کد خبر 1235825
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
اشرف غنی در تماس تلفنی پیروزی آیت‌الله رئیسی را تبریک گفت - کراپ‌شده

رئیس جمهور افغانستان در تماس تلفنی با آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» با تبریک انتخاب وی به‌عنوان رییس‌جمهور منتخب، ابراز امیدواری کرد این انتخاب به گسترش بیشتر مناسبات و همکاری‌ها میان دو کشور کمک کند.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور افغانستان در تماس تلفنی با آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» پیروزی وی را در انتخابات ایران تبریک گفت. 

بیشتر بخوانید:

پیشنهاد یک اصلاح‌طلب به رئیسی

بر اساس اعلام دفتر ریاست جمهوری افغانستان،‌در این تماس تلفنی غنی گفت که افغانستان و ایران دو کشور همسایه و برادر هستند و آرزومند است که انتخاب رئیس جمهور منتخب به گسترش بیشتر مناسبات و همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف میان دو کشور کمک کند.

آیت‌الله رئیسی نیز ضمن قدردانی از تماس رئیس جمهور افغانستان بر گسترش و تعمیق روابط میان دو کشور تاکید کرد.

روز جمعه ۲۸ خرداد ماه سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران در سراسر کشور و ۱۳۳ کشور خارجی برای انتخاب هشتمین رئیس جمهور برگزار شد. براساس اعلام «جمال عرف» رئیس ستاد انتخابات کشور سیدابراهیم رئیسی با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار رای، به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران برگزیده شد.

تاکنون شخصیت‌های بسیاری از جمله روسای جمهور روسیه، عراق، روسیه و نخست وزیر پاکستان این پیروزی را به آیت‌الله رئیسی تبریک گفته‌اند.

پیش از این نیز عبدالله عبدالله رییس‌ شورای عالی مصالحه ملی، عطامحمدنور رییس اجرایی جمعیت اسلامی، محمد محقق معاون رییس‌جمهور و وزارت امور خارجه افغانستان در پیام‌هایی جداگانه انتخاب آیت‌الله رئیسی را در انتخابات ریاست جمهوری کشورمان تبریک گفتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    0 1
    تو کشور خویش را اداره کن تبریک پیشکش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس