آینده سیاسی افغانستان و تغییر معادله قدرت

وزیر امور خارجه پاکستان با ابراز نگرانی از ناآرامی‌ها در افغانستان گفت این خشونت‌ها بر پاکستان و ایران هم تاثیر می‌گذارد.

به گزارش مشرق به نقل از  خبرگزاری آناتولی، پاکستان از افزایش خشونت‌ها در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

بیشتر بخوانید:

حمایت ایران برای تحقق صلح در افغانستان حیاتی است

شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه با ابراز نگرانی از افزایش خشونت‎‌ها در افغانستان گفت: نا آرامی در افغانستان بر پاکستان و ایران نیز تأثیر می‌گذارد.

او در گفتگو با محمد ابراهیم طاهریان فرد، فرستاده ویژه ایران در سفر به افغانستان اظهار کرد: افزایش خشونت‌ها در افغانستان می‌تواند به تقویت نیروهای ضد صلح کمک کند.

قریشی در بیانیه‌ای اعلام کرد: فقط انجام یک توافق طی یک فرایند سیاسی به رهبری افغانستان، دستیابی به صلح و ثبات پایدار در این کشور را امکان پذیر می‌کند.

او از طرف‌های افغانستانی خواست تا از این فرصت استفاده کرده و از پشتیبانی بین المللی برای روند صلح استفاده کنند.

وزیر امور خارجه پاکستان، افزایش خشونت‌ها را نگران کننده خواند و بر لزوم کاهش آن تأکید کرد.

او اضافه کرد: تداوم نا آرامی‌ها باعث تقویت گروه‌هایی می‌شود که نمی‌خواهند شاهد بازگشت صلح در منطقه باشند. 

قریشی با تأکید بر اینکه بی‌ثباتی در افغانستان بر پاکستان و ایران  تاثیر می‌گذارد، گفت: همکاری و هماهنگی نزدیک بین دو کشور باید بیشتر شود.

پیشتر نیز، شاه ‌محمود قریشی، وزیر خارجه‌ پاکستان در دیدار با عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در این باره گفته بود: اسلام آباد به هیچ وجه طرف‌دار تسلط نظامی طالبان بر افغانستان نیست بلکه خواهان حل بحران افغانستان از طریق گفتگو است. پاکستان آماده است تا با افغانستان در راستای رسیدن به صلح کمک کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس