، جایزه سه میلیارد پزویی (معادل حدود ۸۰۰ هزار دلار) پیشنهاد داده است».

«خورخه وارگاس» رئیس پلیس ملی کلمبیا در اظهاراتی ادعا کرد، تیم اعزامی به نزدیکی محل حمله به بالگرد حامل رئیس‌جمهور یک مسلسل  AK-۴۷ و مسلسل کالیبر ۷.۶۲ پیدا کرد که برچسب نیروهای مسلح ونزوئلا روی آن بود».

اتهام‌زنی این مقام بوگوتا به کاراکاس در شرایطی انجام شده که به فاصله کوتاهی بعد از روی کار آمدن ایوان دوکه به عنوان رئیس‌جمهور کلمبیا در سال ۲۰۱۸، روابط این دو کشور قطع شد.

رئیس‌جمهور غربگرای کلمبیا بارها به نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا درباره دادن پناه به شورشیان مسلح کلمبیایی اتهام‌زنی‌ کرده اما کاراکاس ضمن بی اساس خواندن این اتهامات اعلام کرد که دوکه و دولت او طی سال‌های اخیر در حال حمایت از شبه نظامیان برای حمله به ونزوئلا بوده‌اند.

ایوان دوکه رئیس‌جمهور کلمبیا روز جمعه با انتشار یک فیلم مدعی شد که بالگرد حامل او و برخی دیگر از مقام‌های ارشد این کشور در منطقه مرزی «کاتاتومبو» هدف چند گلوله قرار گرفت اما در این حمله به کسی آسیبی نرسید و فقط چند سوراخ در بالگرد ایجاد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس