واکسینه

یک شبکه تلویزیونی آمریکایی فاش کرده است که کاخ سفید آماده می‌شود تا به شکست در دسترسی به اهداف تعیین شده در برنامه واکسیناسیون شهروندان آمریکایی اعتراف کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، شبکه ان بی سی نیوز سه شنبه اعلام کرد: کاخ سفید برای اعتراف به شکست در دستیابی به اهداف تعیین شده از سوی جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده در برنامه واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا آماده می شود.

بر اساس این گزارش، جو بایدن پیش از این اعلام کرده بود که دولت آمریکا قصد دارد تا ۴ جولای حداقل ۷۰ درصد بزرگسالان آمریکایی یک دوز واکسن کرونا را دریافت کنند.

روز ۴ جولای سالگرد استقلال آمریکا است ولی بعید به نظر می رسد که دولت بایدن بتواند به این هدف دست پیدا کند.

شبکه ان بی سی افزود: دولت بایدن شاید بتواند به هدف واکسیناسیون افراد بالاتر از ۲۷ سال دست پیدا کند ولی نمی تواند به هدف تعیین شده از سوی بایدن برای واکسیناسیون افراد ۱۸ سال به بالا دست یابد.

پیش بینی می شود جفری زاینتس مشاور ارشد کاخ سفید در امور ویروس کرونا اعلام کند که ایالات متحده ۷۰ درصد بزرگسالان ۳۰ سال به بالا را واکسینه کرده است.

تاکنون تنها ۱۵ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا توانسته اند حداقل یک دوز واکسن کرونا را به افراد ۱۸ سال به بالا تزریق کنند.

تا روز جمعه، حدود ۶۵.۱ درصد آمریکایی ها حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده بودند. روند و سرعت واکسیناسیون در آمریکا باید طی دو هفته آینده بیش از دو برابر افزایش یابد تا کاخ سفید بتواند به هدف تعیین شده دست پیدا کند.

در ۱۵۰ روز گذشته آمریکا بیش از ۳۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا به شهروندانش تزریق کرده است.

تلفات کرونا در آمریکا اخیرا از مرز ۶۰۰ هزار نفر فراتر رفته است. آمریکا همچنان یکی از بالاترین تلفات کرونا در جهان را در اختیار دارد. برزیل، بریتانیا و روسیه نیز از دیگر کشورهایی هستند که با تلفات سرانه بالای کرونا روبرو شده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    0 1
    اره دولت ما موفق بوده بااین وضع وحشتناک واکسن وتلفات
    • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      0 0
      شما به خودت فشار نیار این رو در مورد آمریکا گفتن و البته یکی از رسانه های خودشان فاش کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس