عراقچی

معاون وزیر امور خارجه ایران امروز بعد از نشست کمیسیون مشترک برجام درباره روند مذاکرات گفت: به اواخر کار نزدیک شدیم ولی مسیر باقی‌مانده ساده نخواهد بود.

به گزارش مشرق، «سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین امروز (یکشنبه) بعد از نشست کمیسیون مشترک برجام در گفت‌وگویی عنوان کرد: پیشرفت ما این دور نسبتا خوب بوده به جهت این‌که متون به مقدار بسیار زیادی الان آماده است و آن مقداری که آماده نیست حداقل یک وضعیت کاملا مشخصی دارد و تصویری از اختلافات نشان می‌دهد و این‌که در چه مرحله‌ای هستند و این به تصمیم گیران کمک می‌کند که تصمیم درست را اتخاذ کنند.

وی افزود: مسیری زیادی را تا الان آماده‌ایم و به اواخر کار نزدیک شدیم، ولی باقی‌مانده مسیر، ساده نخواهد بود.

عراقچی گفت: امیدوارم و فکر می‌کنم اگر طرف‌های مقابل ما بتوانند تصمیمات خودشان را بگیرد ان شاءالله بتوانیم به توافقی برسیم که مورد خواست ما بوده و مطلوب ما خواهد بود.

معاون وزیر خارجه تصریح کرد: مواضع ما از ابتدای مذاکرات هیچ تغییری نکرده و ما خواهان رفع همه تحریم‌های آمریکا هستیم و راستی آزمایی آنها و بعد بازگشت ایران به تعهداتش در برجام.

عراقچی گفت:‌وزن مسائلی که حل شده بیشتر است.

وی درباره گفت‌وگویش با رافائل گروسی اظهار داشت: درباره موضوعات باقیمانده بین ایران و آژانس که باید مورد حل و فصل قرار بگیرد و نحوه کمک آژانس به پیشرفت مذاکرات بعضی جاها هست که برخی نکات فنی وجود دارد و وظایفی که بعد از رسیدن به توافق احتمالی آژانس باید ایفا کند، صحبت کنیم.

معاون وزیر خارجه درباره تمدید تفاهم بین ایران و آژانس بیان کرد: درباره این موضوع بحث شد و این موضوع مهمی است که در تهران تصمیم گیری خواهد شد و من هیچ قضاوتی در این خصوص ندارم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    3 0
    مذاکرات کافیست . بسپارید به دولت بعدی
  • سید محسن IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    1 0
    سلام به آقای تناقض چی. جون مادرت دست از سرمون بردار
  • شیردل IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    1 0
    ببند دهنتو اقای عراقچی شش ماهه داری میگی به انتهای کار رسیدیم پس کو نتیجش جمع کننین این فیلمها رو اینقدر به این مملکت ضربه نزنین با این دیپلماسیه التماسی تون
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    1 0
    برداشتن تحریم ها یک راه بیشتر ندارد و آن خنثی سازی تحریم هاست.
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    1 0
    نگران نباشید تا یک ماه و نیم دیگر کارتان به آخر می رسد و نیازی به پیمودن بقیه ی مسیر نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس