آمریکا

طی ماه‌های گذشته شاهد به راه افتادن پرونده‌های گوناگون علیه شرکت‌های آمریکایی در کشورهای اروپایی هستیم، به نظر می‌رسد این شرکت‌های آمریکایی در چاهی افتاده‌اند که خود آمریکایی‌ها برای اروپایی‌ها کند.

به گزارش مشرق، طی سال‌های گذشته آمریکا به بهانه نقض تحریم‌های واشنگتن علیه کشورها میلیاردها دلار از موسسات بانکی و شرکت‌های اروپایی جریمه دریافت کرده بود، به گونه‌ای که فقط در یک مورد بانک بی ام پی پاریباس، مجبور شد ۸.۹ میلیارد دلار به مقامات آمریکایی جریمه بپردازد.

یکی از انگیزه‌های واشنگتن از محل تعقیب ناقضان تحریم‌ها این بود که می‌توانست درآمد خوبی از محل جریمه آنها داشته باشد، اما حالا به نظر می‌رسد شرکت‌های آمریکایی در همان چاهی افتاده‌اند که آمریکا قبلا برای اروپایی‌ها کنده بود.

به گزارش راشا تودی، اتحادیه اروپا حالا سردمدار به راه انداختن پرونده‌های قضایی علیه شرکت‌های بزرگ آمریکایی است و به دنبال ان است تا با رفتارهای انحصارطلبانه آنها مقابله کند.

جان کلچ، استاد دانشکده تجارت دانشگاه میامی می‌گوید: یکی از دلایل این مسئله این است که این گونه اقدامات برای اتحادیه اروپا پول‌ساز است. از طرف دیگر از نظر سیاسی هم خیلی جذابیت دارد؛ چراکه اروپایی‌ها به شدت نگران موضوعات مرتبط با نقض قوانین حریم خصوصی هستند.

بن سوآن، خبرنگار تحقیقی نیز در این باره گفته که در حالی که سازمان‌های رقابت در اتحادیه اروپا شرکت‌های بزرگ فناوری نظیر گوگل، اپل، آمازون و فیسبوک را جریمه می‌کنند، هیچ علاقه‌ای برای بیرون کردن آنها از سطح اروپا ندارند.

به گفته کلچ، ما در اروپا شاهد نوعی موش و گربه بازی هستیم؛ چراکه سازمان‌های رقابت انگیزه بالایی برای جریمه کردن شرکت‌ها به خاطر رفتارهای غیررقابتی آنها دارند، اما در عین حال جذابیت این برندها برای مصرف‌کنندگان اروپایی به گونه‌ای است که نمی‌توان آنها را از بازار اروپا اخراج کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    2 1
    چاه.مکن.بهره.کسی.اول.خودت.بعدن.کسی.یادگرفتین.یانه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس