محمد هاشمی

آرایش سیاسی شکل‌گرفته در انتخابات به‌گونه‌ای بود که اصلاح طلبان با چند فرد کم تجربه وارد رقابت شدند؛ از سویی جبهه اصلاحات در اقدامی اشتباه اعلام کرد که در انتخابات نامزد ندارد.

سرویس سیاست مشرق-ساعتی پس از مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری اعضای جبهه اصلاحات به‌صورت علنی در برابر یکدیگر صف‌آرایی کردند، بخش تندرو اصلاح طلبان با تز «تحریم خاموش»؛ چپ‌های ستادی را متهم کرد که در یک بازی از پیش باخته واردشده و ته‌مانده سرمایه اجتماعی این جریان را بر باد داده است.

گروه رادیکال تحریمی، بخش مشارکت‌کننده جبهه اصلاحات را تحقیر کرده و با سرزنش و ملامت فراوان تلاش انتخاباتی این جریان را دست و پا زدن بیهوده نامید.

محمد هاشمی عضو سابق حزب کارگزاران در واکنش به جریان تندرو در جبهه اصلاحات به «مشرق» می‌گوید: همه آن‌هایی که انتخابات را تحریم کردند در زمین دشمنان انقلاب اسلامی بازی می‌کنند؛ هاشمی معتقد است جبهه اصلاحات به یک‌خانه تکانی بزرگ برای کنار زدن جریان پرهزینه و تندرو نیاز دارد.

 رئیس سابق صداوسیما با تحلیل فضای سیاسی کشور در دوران انتخابات گفت: آرایش سیاسی شکل‌گرفته در انتخابات به‌گونه‌ای بود که اصلاح طلبان با چند فرد کم تجربه وارد رقابت شدند؛ از سویی جبهه اصلاحات در اقدامی اشتباه اعلام کرد که در انتخابات نامزد ندارد.

هاشمی ادامه داد: البته جبهه اصلاحات معتقد بود قصد اقدام اعتراضی دارد و به دنبال تحریم نیست؛ اما به‌هرحال عدم شرکت در انتخابات با تحریم نتیجه مشابه ای دارد. هرچند که من معتقدم اصلاح‌طلبانی چون پزشکیان و جهانگیری اگر تائید صلاحیت می‌شدند نمی‌توانستند رقیبی قدرتمند در برابر رئیسی باشند.

اصلاح‌طلبان تحریمی حرف سعودی و رژیم صهیونیستی را می‌زنند/ بزرگ‌ترین دشمن همتی، دولت روحانی بود/ جبهه اصلاحات راهش را از تندروها جدا کند/ فائزه برای خانواده هزینه می‌سازد/ همتی فداکاری کرد

عضو سابق حزب کارگزاران با اشاره به انتشار یک کلیپ علیه شورای نگهبان در شب انتخابات گفت: برخی افراد با دلایلی که برای من مشخص نیست در شب انتخابات روایتی از ماجرای رد صلاحیت مرحوم هاشمی را منتشر کردند. هدف این جریان آن بود که با زیر سؤال بردن شورای نگهبان میزان مشارکت را پایین آورد. این جریان و خط تحریمی در خارج و داخل هر سه یک هدف مشترک در سه زمین مختلف را دنبال می‌کردند.

هاشمی با تحلیل وضعیت همتی به‌عنوان نامزد حزب کارگزاران در انتخابات گفت: همتی توانست با نمایشی مناسب از خود تا حدی ضریب مشارکت را بالا برد؛ اما اقدام اصلاح‌طلبان در عدم شرکت در انتخابات باعث شد سوژه برای معاندین و مخالفان نظام ایجاد شود.

هاشمی ادامه داد: همتی را فردی مخلص، قوی و نیز فداکار در انتخابات دیدم. البته رقبای او سعی کردند همه مشکلات ۸ ساله را به گردن همتی بیاندازند. اما او در حد توانش در مناظره‌ها به‌خوبی عمل کرد. واقعیت آن است که همتی یک نفر بود، امکانات ستادی نداشت اما به نظر من خوش درخشید.

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت افزود: متأسفانه مهم‌ترین دشمن همتی در انتخابات دولت روحانی بود؛ من متوجه نمی‌شوم که چرا رئیس‌جمهور؛ آقای همتی را مجبور کرد تا استعفا بدهد، باوجودآنکه ایشان در بانک مرکزی برای خودش قائم‌مقام انتخاب کرده بود؛ اما روحانی او را از کار برکنار کرد و جالب‌تر اینکه وزیران دولت روحانی شروع به سم‌پاشی علیه او کردند.

همه دیدند که همتی با وجود تمام این بد اخلاقی ها چگونه پس از انتخابات در موضعی اخلاق گرایانه به‌سرعت به رقیب خود تبریک گفت و دیگر در مسئله انتخابات ورود نکرد. همتی می‌تواند الگوی رفتاری اصلاح‌طلبان در آینده باشد.

 هاشمی با انتقاد از جبهه اصلاحات در عدم‌حمایت رسمی از همتی گفت: نتیجه نیامدن پشت همتی چه بود؟ اصلاح‌طلبان کاری که باید از اول انجام می‌داند، روز آخر انجام دادند؛ هر کاری باید به‌موقع خود انجام شود؛ این اتفاق باعث شد همتی بدون پشتوانه حزبی وارد انتخابات شود. با دو هفته کار انتخاباتی که نمی‌توان رئیس‌جمهور شد.

 هاشمی افزود:نکته جالب آنکه حالا برخی از آن‌هایی که رأی نداده‌اند؛ آن‌هایی که رأی داده‌اند را سرزنش می‌کنند، همه بدانند که اصلاح‌طلبانی که رأی داده‌اند با نیت افزایش مشارکت در جبهه نظام قرار دارند و آن‌هایی که رأی نداده و تحریم کرده‌اند خواسته یا ناخواسته حرف آمریکایی‌ها، سعودی و رژیم صهیونیستی را می‌زنند.

هاشمی در ادامه با تأکید بر لزوم خانه‌تکانی در جبهه اصلاحات گفت: در جبهه اصلاحات برخی افراد شخصیت‌های مقبولی دارند؛ من به آقای خاتمی پیشنهاد می‌کنم راه جبهه اصلاحات را از برخی تندروها را جدا کند. البته او چنین نظری ندارد و معتقد است باید جذب حداکثری کرد؛ تجربه به من می‌گوید این افراد به‌جز هزینه سازی چیزی به اصلاح‌طلبان اضافه نمی‌کنند؛ صلاح مصلحت خویش خسروان دانند!

هاشمی در ادامه با اشاره به تحریم انتخابات توسط برادرزاده‌اش فائزه هاشمی، گفت: با او صحبت کردم؛ متأسفانه او برای مرحوم هاشمی و خانواده ایشان هزینه سازی می‌کند. البته او گفته است که اگر پدرم زنده بود رأی می‌داد.

عضو سابق شورای مرکزی کارگزاران گفت: انتظارم آن است که آقای رئیسی طبق فرمایش خودشان رئیس‌جمهور همه مردم ایران باشد و از بدنه کارشناسی همه نیروهای معتقد به‌نظام استفاده کند. مقام معظم رهبری در دوران ریاست جمهوری فراجناحی بود؛ مدل دولت داری رهبر انقلاب باید الگوی همه دولت‌ها در ایران باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 69
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 31
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    8 2
    یه چیزی رو گوشه ی ذهنتون داشته باشین. در اینده بهش میرسید. گزینه ی اصلی اصلاحات در انتخابات رضایی بود نه همتی.
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      9 1
      سلام همیشه رضایی رو من کنار ولایتی ولاریجانی و..می بینم. هیچ وقت نمی تونم از یاد ببرم رضایی کسی بود کنار رفسنجانی وخاتمی وروحانی باعث شد نتیجه جنگ اونی بشه که نباید. این دوره هم با بدترین تز یعنی یارانه ۴۵۰ هزارتومنی یعنی تورم وگرونی بیشتر به میدون اومد. متاسفانه عوام فریبی ایشون با بوتاکس ورنگ کردن مو تکمیل می شه. ولی لرزش دست چاره ای نداشت.داشت؟ به هر جهت ساده لوحی بود که فرض کنیم اصلاحات برگه شانسشون تو مهر علیزاده یا همتی که اینقدر رو وسطحی بودن بذارن. مرد خاکستری احتمال زیاد همون رو رضایی سرمایه گذاری کرده بود.
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      7 2
      از تورم 50 درصدی هاشمی تا تورم 52 درصدی روحانی راهی است که همتی ها راهساز آن بوده اند.
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      7 0
      دولتهای هاشمی و روحانی رکورددار تورم و جهش ارز در تمام دولت ها بودند و نباید تکرار بشوند.
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      2 1
      آسمون و ریسمون نبافید، اصلاح طلبان دیگه اینقدر باهوش هم نیستن
  • راد IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    12 4
    آقاي هاشمي واقعاازاين لفاظي هاخسته نشديد؟ ازکدام اصلاحات حرف مي زنيد ؟چرادست ازسرمابرنمي داريد ؟برگرديد به سمت انقلاب ورهبري ومردم واختلافات درون خانواده را تحمل کنيد .قطعااين براي همه مابهترخواهدبود والابدون ولايت ومنهاي انقلاب ومردم انقلابي صدسال ديگرهم طرحهاي شماجواب نخواهد داد!
  • DE ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    14 10
    قحطی آدم بود برای مصاحبه ؟؟ بر آن بزرگترشان لعنت ابدی ..
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      0 1
      اگر لعنت کردن خوبه پس لعنت بر منتشر کنندگان این کامنت ها!
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    9 3
    ببخشیدآقای هاشمی که ما ی چیزی هم دستی بدهکارشماشدیم.دولت روحانی پوست کنده ترین دولت اصلاحات بودپس شماازکدام نیروهای اصلاحات معتقدبه نظام حرف میزنید؟دردولتهای شماکه حتی آبدارچی هم بایدبه اصلاحات معتقدبودنه به نظام،دنبال حفظ کرسی هستید؟همتی فداکارنبودتیری بوددرتاریکی.دست ازسرقدرت برداریدتامردم نفسی تازه کنن
  • DE ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    10 4
    فائزه برای خانواده هزینه می‌سازد و برای اصلاحات نامزد انتخابات مانند علی لاریجانی تا بتوانند رای اصولگراها را به سرقت ببرند./ همتی فداکاری کرد از اول لو نداد ادامه روحانیست.وگرنه به اندازه آقا محسن رای میاورد
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      4 2
      انتخابا را باختند واویلاااااااا
  • واو IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    9 0
    از اصلاحات انتظار زیادی نمیشه داشت. همینکه از دوران 8 ساله اصلاحاات جان سالم بدر بردیم و زنده ایم بسه مونه
  • بختیاری IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    10 3
    جناب هاشمی فلاکت فعلی ملت نتیجه همان زبان دنیا بلدهای پرمدعای فساد طلب بود که هیچ غلطی نکردند.اونوقت انتظار دارید بقول شما این کم تجربه ها کدوم غلط نکرده رو میخواستن انجام بدن؟؟؟ در ضمن چرا شماها همیشه بعد مرگ سهراب پیداتون میشه؟؟؟
  • .... IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    9 4
    امان از دست هاشمی ها و سیاسی کاریهاشون
  • پری IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    14 4
    آقای هاشمی لطفا برید کنار هوا بیاد
  • IR ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    12 3
    آقای همتی دست پخت شماست جدای اینکه فامیل هم هستید، اگه کارنامه داشت که دفاع میکرد نه اینکه مسیر مناظره را بارها منحرف کنه و به بد زبانی و فرار از پاسخگو باشد. همانطور که روحانی شما سال 96 این کار را کرد
  • امیرو IR ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    9 2
    همتی اصلاً فداکاری نکرد. مردی بود از دیار کاسبان ورشکسته که بوی حلوایش از کیلومترها دورتر به مشام می رسید. در این فکرم چگونه محشور میشود.
  • IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    10 2
    مردم از همه خائنان و مفت خواران عبور کرده اند و جایی برای مدعیان حیله گر نیست. اصلاح طلب اصول گرا فرصت طلب دیگه تمومه ماجرا . 28 خرداد رفراندوم کوبیدن به دهان سلطه گرانی بود که بیش از چهل سال چون بختک بر سفره انقلاب خیمه زده و همچنان با سماجت میخواهند باقیمانده خون ملت را بمکند. دوران هاشمی ها گذشته. برید لطفا
  • FR ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    8 5
    جنابعالي رفسنجاني همانطور كه دكتر ابراهيم رييسي فرمودند، پست و مقام موروثي نيست !!! سيستم پادشاهي از سال ١٣٥٧ سرنگون شده !!! در ضمن از شما انتظار ديگري نيست كه از قوم خويش خود دفاع نكنيد !!!
  • IR ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    9 1
    مثل اینکه دم خروس دارد خودشو نشون می دهد حد اقل نسبت سببی همتی به خانواده هاشمی دارد خودنمایی می کند - شبستری - هاشمی پیدا کنید پرتقال فروش را
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    10 4
    خدایا چه وقتی میرسه که دیگه در رسانه ها چهره خاندان هاشمی را نبینیم
  • مادربچه هاو معلم مدرسه IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    8 1
    حتی حاضر نیست یاجرات نمیکنه بگه، فائزه موضع اشتباه گرفته، یادمه چندسال قبل یکی ازشما خانواده هاشمی رفسنجانی، گفت که نظرفائزه نظره همه ماست، ولی شجاعت فائزه بیش ازبقیه ست وبه زبان میاره، حالا هم ناراحت نباشید، چون امثال شما روباه صفتها دههاسال غارت کردید، ونسلهای بعدتون، آنقدر يرشون میاد که تاقیامت مفت مفت بخورن وبچرن
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    7 0
    با سلام خدمت اقای محمد هاشمی یه لطفی بکنن بگن در کدوم دوره ریاست اصلاحات بر دولت این جناح سیاسی دولت فراجناحی تشکیل داده اند که الان دارن فریاد میزنن به رقیب پیروز فراجناحی باشین . اخه ملت که کور نیستن بعد احمدینژاد فکر کنم دربون ها رو هم عوض کردین در کل دولت اقای رییسی دولت مقتدر و کارشناسی خواهد بود . البته از شناختی که ازشون داریم
  • .... IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    8 3
    آقای هاشمی لطفا مردم را دارای شعور بدانید و اگر اصلاح طلبید نگاهتان را اصلاح کنید
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    5 1
    اقای محمد هاشمی سلام مهمترین علت شکست اصلاح طلبان که جنابعالی از عناصر نسبتا شاخص ان هستید این بود که شما نگاهتان را از خدا ی واقعی به سمت کدخدای شیطان برگرداندید و از سیاستهای فرهنگی . اقتصادی و سیاست خارجی انان پیروی کردید این نگاه خطا انحراف از خط انقلاب و امام و عزت ایران از زمان مرحوم اخوی شما اغاز شد و اهسته اهسته ین زاویه و شکاف و فاصله عمیق شد در زمان اقای خاتمی اتاق فکرهای غربگرا کلید فروپاشی به شکل شوروی سابق را با رمز " توسعه سیاسی و جامعه مدنی" زدند مقام معظم رهبری هوشمندانه در مقابل این توطئه بزرگ ایستاد و انرا خنثی کرد . این جریان غربگرا در لایه های درونی دولت اقای روحانی نفوذ و لانه کرد و این بار به بهانه و با اسم رمز " برجام " براندازی نظام را نشانه رفتند و در راستای تحریم های خارجی عوامل انان فشار حد اکثری اقتصادی و روانی کم نظیر یا بی نظیری بر مردم ایران وارد کردند تا شاید به اهداف شوم خود برسند ولی عنایات الهی و توجهات امام عصر ع و رهبریهای پیامبرگونه مقام رهبری و مقاومت گسترده و جانانه مردم ایران فشار حداکثری امریکا و جریان لیبرالیسم داخلی جهت تسلیم اسلام و انقلاب و ایران ومردم به امریکا را خنثی کرد . لطفا جریانات پیچیده 40 سال گذشته و صورت مسئله را درست بازخوانی کنید و اشکالات ان را رفع فرمایید .جریان غربگرا در طول 200 سال گذشته تاریخ ایران همواره موجب انحطاط و استبداد و عقب افتادگی و محرومیت مردم و بی عدالتی و وابستگی کشور به بیگانگان اسلام ستیز و دشمنان ایران عزیز بوده اند .
  • ندا IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    7 0
    درود آقای هاشمی چرا حکومت کاری کرد که بقول شما اون هایی که رای ندادن در زمین دشمن بازی کردن بروید دنبال علت عزیز هنوز هم نمیخواین قبول کنید که بعد این همه حکومت داری شیوه و روش شما اشتباهه مردم ما بسیار فهیم هست اقای هاشمی بینش سیاسی بسیار بالایی دارن. از همینجا باید فهمید که چرا مردم ما که همیشه با حکومت بودن سال 1400 به شیوه دیگه ای رفتار کردن نیایید فقط مردم رو محکوم نکنید . شما برای مردم سال چیکار کردین که از مردم حمایت میخوایید.
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    6 6
    خانم فائزه را از همه ی اصلاح طلبها بهتر میدانم چون خیلی شفاف نظراتش را میدهد سیاسی کاری نمی کند حرفهایش را بی رودرواسی و رک بیان می کند این ارزش دارد در مقابل کسانی که دلشان و حرفشان دوتاست
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      5 2
      از کارهای دیگه اش خبر داری ؟ ... خبر نداری
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      3 2
      فائزه تنها مرد در اصلاحات هست بقیه شان یک مشت موش دروغگو هستن
    • DE ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      5 0
      عجب! اگه درمورد همه چی اینقدر بلبل زبونه! چرا دراین چند روزبرای اینهمه بانوان ایرانی خارج از کشور روز 28 خرداد مورد تهدید ، ارعاب ، خشوننت و پرخاشگری ، فحش های رکیک و ناموسی و تعرض بدنی قرار گرفتند بشدت خفه خون گرفت! ولی بلده از زنان بهایی که دمشون به دم اسرائیل وصله خوب دفاعیه بده! ای خاک عالم تو سرت!
    • DE ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      2 0
      ۲۱:۱۰ -عجب! اگه درمورد همه چی اینقدر بلبل زبونه! چرا دراین چند روزبرای اینهمه بانوان .....// میلیشاش منافقین منظور منافقین با میلیشیاش تمام نیروی خود را گرد هم آورده بودد و طایر دوچرخه یک خانمی که در رای گیری شرکت کرده بود را پنچر کرده بودند خب اگر فائزه خبردارشده بود که چرخ پنچر شده حتما موضع میگرفت و کل روزینامه های زرد که شبانه روز فاضلاب بی بی 30 و بی بی چل و بی بی خل را قرقره میکنند آن را پوشش داده بودند.
  • محمدایوب IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    3 1
    آقای رییسی رییس جمهور همه است به جز دزدان ووطن فروشان ورانت خواران. از همه دردولت استفاده خواهد کرد به جز اصلاح طلبان وطن فروش ودزد ورانت خوار.
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    6 4
    خداوند سایه خاندان هاشمی را از سر این ملت کم کند که هیچ خیری از این خاندان به انقلاب نرسیده که هیچ مایه شرمساری روحانیت و انقلابیون هم شده اند . خاتمی وروحانی بدبختی مردم نتیجه تدابیر هاشمی است خداوند او را جزای مناسب بدهد
  • سیدرضاحسینی IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    5 2
    سلام. این که افرادی مثل علی لاریجانی وپزشکیان وجهانگیری صلاحیتشان برای انتخابات ریاست جمهوری محرزنشد صلابت و تقوی و خلوص اکثریت شورای نگهبان را میرساند.
  • DE ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    5 0
    یکی از علت های مهمی که امریکا تا کنون به ایران حمله نکرده وجود اصلاح طلبهاست . زیرا امریکا فهمیده ملتی که از دست نابخردیها و ندانم کاریها غارت بیت المال مدیریتهای فله ای اصلاح طلبکاران و اینهمه آقازاِده دزد و پورسانتی و ....و نفوذیهای خودش و ترور فرهنگی و اجتماعی و سیاسی علما و رقیب توسط اصلاحات و ترور فیزیکی دانشمندان و انقلابیون توسط منافقین شاخه نظامی غربگدایان ایران جان سالم بدر برده و پیروز شده , با امریکا درافتان برایش چیزی نیست.زیرا غربگدایان و اصلاحطالبان مردم را رودر روی هم قرار میدهند وحمله امریکا ملت را یکپارچه متحد میکند.لذا غرب و صهیون بیش از 32 سال اصلاح طلبان در ایران را حمایت کردند و بحمدالله ملت سیلی شدیدی به پوزه ستون پنجم در ایران نواخت.
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    5 2
    اصول گرایان برادران اصلاح طلب ها هستند . لطفا ذهنتان را متوجه خطر طالبان کنید . تعریفی که طالبان از شیعه دارد خیلی ترسناک است . کسانی که با هم وطن خود اینطور است با ما چطور خواهد بود.
  • حسين DE ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    4 1
    وضعيت اسفناك كنونى در همه عرصه ها در درون كشور عزيز ايران ميراث شوم اون م. .ا. ف. بود ، خوشبختانه به خواست خداوند و با انتخاب ملت ابراهيم بت شكن آمد و بعد ازين انشاالله ملت و ميهن شاهد روزهاى خوبى خواهند بود
  • DE ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    9 1
    اصلاحات یاغی شد بعدش هوالباقی شد.
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    3 0
    همه شما راه باطل رفتید من یک نفر راهم درسته هم عاشق و کشته و مرده رییسی هستم و برای پیروزی وسلامتیش نذر کردم و قسم خوردم رایگان کمکش باشم هم اینکه تمام اصلاح طلبان را دوست دارم .
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      0 3
      اصول گرایان بازوی راست و اصلاح طلبان بازوی چپ کشور هستند .وجود هر دو لازم است .
    • DE ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      3 0
      ححخخ اصول گرایان بازوی راست و اصلاح طلبان بازوی چپ کشور هستند .وجود هر دو لازم است تا بتونی درست طهارت بگیری
  • حسن IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    6 2
    کی از دست این خانواده راحت می شویم
  • علی IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    2 2
    اولا باید به این جناب هاشمی گفت. که اصلاحات خود یک شاخه از معاندین خارج نشین، در ایران هستند و اینکه میگویید بهانه دست معاندین دادند سخن ناروایی ست چون شاخه اجرائی معاندین و براندازن در داخل ، همین اصلاحات چی ها هستند البته نه اینکه اصولگرایان هم خیلی صالح باشند
  • حامد IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    7 3
    سقوط آزاد اصلاح طلبان در فاضلاب تاریخ مبارک باد.
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    3 2
    چقدر این خاندان توهم زده از خودشان چرت پرت هزیان می گویند ار ضمن اینها که گفتی یعنی چی عمو یادگار خداوکیلی خودت هم فهمیدی که چی گفتی چی شنیدی فقط اره به تیشه زدی
  • DE ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    4 2
    فائزه خانم مواضع ضد انتخاباتی شما مواضع اسرائیلی بود. فراموش نمی شه!
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    3 2
    سلام میشه برید یه گوشه زندگی کنید ، کم نخوردید ، دست از سر مردم ایران بردارید همین جوری هم کم مورد لعن و نفرین نیستین ما همش دعا میکنیم خدا عمر بی برکت تونو زود تموم کنه آمین آمین
  • FR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    5 0
    تمام فتنه ها از سال ۷۶ زیر سر خود خاتمی شارلاتان است !
  • رسول خدایی واحد IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    1 0
    هر کی بوده اخلاقم رو خوب شناخته بوده عمو هاشمی
  • زهرا IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    1 0
    مردم روچی فرض کردید؟همتون دستتون تو یه کاسه بود که همتی رو با ژست مخالف دولت بی عرضه کاندید کنید وحکم برکناریش رو زدید تا مردم رو گول بزنید ولی مردم هشیار بودن ورای به شما ندادن
  • لعن بر بی بی سی IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 1
    لعن برها... مرگ برخاتمی
  • ندا IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    2 0
    تو فقط سانسور کن مشرق باشه تو چقدر خوبی مشرق تو خوب کی بودی مشرق ؟؟
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    1 2
    اکبر در نهایت اشرافی گری مرد و تمام شد ولی خاندانش ول کن مردم نیستند .
  • سارا۳۵ IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    امید همه ی مردم مستضعف، آیت الله رئیسی است. ما تنها با امید ریشه کنی فساد به ایشان رای دادیم و تا حصول نتیجه پای آرمان ها هستیم.
  • یکی از همه SG ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    تجربه نشان داده اصلاحات اگر بر سر کار نباشد، با روشهای مختلف و به صورت زیر زمینی در روند امور کارشکنی میکند. حواس جبهه انقلاب و آقای رییسی باید به این مسئله باشد.
  • NP ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 1
    چند نکته در مورد انتخابات و رای آقای رئیسی ۱ اینکه میگن ۵۲ درصد شرکت نکردند غلطه، در انتخابات ریاست جمهوری قبلی با کلی دروغ و دغل و پای کار آوردن منافقا و ...۷۰ درصد شرکت کردن.و الان با وجود تحریم اصلاحاتی ها و دشمنان خارجی و...۴۸ درصد.پس فقط ۲۲ درصد کمتر شده.اونم با این عملکرد افتضاح و ناامیدکننده ی دولت ۲ آقای رئیسی ۶۲ درصد رای شرکت کننده ها و ۳۱ درصد از کل واجدین شرایط را کسب کرده اند.این در حالی است که خود روحانی در اولین دور انتخابش ۵۰/۳ درصد ارا را کسب کرد و از نمونه های خارجی که جز قبله های اصلاحات محسوب میشه اوباما بود که ۲۶ درصد آرای مردمی را کسب کرد. در این حالت اولا درصد کسب آرای رئیسی قابل قبول و حتی باعث افتخار است و دوما باید منتظر بود و بعد از چهار سال دید که رای ایشان چقدر است و بعد گفت موفق بوده یا نه. چرا که رای دهی الان مردم به شدت تحت تاثیر عملکرد افتضاح دولت بی تدبیر و امیدسوز بود. باتشکر، اشرف سادات
  • US ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 1
    چهل روز دیگر، اعضای این دولت بالمره از قدرت ساقط میشوند و انشالله راه نفوذ بالمره بسته خواهد شد
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 1
    دلمون از این خاندان هاشمی شدیدا خون هست
  • یاور IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    اصلاحات و منافقین و صهیونیست، همه مثل هم فکر میکنن
  • شبتاب BY ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    اصلاحات سالها به استحاله ی نظام پرداخته است. برای بازگشت روح انقلابی به جامعه واقعا کار جهادی لازم است و در کنار کار جهادی تزریق روحیه ی جهادی نیز ضرورت دارد. با روحیه ای که از آقای رییسی انتظار داریم امیدواریم این مهم انجام شود.
  • انقلابی MX ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    اصلاحات ناکارامد
  • یکی از همه MX ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    از اعلام احتضار ظاهری اصلاحات به وسیله خودشان باید احتیاط کرد. قومی که به این راحتی دست از قدرت نمی کشند. جبهه ی انقلاب حواسها لطفا جمع باشد.
  • سرافراز GB ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 1
    نباید خام کسانی شد که میگویند دولت باید شامل ظریف و از این دست آدمها باشد. دولت برای اینکه بتواند چهار سال دیگر پاسخگو باشد بایستی از نفرات سازشکار دوری کند تا کارها به یک نتیجه ی مشخص برسد.
  • صمصام CA ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    به نظر ما سلاح اصلی آمریکا هم در این منطقه که ما در جمهوری اسلامی مراقب این معانی هستیم، نفوذ است -نفوذ در مراکز حسّاس و تصمیم‌گیر- ایجاد تفرقه است، ایجاد تزلزل در عزم ملّی ملّتها است، ایجاد بی‌اعتمادی میان ملّتها، میان ملّتها و دولتها، دستکاری در محاسبات تصمیم‌گیران و وانمود کردن اینکه حلّال مشکلات این است که زیر پرچم آمریکا بروید و تسلیم آمریکا بشوید.. بیانات رهبر معظم انقلاب .۱۳۹۸/۰۸/۲۴
  • یک دردمند US ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    دولت تدبیر، قاتل امید مردم بود که ۸ سال ذره ذره ی امید مردم را از آنها گرفت. جوانی جوانان را سوزاند و کشور را به حالت احتضار رساند. حالا دولت جهادی در آخرین نفسهای جامعه، از راه رسیده است. امیدوارم این دولت بتواند جامعه ی در حال مرگ را اندکی احیا کند.
  • CA ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    اصلاحطلبان اختاپوس صفت در این چهل روز باقیمانده بارها رنگ عوض خواهند کرد. یک روز تخریب میکنند،روز دیگر دم از انتقال تجربه میزنند ، یک روز میگویند رییس جمهور حد اقلی و روز دیگر ادعا و تمنای تشکیل دولت وفاق ملی دارند.دولت انقلابی باید بی توجه به این حرفها تیمی قوی بچیند تا مملکت را از پرتگاهی که اصلاحات تدارک دیده اند نجات دهد.
  • AM ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    1 0
    بزرگترین دشمن آقای همتی، عملکرد خودش بود
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    1 0
    شب.بخیر.اصلاح.طلبان.حرف. دشمن.را.میزنن.
  • US ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    1 0
    خسته شدیم از تبار هاشمی... یکیشون هم محض رضای خدا با دشمنمون، دشمن نیست...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس