مشارکت گسترده در انتخابات سبب استمرار اقتدار ایران می‌شود

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس با اشاره به شور انتخاباتی و اثردار بودن حضور مردم در انتخابات ۱۴۰۰ گفت که مشارکت گسترده در این رویداد مهم سیاسی عامل استمرار اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

به گزارش مشرق، رمضانعلی سنگدوینی روز جمعه اظهار داشت: مشارکت پرشور مردم در انتخابات های پیشین موجب افزایش اقتدار جمهوری اسلامی در دنیا شده و چشم طمع دشمنان به کشور را کور کرده است.

نماینده دیگر مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: شور و شوق اقشار و گروه‌های مختلف مردم‌ به خصوص رای اولی‌ها برای شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ جلوه‌ای زیبا به این انتخابات بخشید.

غلامرضا منتظری اظهار داشت: شور انتخاباتی و تشکیل صف‌های طولانی نشان دهنده برپایی انتخاباتی باشکوه است و مردم نشان دادند با وجود مشکلات متعدد هنگام آزمون‌های مختلف تمام قد پای این‌ نظام و آرمان‌های امام و شهیدان ایستاده‌اند.

منتظری تصریح کرد: هر چه حضور مردم در انتخابات بیشتر باشد امنیت جمهوری اسلامی بالاتر خواهد رفت و سبب ارتقای منزلت نظام در مقیاس ملی و بین‌المللی خواهد شد.

محسن رضایی میرقائد، سیدابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رئیسی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و عبدالناصر همتی ۴ نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری هستند.

یک میلیون و ۳۵۴ هزار گلستانی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۳۲ هزار و ۲۸۱ نفر برای نخستین بار طعم مشارکت سیاسی را تجربه می‌کنند.

رقابت برای حضور در پارلمان شهری و روستایی گلستان بین هفت هزار و ۸۶۳ نفر جریان خواهد داشت که از این تعداد هزار و ۵۶ داوطلب شهری و بقیه روستایی هستند.

۳۰ شهر استان گلستان دارای شورای پنج نفره و سه عضو علی البدل، سه شهر بندرترکمن ، گنبد و علی آباد کتول دارای شورای هفت نفره و پنج عضو علی البدل و شهر گرگان هم دارای ۹ عضو اصلی و ۶ عضو علی‌البدل است.

برای کسب هر ۱۸۰ کرسی اصلی شورای شهر ۵.۸ نفر و برای هر سه هزار و ۲۵۴ کرسی شورای روستاهای گلستان ۲ نفر رقابت خواهند کرد.

ترکیب شورای ۸۰۸ روستای گلستان سه نفره و ۱۶۶ روستا پنج نفره است.

استان گلستان براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۱۹ نفر جمعیت دارد که ۵۳ درصد از این جمعیت، شهرنشین هستند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رییس جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس