امیرعبداللهیان نمایه

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی با فعال و پویا توصیف کردن سیاست خارجی دولت آیت‌الله رئیسی، تاکید کرد دولت آمریکا به‌جای مطرح کردن موضوعات جدید، باید روی بازگشت به برجام و انجام تعهدات خود تمرکز نماید.

به گزارش مشرق، «حسین امیرعبداللهیان» مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» به بیان نظرات خود درباره مواضع جهانی و سیاست خارجی دولت جدید جمهوری اسلامی به ریاست آیت‌الله دکتر «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور منتخب ایران پرداخت.

امیرعبداللهیان در این مصاحبه که فعلا بخش کوتاهی از آن منتشر شده، درباره مواضع خارجی آیت‌الله رئیسی می‌گوید: «من تصور می‌کنم سیاست خارجی دولت آقای رئیسی، فعال و پویا هست؛ یک سیاست خارجی که متوازن و با نگاه به همه کشورهای جهان است، با گفتمانی منطقی و قوی. گفتمانی که بتواند حقوق ملت ایران را در همه زمینه‌ها به خوبی تامین کند».

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه روابط ایران و آمریکا در زمان ریاست‌جمهوری دکتر رئیسی به چه شکلی تغییر می‌کند، گفت: «من فکر می‌کنم این آمریکاست که همیشه فرصت‌ها را از دست داده است. این رفتار آمریکاست که می‌تواند تعیین کند رابطه‌اش با ایران چگونه تنظیم شود».

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه آیا احساس متفاوتی نسبت به دولت بایدن در مقایسه با دولت ترامپ در ایران وجود دارد، توضیح داد: «من فکر می‌کنم اگر بایدن به‌دنبال بازگشت به برجام است، نباید حرف‌های جدیدی مطرح کند درخصوص منطقه، موشکی و دخالت در امور ایران». 

سیاست خارجی دولت آقای رئیسی، فعال و پویا است

امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد که آمریکا باید به‌جای مطرح‌کردن موضوعات جدید برای گنجاندن در توافق هسته‌ای، باید روی بازگشت به برجام و انجام تعهداتش تمرکز کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا باور دارد که توافق هسته‌ای ایران را می‌توان به مسیر اصلی بازگرداند، اظهار داشت: «من فکر می‌کنم هر زمانی مذاکرات وین به نقطه‌ای برسد که منافع ملت ما تأمین بشود، می‌تواند وارد مرحله اجرا شود».

روز گذشته بود که آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور منتخب ایران در نشستی خبری ضمن اعلام این نکته که با همتای آمریکایی ملاقات نمی‌کند، گفت که سیاست خارجی دولت سیزدهم از برجام شروع نمی‌شود و به برجام هم محدود نخواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    2 0
    باید توجه داشت که بازگشت آمریکا به برجام برای ما ثمری ندارد، همانطور که قبلاً هم در زمان اوباما در برجام بود و از همان روز نخست انجام تعهدات ایران بر تحریم ها افزودند؛ ضمن این که می تواند با فعال سازی مکانیزم ماشه به ضرر ما هم باشد. آن چه برای ما مهم است لغو تمامی تحریم ها و راستی آزمایی است و انجام آن باید پیش شرط برگشتن آمریکا و نوعی تضمین عملی باشد. هم چنین لازم است از این پس تمام انرژی کشور صرف خنثی سازی تحریم ها شود و نه برجام. یکی از راه های خنثی سازی تحریم ها، تحریم دلار در تبادلات تجاری دولت با سایر کشورهاست. قطعاً وقتی خود را از دلار بی نیاز کنیم ارزش دلار در برابر پول ملی سقوط می کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس