کد خبر 1234169
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
انتخابات نمایه

شمارش آرای انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر بیرجند پایان یافت و ۹ عضو اصلی منتخب و ۶ عضو علی‌البدل این شورا مشخص شدند.

به گزارش مشرق، فرماندار بیرجند، روز شنبه،  ۲۹ خرداد با اعلام نتایج قطعی انتخابات شورای شهر بیرجند گفت: ۸۳ نامزد روز جمعه ۲۸ خرداد در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر بیرجند حضور داشتند.

علی ناصری  افزود: در انتخابات این دوره شورای اسلامی شهر بیرجند ۲۰۰ هزار تعرفه رای بین ۱۱۵ شعبه شهری توزیع شد که ۷۳ هزار و ۷۰ تعرفه مصرف شده است.

وی اظهار داشت: در مجموع ۷۱ هزار و ۳۰ رای در شهر بیرجند اخذ شد که از این تعداد ۶۴ هزار و ۵۱۷ رای صحیح و ۶ هزار و ۵۱۳ رای باطله بوده است.

رییس ستاد انتخابات شهرستان بیرجند گفت: تعداد اعضای اصلی شورای اسلامی شهر بیرجند ۹ نفر و اعضای علی‌البدل ۶ نفر است.

وی عنوان کرد: از مجموع آرای ماخوذه صحیح "علیرضا محمودی راد" با ۱۱ هزار و ۴۷۴ رای، "فرید فروزانفر" با ۱۰ هزار و ۶۷۱ رای، "فاطمه زهرا هلال بیرجندی" با ۱۰ هزار و ۵۹۵ رای، "مرتضی یزدان شناس" با ۹ هزار و ۸۲۴ رای، "محمد مهدی درخشی" با هشت هزار و ۴۷۹ رای، "رضا حسنی صفت" با هفت هزار و ۱۹۶ رای، "عباس سروری" با هفت هزار و ۱۰ رای، "مهدی عبدالرزاق نژاد" با ۶ هزار و ۷۲۶ رای و "ویدا ناصری" با ۶ هزار و ۷۲۴ رای، ۹ عضو منتخب شورای شهر بیرجند شدند.

ناصری افزود: همچنین "نگین ناصح" با ۶ هزار و ۲۸۶ رای، "مهدی میری" ۶ هزار و ۱۲۷ رای، "فریدون ابراهیمی" ۶ هزار و ۲۰ رای، "محمد رمضانی" پنج هزار و ۷۸۱ رای، "ابوالفضل علیزاده بیرجندی" پنج هزار و ۴۴۹ رای و "محمد حسین زراعتکار" با پنج هزار و ۴۰۲ رای به عنوان اعضای منتخب علی‌البدل شورای شهر بیرجند انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه انتخابات شورای اسلامی شهر بیرجند امسال کاملا الکترونیکی برگزار شد گفت: در آغاز فرایند انتخابات شوراها با کندی کار و تاخیر در رای‌گیری مواجه شد اما بلافاصله مشکل رفع و تا پایان انتخابات مشکلی نداشتیم.

فرماندار بیرجند افزود: شب گذشته انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا تا ساعت ۲ بامداد تمدید شد و در این مدت شهروندان موفق شدند رای خود را به صندوق انداخته و در انتخابات الکترونیکی شورای شهر همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کنند.

وی اظهار داشت: امسال بیش از پنج هزار و ۵۰۰ نفر عوامل اجرایی، نظارتی و خدماتی برگزاری انتخابات در شهرستان بیرجند را برعهده داشتند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی (۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) روز جمعه ۲۸ خرداد برگزار شد.

۳۸۲ شعبه شهری و ۶۴۲ شعبه روستایی در استان خراسان جنوبی از ساعت ۷ صبح روز جمعه همزمان با سراسر کشور کار رای‌گیری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را آغاز کردند و رای‌گیری تا ساعت ۲ بامداد شنبه ادامه داشت.

۱۱۵ شعبه اخذ رای در شهر بیرجند دایر شد و انتخابات شورای اسلامی شهر در بیرجند به صورت تمام الکترونیک بود اما اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی روستاها و دیگر شهرهای استان به صورت دستی و با تعرفه انجام شد.

امسال ۵۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۴۸ نفر رای اولی به شمار می‌روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس