آمریکا: اختلافات با ایران جدی است/فرانسه: منتظر تصمیم نهایی تهران هستیم

وزیر امور خارجه آمریکا که به فرانسه سفر کرده گفت: اختلافاتی جدی با ایران بر سر بازگشت به تعهدات هسته‌ای وجود دارد.

به گزارش مشرق، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که در پاریس به سر می برد درباره مذاکرات وین گفت: اختلافاتی جدی با ایران بر سر بازگشت به تعهدات هسته ای وجود دارد. وی ابراز امیدواری کرد در دور جدید مذاکرات غیرمستقیم این اختلافات کاهش یابد.

بلینکن در کنفرانس خبری مشترک با همتای فرانسوی خود گفت فقدان توافق میان آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران یک نگرانی جدی است.

وی در ادمه گفت: فقط در صورتی با ایران به توافق می رسیم که این کشور به تعهدات هسته ای خود پایبند باشد.

بلینکن همچنین افزود بازگشت آمریکا به توافق هسته ای در صورت طولانی شدن مذاکرات دشوار است‌.

اظهارات وزیر خارجه آمریکا در حالی مطرح می شود که یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که دولت متبوعش نمی‌تواند هیچ تضمینی برای خارج‌نشدن دوباره از برجام پس از احیای آن به ایران بدهد.

ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه نیز در کنفرانس خبری با بلینکن گفت: منتظر تصمیم نهایی ایران درباره احیای توافق هسته ای هستیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    5 1
    این ما نیستیم که باید تصمیم بگیریم، چرا که هم اکنون هم ما در برجام هستیم! این امریکاست که باید تصمیم بگیرد که از برجام چه میخواهد. تمام تلاش خود را میکنن تا حرف خودشان از برجام گفته و شنیده شود.
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    3 1
    فرانسه چرا منتظر تصمیمات آمریکا تیست که علنا از عدم لغو تحریم ها و ندادن تضمین تر خروج مجدد از برجام را اعلام می کند احیای برجام به قیمت اجحاف حق ایران هرگز صورت نخواهد گرفت
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    1 1
    یارو رو تو ده راه نمی دادن سراغ خونه ی کد خدا رو می گرفت!
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    5 2
    وی ابراز امیدواری کرد در دور جدید مذاکرات غیرمستقیم این اختلافات کاهش یابد./ ان شاء الله با رفتن دولت امید، امیدتان ناامید می شود.
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    5 1
    تا زمانی که آمریکا تمام تحریم ها را لغو نکند و راستی آزمایی صورت نگیرد اجازه ی برگشتن به برجام را ندارد.
  • ناصر IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    7 2
    تا آمریکایی ها سر عقل نیایند توفیقی در مذاکره پیدا نمیشود ،دورانروحانی تمام شد روحانی دوست داشت کل مملکت را بدهد تا رضایت آمریکا یی هارا بگیرد که این آرزو به گور رفت
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    3 1
    کدام عاقل و یا کدام کشور را دیدید که دستاورد. فرزندان کشور ش. را بنا به دستور کشوری قلدر یا قلدران حق وتویی. دور بریزد .. اگر هسته ای هم کوتاه امدند. البته بد کوتاه امدند. برای اینکه ثابت شود که شما قلدران درو غگو یید .. همین مقدار هم که کوتاه امدند. شما را در دنیا و در بین ملت خدوتان خوار کرده است. ، بس کنید دیگر .. تحریمها را همخواهیم شکست
  • FR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    2 1
    فرانسه در رابطه با ایران از امریکا بدتر است در هر نوع تقابل که امریکا با کشورهای دیگر دارد فرانسه بخاطر صیهونیست ها جلوتر هم میفتد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس