کد خبر 1232924
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
سید هاشم صفی‌الدین

در سایه ادامه بن‌بست سیاسی در لبنان رئیس شورای اجرایی حزب‌الله درباره ادامه این وضعیت و پیامدهای فروپاشی کشور هشدار داد.

به گزارش مشرق، سید «هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در واکنش به ادامه بحران سیاسی این کشور اظهار داشت، برخی از کسانی که در مسیر فروپاشی ساختار دولت و موسسات آن گام برمی‌دارند آیا می‌دانند که کشور به کدام سو خواهد رفت؟

بیشتر بخوانید:

واکنش ریاست جمهوری لبنان به انتقادات «نبیه بری»

سید هاشم صفی الدین در خلال دیدار با شماری از علما در بیروت اشاره کرد، در صورت ادامه این شرایط لبنان در معرض فروپاشی کامل قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت، تاریخ لبنان و ماهیت ساختار آن نشان می‌دهد که اگر کشور به وضعیت فروپاشی کامل در سطح ساختار و موسسات دولتی برسد بازسازی آن نیاز به تلاش‌های زیادی دارد.

رئیس شورای اجرایی حزب الله تصریح کرد، برخی تصور می‌کنند که کشورهای جهان به فکر لبنان هستند اما آنچه که آنها در لبنان به آن اهمیت می‌دهند تنها یک چیز است: محافظت از منافع رژیم اشغالگر صهیونیستی، و اگر (منافع) اسرائیل نباشد برخی از این کشورهای منطقه‌ای و نیز کشورهای اروپایی و بین‌المللی لبنان را غرق خواهند کرد.

این مقام حزب الله افزود برای جلوگیری از رسیدن به این نقطه فروپاشی کامل کشور، تلاش های جدی و صادقانه و واقعی نیاز است؛ چراکه اگر کشور سقوط کند آسیب و ضررهای آن متوجه همه خواهد بود.

دیدار مدیر کل امنیت عمومی لبنان با مقامات روسی

از سوی دیگر «عباس ابراهیم» مدیرکل امنیت عمومی لبنان طی سفری به مسکو با مقامات ارشد روسیه درباره وضعیت لبنان و منطقه گفتگو کرد.

عباس ابراهیم طی جلسات متعددی که در مسکو با مقامات روسی داشت بحران تشکیل دولت در لبنان را مورد بررسی قرار داد.

مدیرکل امنیت عمومی لبنان بر لزوم تشکیل دولت در اسرع تاکید و به نقش روسیه در مبارزه با تروریسم و نیز نقش این کشور در جلوگیری از تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

در این نشست همچنین قرار شد تا یک هیئت پارلمانی از روسیه جهت پیشبرد روند سیاسی و توسعه روابط مشترک بین مسکو و بیروت به لبنان سفر کند.

از طرف دیگر منابع لبنانی گزارش دادند که امروز این کشور شاهد یک اعتصاب عمومی خواهد بود که در آن موسسات صنفی کارگری و غیر کارگری در کنار احزاب سیاسی مشارکت خواهند کرد. این اصناف اعلام کردند، رفتار مسئولان به گونه‌ای است که انگار مردم مسئول عدم تشکیل دولت و یا فروپاشی کشور هستند.

روز گذشته در پی بروز برخی اختلافات میان مسئولان مربوطه در پرونده تشکیل دولت لبنان منابع اعلام کردند که چشم‌انداز خروج از بحران سیاسی در این کشور مجددا مسدود شده است.

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که تعیین نخست‌وزیر در لبنان خارج از اختیارات رئیس جمهور و برآمده از تصمیم قوه مقننه است.

دفتر ریاست جمهوری لبنان در واکنش به این اظهارات نبیه بری اعلام کرد که همه اقدامات رئیس جمهور برای تسهیل روند تشکیل دولت جدید انجام شده و رئیس‌جمهور هیچ‌وقت نخواسته تا دو وزیر دیگر را تعیین کند. وی با جدیت برای اجرای طرح فرانسه تلاش کرد و با تلاش‌های بری نیز تعامل داشته است. رئیس جمهور از نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه خواسته تا کابینه‌ای مبتنی بر شراکت و مورد اعتماد نمایندگان مجلس را تشکیل دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس