کد خبر 1235420
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
توئیت معنادار مقام انصارالله علیه دبیرکل سازمان ملل

در ادامه واکنش‌های مقامات صنعا به تصمیم دبیرکل سازمان ملل در قرار دادن انصارالله یمن در فهرست ناقض حقوق کودکان، معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی توئیت معنا داری علیه دبیرکل سازمان ملل منتشر کرد.

به گزارش مشرق، «حسین العزی» در سلسله توئیت‌هایی به تصمیم «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل در قرار دادن انصارالله در فهرست ناقض حقوق کودکان واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید:

وابسته ترین دبیرکل سازمان ملل

وی نوشت: گوترش جان خوبی؟ کودکانی که شما از آنها صحبت می‌کنید یک کودک هم از کودکان کشورهای ائتلاف نیستند بلکه همگی از کودکان ما هستند. جنگنده‌ها و ناوهای و نیروهایی که کودکان یمن را محاصره کرده و هزاران نفر از آنها و پدران و مادران آنها را کشته و مدارس و بیمارستان‌های آنها را ویران کرده است؛ هیچکدام از این جنگنده‌های و ناوهای و نیروها، ابدا وابسته به ما نیستند.

العزی تاکید کرد: ما یمنی‌ها پدران آن کودکان کشته و زخمی شده و محروم از سفر درمانی هستیم که هر روز می‌میرند. در هر دقیقه یک کودک جان می‌دهد.

وی خطاب به دبیر کل سازمان ملل بیان کرد: تو می‌دانی چه تصمیمی صادر کردی؟ تو عمدا این کار کردی یا مثلا می‌خواستی به ما تسلیت بگویی اشتباهی پیام تسلیت را به دشمنان ما فرستادی و فهرست سیاه را برای ما فرستادی؟ واقعا حالت خوبه؟!!

کابینه یمن هم در واکنش به این تصمیم دبیر کل سازمان ملل در جلسه خود تاکید کرد: این تصمیم تعجب آور نیست و همه به این باور رسیده‌اند که تصمیماتش تابع دیکته‌های آمریکا و کشورهای ثروتمند حامی آن است و گواه آن هم خارج کردن سعودی از فهرست ناقض حقوق کودکان به دنبال تهدید به قطع کمک مالی به نهادهای سازمان ملل است.

بیشتر بخوانید:

انصارالله: گوترش خون کودکان یمن را با تمدید دوران ریاست خود معامله کرد

دولت نجات ملی یمن این تصمیم علیه انصارالله را تصمیمی اتخاذ شده بر اساس دریافت پول دانست و اعلام کرد که این در راستای خط مشی ائتلاف سعودی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات و کشتارهای مکرر کودکان یمنی است. همچنان میلیاردها برای ساکت کردن دنیا و چشم پوشی کردن دنیا از جنایات سعودی علیه کودکان یمنی هزینه می‌شود.

دولت صنعا بیان کرد: ناقض واقعی حقوق کودکان ظرف بیش از شش سال همان ائتلاف سعودی است که مدارس و اتوبوس‌های حامل دانش آموزان را هدف قرار می‌دهد و همین ائتلاف در ورای مرگ هزاران کودک یمنی و رنج میلیون‌ها نفر بر اثر سوء تغذییه شدید است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • صرفا جهت اطلاع IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    7 0
    این سازمان های یهودی فقط منافع یهود رو تامین میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس