کد خبر 1237182
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
«تکبال» به طور رسمی وارد ایران شد

مراسم افتتاحیه رشته ورزشی تکبال در ایران با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

به گزارش مشرق، مراسم افتتاحیه رشته ورزشی تکبال در ایران با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد تا این رشته رسما وارد ایران شود.

عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی، مهین فرهادی‌زاد معاون توسعه ورزش بانوان، تقی زاده معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌ها ، شروین اسبقیان رئیس فدراسیون معلولان و جانبازان، خسروی مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی، سردار قاسمی مشاور وزیر در امور ایثارگران، کاوه احمدی مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، ناطق نوری دبیر فدراسیون انجمن‌های ورزشی، مجتبی ارشدی نایب رئیس فدراسیون نجات غریق، نماینده فدراسیون جهانی تکبال و سفیر مجارستان در ایران، از جمله افرادی بودند که در این مراسم حضور داشتند

در این مراسم لیلا هورماس نماینده فدراسیون جهانی تکبال با اظهار خوشحالی از اولین حضورش در ایران گفت: تکبال اولین بار از کشور کوچک مجارستان آغاز به کار کرد و اکنون در بیش از 120 کشور تحت عنوان انجمن، کمیته و فدراسیون مشغول فعالیت است.

نماینده انجمن جهانی تکبال ادامه داد: ویدئویی که از موفقیت‌های ورزشکاران ایران مشاهده کردم، من را تحت تاثیر قرار داد و بسیار خوشحالم که در جمع علاقمندان به توسعه وررش هستم.

وی با اشاره به پتانسیل ورزشکاران ایرانی عنوان کرد: باور دارم زمانی که تکبال جز رشته‌های المپیک شود، ورزشکاران ایران با مدال المپیک به کشورشان بازخواهندگشت.

همچنین مهین فرهادی‌زاد معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان ضمن تشکر از تمامی کسانی که زمینه فعالیت رشته‌های مختلف را فراهم کردند، اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا بستر حضور جوانان در رشته‌های مختلف ورزشی فراهم شده تا شادی ونشاط در جامعه تسری بیش از پیش تسری یابد.

وی مشارکت و حضور بانوان در ورزش کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: بانوان جمهوری اسلامی در 130 رشته ورزشی به صورت فعال و در 120 رشته ورزشی به صورت نیمه فعال، در 49 فدراسیون مشغول هستند.

وی ادامه داد: ما نزدیک به 120 هزار مربی در رشته‌های مختلف داریم که هدایت تمامی تیم‌های ورزشی بانوان را بانوان برعهده دارند و همچنین نزدیک به 100 هزار داور زن در کشور وجود دارد.

معاون وزرش بانوان تصریح کرد: ایران از نقطه نظر شاخص‌هایی که IOC بر آن تاکید دارد در عدالت جنسیتی جایگاه خوبی دارد، زیرا در کشور ما ورزش زنان به دست زنان اداره می‌شود و 750 رئیس هیئت ورزشی زن در شهرستان‌های کشور مسئولیت فعالیت ورزش زنان و مردان را برعهده دارند.

او میزبانی ایران از چهارمین دوره مسابقات بانوان کشورهای اسلامی را خاطر نشان کرد و گفت: حدود 4 هزار ورزشکار را در این مسابقات در ایران میزبانی کردیم که نشان می دهد زنان می‌توانند ورزش را مدیریت کنند.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: با پیگیری‌هایی که در این مدت مسئول انجمن تکبال و مسئولان فدراسیون انجمن‌های ورزشی داشتند، مسلما این رشته جذاب، مهیج و کاربردی می‌تواند مردان و زنان ما را به خود جذب و ‌جوانان را مشغول و مهارت‌های آن‌ها را تقویت کند.

زولتان وارگا هاژونیس سفیر مجارستان در ایران نیز با اظهار خوشحالی از حضور در این مراسم گفت: این اتفاق لحظه مهمی در روابط دو کشور است. ورزش همواره زمینه‌ای برای همکاری بین دو کشور بوده است و ویدئویی که از موفقیت های ورزشکاران ایران در کشورهای مختلف نشان داده شد، موفقیت ورزشکاران کشورم و همچنین ورزش‌هایی که هر دو کشور در آن قدرتمند هستند، مثل وزنه برداری، کشتی و حتی واترپلو را به یاد من آورد.

وی اهمیت روابط دو کشور را خاطر نشان کرد و افزود: مطمئنا به زودی همکاری مشترک ورزشی بین دو کشور ایران و مجارستان رخ خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    1 0
    ورزش مزخرف
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    3 0
    حالا این چی هست با دو بالش(والیبال) که نتونستیم کاری بکنیم تکبال ک دیگه جای خود داره!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس