کد خبر 1237789
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹
قتل

شامگاه سه‌شنبه اول تیرماه مرد جوانی در شهرستان قم سراسیمه به اداره پلیس رفت و از گم شدن ناگهانی پدر ۶۶‌ساله‌اش را گزارش داد.

به گزارش مشرق، شامگاه سه‌شنبه اول تیرماه مرد جوانی در شهرستان قم سراسیمه به اداره پلیس رفت و از گم شدن ناگهانی پدر ۶۶‌ساله‌اش را گزارش داد.

شاکی در توضیح ماجرا گفت: پدرم فرید برج ساز است و وضع مالی خیلی خوبی دارد. او مرد خیر و خوشنامی است و با کسی هم مشکلی ندارد. امروز صبح برای انجام کاری با خودروی پژو۲۰۶ از خانه بیرون رفت. او همیشه عصر به خانه بر می‌گردد، اما تا شب هم به خانه برنگشت. نگرانش شدیم و با تلفن همراهش تماس گرفتیم که تلفن همراهش هم خاموش بود. پس از این نگرانی ما بیشتر شد و برای پیدا کردن ردی از او به خانه دوستان و بستگان و حتی به مراکز درمانی هم سر زدیم، اما هیچ خبری از پدرم پیدا نکردیم. الان احتمال می‌دهم برای او اتفاقی رخ داده باشد و درخواست کمک دارم.

کشف جسد در حوالی فرودگاه

با شکایت مرد جوان تیمی از کارآگاهان پلیس‌آگاهی قم به دستور قاضی پرونده برای پیدا کردن مرد گمشده وارد عمل شدند تا اینکه یک روز بعد با خبر شدند مأموران پلیس تهران در نزدیکی فرودگاه امام‌خمینی جسد فرید را داخل خودروی‌پژو ۲۰۶ خودش کشف کرده‌اند و در این رابطه هم زن و مرد جوانی را که با خودروی پژو ۲۰۶ در حال حمل جسد بودند دستگیر و به اداره پلیس منتقل کردند.

بررسی‌های کارآگاهان اداره‌آگاهی شهرستان قم نشان داد ساعت‌۱۸ عصر روز چهارشنبه دوم تیرماه مأموران گشت پلیس در نزدیکی فرودگاه امام خمینی در حال گشت‌زنی بودند که متوجه خودروی پژو۲۰۶ در یکی از جاده‌های فرعی اطراف فرودگاه می‌شوند. مأموران به خودروی پژو مشکوک می‌شوند و برای بررسی موضوع به نزدیک آن می‌روند که مشاهده می‌کنند سرنشینان آن زن و مرد جوانی هستند که باهم درگیر شده‌اند. از سوی دیگر راننده پژو با دیدن مأموران پلیس شروع به حرکت می‌کند و برای اینکه در دام مأموران گرفتار نشود در جهت مخالف جاده با سرعت زیاد فرار می‌کند. بدین ترتیب تعقیب و گریز مأموران پلیس و سرنشینان خودروی پژو رقم می‌خورد و در نهایت هم مأموران پلیس پس از یک تعقیب و گریز نسبتاً طولانی خودرو را متوقف و دو سرنشین آن را بازداشت می‌کنند. مأموران پلیس در ادامه در بازرسی از خودرو جسد مرد میانسالی را که دست و پایش با طناب بسته بود در صندلی عقب خودرو کشف می‌کنند. مأموران پس از استعلام پلاک خودرو متوجه می‌شوند صاحب خودرو همان مرد برج‌سازی است که یک روز قبل خانواده وی در شهرستان قم اعلام مفقودی می‌کنند و در بررسی بعدی هم مشخص می‌شود جسد کشف شده هم متعلق به فرید است.

بدین ترتیب زوج جوان بازداشت و به اداره پلیس منتقل می‌شوند که پس از اعتراف به گروگانگیری مرگبار به دستور بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران برای بازجویی در اختیار کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی قرار می‌گیرند.

اظهارات مرد جوان

متهم که مرد ۳۵‌ساله‌ای به نام ایرج است با اعتراف به گروگانگیری مرگبار در ادعایی گفت: چند سال قبل با همسرم آشنا شدم و او را صیغه کردم. زندگی خوبی داشتیم تا اینکه معتاد به هروئین شدم و از آن روز به بعد زندگی‌ام تیره و تار شد و از کار هم بیکار شدم. پس از این یکی از بستگانم ما را به فرید که مرد خیر و پولداری بود معرفی کرد. او آدم خوشنام و خوبی بود و با خیریه‌های زیادی در شهرستان قم ارتباط داشت و به افراد نیازمند کمک می‌کرد. فرید در این مدت خیلی به ما کمک کرد و به همین خاطر همسرم را می‌شناخت تا اینکه همسرم به من گفت قرار است فرید هزینه درمان مرا بپردازد و مرا در کمپی بستری کند. من مخالفت کردم، چون قبل از این هم چندباری در کمپ بستری شده و ترک کرده بودم، اما دوباره به مصرف مواد روی آوردم. همسرم اصرار کرد که به او گفتم به این بهانه مرد پولدار را به خانه به کشانیم و از او اخاذی میلیاردی کنیم که همسرم قبول کرد.

روز حادثه فرید با خودرواش به خانه ما آمد و من و همسرم را سوار خودرو کرد و به طرف کمپی در خارج از شهر به راه افتاد. در میانه راه چاقویی که از قبل آماده کرده بودم از جیبم بیرون آوردم و به پهلویش فشار دادم و او را تهدید به مرگ کردم. از فرید خواستم توقف کند و او هم از ترس خودرواش را نگه داشت که دست و پایش را با طناب بستم و او را در صندلی عقب انداختم. او هر چقدر التماس کرد رهایش نکردم، چون قصد داشتم او را گروگان بگیرم و از خانواده‌اش اخاذی میلیاردی کنم. به طرف تهران به راه افتادم تا اینکه در رباط کریم کارت عابرش را گرفتم و تمامی پول‌های آن را برداشت کردم. با پول‌های سرقتی مقداری هروئین و مواد غذایی خریدم و دوباره شروع به رانندگی کردم که شب شد و مجبور شدیم شب را داخل ماشین بخوابیم. صبح که بیدار شدیم متوجه شدم او فوت کرده است. در حالی که خیلی ترسیده‌بودیم تصمیم گرفتیم جسد او را در بیابان‌های اطراف فرودگاه دفن کنیم که مأموران پلیس ما را بازداشت کردند.

اظهارات زن جوان

زن جوان در بازجویی‌ها جرم خود را انکار کرد و مدعی شد که از گروگانگیری بی‌خبر بوده و با شوهرش همدستی نکرده است. وی در ادعایی گفت: مدتی بود که مرد خیر را می‌شناختم و او در این مدت کمک زیادی به ما می‌کرد تا اینکه تصمیم گرفتم شوهرم را در کمپ بستری کنم. وقتی موضوع را با مرد خیر در میان گذاشتم او قبول کرد که هزینه کمپ را پرداخت کند و به همین خاطر روز حادثه با خودرواش به خانه ما آمد تا شوهرم را به کمپ ترک اعتیاد منتقل کنیم. در راه ناگهان شوهرم با تهدید چاقو دست و پای فرید را بست و گفت قصد دارد از خانواده‌اش اخاذی کند که مخالفت کردم، اما او مرا هم تهدید کرد. از ترس حرفی نزدم تا اینکه پس از ۲۴‌ساعت گروگانگیری متوجه شدیم مرد برج‌ساز فوت کرده است. جسد را برای دفن به بیابان‌های اطراف فرودگاه امام خمینی بردیم که با شوهرم درگیر شدم و مأموران پلیس رسیدند و در تعقیب و گریز ما را دستگیر کردند.

در حالی که معاینات اولیه حکایت از آن دارد که مرد فوت شده بر اثر تزریق آمپول فوت کرده است، جسد برای انجام آزمایش‌های لازم و مشخص شدن علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد و دو متهم به دستور بازپرس شعبه‌سوم دادسرای امور جنایی تهران برای تحقیقات بیشتر و روشن شدن زوایای پنهان حادثه در اختیار کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی قرار گرفتند.

منبع:روزنامه جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پری IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    52 1
    درد بگیرید خوبی بهتون نیومده و اعدام حقتون است
    • IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      12 1
      اعدام براشون خیلی کمه .بدنشون دست من .کاری میکنم که هرگز در10 سال اینده کسی جرئت نکنه درجواب خوبیها خیانت کنه
    • دیدگا IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      1 2
      کاربر02:45 هیچ کاری نمیتونی بکنی الکی قمپز در نکن!! اگه راهی بود تا حالا حتما خیلی ها قبل از تو انجام داده بودن!!
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      1 0
      نان خوردن و نمکدان شکستن رو قی کرده و طرف را کشته اند هاشا میکنند از جهود بدترن این معتادا
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    36 0
    نمک نشناس ها. دستی که بهتون غذا میده رو گاز میگیرید؟؟ سگ هار هم این کار رو نمیکنه
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    10 27
    از قدیم گفتن خدا زده ها رو دست نگیرین خیلیا رو منم دست گرفتم ولی نیشم زدن ذات بد نیکو نگردد انکه بنیادش بد است . حتما خدا میدونسته که وضعش این شده با کمک ماها به حکمت خدا دستکاری میکنیم
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      18 0
      وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ أَنْفِقُوا مِمَّا رَزَقَكُمُ اللَّهُ قَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لِلَّذِينَ آمَنُوا أَنُطْعِمُ مَنْ لَوْ يَشَاءُ اللَّهُ أَطْعَمَهُ إِنْ أَنْتُمْ إِلَّا فِي ضَلَالٍ مُبِينٍ [آیه 47 سوره یس] و هنگامی که به آنان گویند: از آنچه خدا روزی شما کرده، انفاق کنید، کافران به مؤمنان گویند: آیا کسانی را اطعام کنیم که اگر خدا می خواست آنان را اطعام می کرد؟ [پس گرسنگی را خدا بر آنان خواسته است] ولی شما [ای کفرپیشگان!] جز در گمراهی آشکاری نیستند.
    • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      11 0
      وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ أَنْفِقُوا مِمَّا رَزَقَكُمُ اللَّهُ قَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لِلَّذِينَ آمَنُوا أَنُطْعِمُ مَنْ لَوْ يَشَاءُ اللَّهُ أَطْعَمَهُ إِنْ أَنْتُمْ إِلَّا فِي ضَلَالٍ مُبِينٍ [آیه 47 سوره یس] و هنگامی که به آنان گویند: از آنچه خدا روزی شما کرده، انفاق کنید، کافران به مؤمنان گویند: آیا کسانی را اطعام کنیم که اگر خدا می خواست آنان را اطعام می کرد؟ [پس گرسنگی را خدا بر آنان خواسته است] ولی شما [ای کفرپیشگان!] جز در گمراهی آشکاری نیستند.
  • مادربچه هاو معلم مدرسه IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    9 12
    ازانجام کمک وکارخیربیمناک شدم.
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      17 5
      همیشه برای کمک به نیازمندان سعی کنید ناشناس بمانید ، تا خطری شما را تهدید نکند .
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    16 0
    تبلیغ خیر نرسوندن به مردم نکنید هموطنان همه که مثل هم نمیشوند.کار به این مورد ندارم یکی از آشناها ماشینش مشکل خورده بود سرشب هم بوده هیچکس کمکش نکرد تا یک مردی پیدا شد بود موبایل نبوده همراهش لعنت به هر کس که از کمک ونیت خیر دیگران سو استفاده میکنه و باعث عدم ترحم در جامعه میگردد.
  • ازاده IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    3 3
    به معتاد جماعت آن هم از نوع هرویین وشیشه خوبی کردن جرم است بهترین خدمت به معتاد هرویینی به حال خودش رها کردن است تا در یکی از خرابه ها هم خودش وهم خوانواده اش راحت شوند
  • احمد IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    4 0
    هرکس شیشه وهرویین به مغزش برسد دیگر کار تمام است نجات او کار عبثی است مرگ دست خداست ولی مرگ سزاوارتر است سابقه نشان داده
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    2 1
    بیا کار خیر بکن
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    2 2
    قم ، استان است. شهرستان نیست.
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    10 0
    لعنت به تو بی شرف که هم دزد پولی و هم دزد اطمینان مردم نیک.
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    1 0
    این زن را باید اعدام کرد زیرا او باعث جرقه زدن این جنایت شده است.
  • اندکی تامل. IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    2 0
    روحش شاد،حضرت علی علیه السلام می فرمایند محبت بکن ولی اعتماد نکن . این بنده خدا اعتماد بیجا کرده،در این موارد بهتر است همیشه از مشاورین وکارشناسان کمک بگیریم ،چون طرف مقابل به هیچ عنوان قابل اعتماد نبوده با شرایطی که داشته . خدا عاقبت همه را ختم بخیر کند .
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    1 0
    هیچ معتاد ی به راحتی نمی تواند ترک کند و فقط باعث نا امنی در جامعه میشود اصل قضیه کسانی را که سر دمدار و وارد کننده و توزیع کننده این سموم مرگبار هستند را باید از ریشه سوزاند
  • رقیه اجورلو IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    2 0
    سلام چون زنه هم شریک بوده هر دو باید اعدام بشن تا درس عبرتی برای دیگران باشه و دولت هم مجازات قاطعانه و جریمه های سنگین در نظر بگیره ممنون التماس دعا .
  • مهدی IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    0 0
    تعجب آوره اون فرد خیر خدا بیامرز چرا به معتاد هروئین اعتماد کرده وتنهایی برای ترک دادنش اقدام کرده. به این افراد خوبی نیومده جونش را به خطر انداخت بنده خدا. خدا رحمت کند روحش شاد و قرین رحمت الهی.
  • IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 0
    خوبی به یعده نمک به حروم نیومده
  • سارا IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 1
    ولی خودمونیم خدارو شکر شماها قاضی نشدید!!اگه دقت کرده باشید نویسنده این مطلب هر جا که نقل قولی از متهمین میکنه قبلش ذکر میکنه فلانی ادعا کردکه .... دوستان ادعا تا ثابت نشده هنوز فقط یک ادعاست و فعل حقیقی نداره و ازطرفی پشت هر جنایت و یا هراتفاقی که میفته هزاران ماجرا هست که ما ازش بیخبریم، یه قاضی برای یک جنایت شاید سالهای سال وقت بذاره و حتی وقتی خود قاتل صریحا اعتراف میکنه به قتل،، تا تمام زوایا و نکات مبهم ماجرا روشن نشه نمیتونه حکمی صادر کنه، انوقت ما در چند ثانیه حکم میدیم و اعدامشم میکنیم و جالبتر از اینا،،، برای اون اقای خیر داستان هم طلب مغفرت و امرزش داریم و اگه دستمون میرسید براش خرما پخش میکردیم!!! چرا یه لحظه به این فکر نمیکنیم شاید دلیل اینکه این اقای خیر با این خانم همراه شده که شوهرش رو ترک بده،، چرا اینکارو از خدم و حشم اطرافش نخواسته؟؟چرا خودش؟؟ یعنی واقعا برای رضای خدا بوده؟؟ یا این رضای خدا لباسی بوده برای نیل به مقاصد دیگه؟؟ به نظرم شما کلا حساس. نشید شاید این گونه مردن پرده دری خود خدا بوده برای اتمام عوامفریبی البته این نظریه من هم فقط یک فرضه و شاید اینجوری نبوده ولی من باور ندارم چون خیلی عاقلانه تر میشد به این زوج کمک کرد اونم کجا ؟؟تو شهر قم که از هر خانواده پنج نفری حداقل یکنفر اعتیاد داره یا داشته یا خواهد داشت
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      👀😁👍👍👍👍

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس