پیدا شدن گورهای دسته جمعی؛ نمونه دیگری از نسل کشی در کانادا

گورهای دسته جمعی کشف شده در کانادا تنها دو مورد از جنایت‌هایی است که در کانادا علیه بومیان صورت گرفته است.

به گزارش مشرق، اخیرا یک گور دسته جمعی شامل ۲۱۵ جسد در محوطه مدرسه شبانه روزی کودکان بومی «کملوپس» در استان «بریتیش کلمبیا» و همچنین گور دیگری در استان «ساسکاچوان» کانادا کشف شد که این موضوع واکنش‎های بسیاری را به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید:

ترودو: کانادا بابت گورهای جمعی کودکان بومی شرمسار است

سیستم مدارس شبانه روزی کانادا در سال‌های ۱۸۳۱ تا ۱۹۹۶، بیش از ۱۵۰ هزار کودک بومی را در چارچوب برنامه جذب بومیان به جامعه کانادایی به اجبار از خانواده هایشان جدا کرد.

کودکان مذکور در این مدارس تحت سوءاستفاده، سوءتغذیه و تجاوز قرار می‌گرفتند و براساس گزارش‌ها، ۳ هزار و ۲۰۰ کودک بومی در این مدارس جان خود را از دست دادند.

پایگاه «استار» در گزارشی به این موضوع پرداخته و می‌نویسد «۲۱۵ کودک بومی در مدرسه شبانه روزی کامپلویس، ۱۴۰ کودک دیگر در براندون، ۳۵ نفر در رجینا و موارد دیگر؛ فرزندان گم شده ما که بدون هیچ نام و نشانی در گورهای دسته جمهعی در کانادا دفن شده‎اند؛ در مراسم یادبود این ۲۱۵ کودک بسیاری از سخنران‌های بومی کانادا روایت‌های خود را در این باره، روایت‌هایی از مادران، پدران و اقوام خود را در این باره مطرح کردند.»

بیشتر بخوانید:

شوک کشتار جمعی کودکان در کانادا

این گزارش می‌گوید «کانادا از مدت‌ها پیش درباره این کودکان و بدرفتاری با آن‌ها و مردمان بومی می‌داند، اما از این موضوع چشم پوشی می‌کند؛ ۶ سال از گزارش کمیسیون حقیقت و آشتی می‌گذرد، ۳۰ سال از موضوع مدارس بومیان کانادایی و برخی مدارک درباره آن‌ها می‌گذرد و ۱۴۰ سال از زمانی که دکتر پیتر هندرسون، درباره سوء استفاده از این کودکان و آمار بالای مرگ آن‌ها در مدارس شبانه روزی افشاگری کرده، می‌گذرد و هنوز نادیده گرفتن عمیقی از تاریخ واقعی وجود دارد.»

مدارس مسکونی بخشی اساسی از سیستم سیاست استعماری برای تحت سلطه درآوردن مردم بومی در کانادا بودند.

برخی گزارش‎ها از اجرای آزمایش‌های غیراخلاقی بر روی این کودکان حکایت دارد.

حدود ۱.۷ میلون نفر در کانادا به عنوان افراد بومی شناسایی می‌شوند، اما آمارهای منتشر شده وضعیت فاجعه بار این اقلیت‌ها را در کانادا نشان می‌دهند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    0 1
    البته قرار است دین و کلیسا متهم پرونده بشود و سیاستهای دولت کانادا در جداسازی این کودکان از خانواده هایشان ابدا مورد حمله قرار نگیرد. جاستین ترودو یک ابلیس و ابلیس زاده است.
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    0 1
    این جنایت تحت سیاست دولت های کانادا انجام شده و از دین و کلیسا به عنوان متهمان استفاده شده کشیشان این مدارس هم تحت سیاست دولت این جنایت ها را انجام داده است دولت کانادا یک دولت ضد بشری است و حقوق بشر را دست اویز کشور های مخالف غرب هستند میداند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس