کد خبر 1232790
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹
تکواندو

در نخستین روز از مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا ملی‌پوشان کشورمان۶ مدال طلا، نقره و برنز گرفتند.

به گزارش مشرق، بیست‌ و چهارمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی ۲۰۲۱ آسیا به میزبانی لبنان با حضور ۱۸۹ تکواندوکار از ۲۱ کشور امروز (چهارشنبه ۲۶ خردادماه) از ساعت ۱۰:۳۰ به وقت تهران در سالن "نوهاد نوفال" بیروت آغاز شد و در نهایت به مدت ۳ روز ادامه خواهد داشت.

امروز در نخستین روز، رقابت‌های اوزان ۵۴-، ۶۸- و ۸۷- کیلوگرم مردان و ۴۶-، ۵۳-، ۵۷- و ۷۳- کیلوگرم بخش بانوان برگزار شد.

نتایج کسب شده ملی‌پوشان کشورمان به شرح ذیل است:

لطفی نقره وزن اول را کسب کرد

حسین لطفی در وزن اول (۵۴-کیلوگرم) در مرحله یک‌هشتم استراحت داشت. در مرحله یک‌چهارم ۲۴ بر ۱۸ "محمود التاریره" از اردن را شکست داد. وی در مرحله نیمه‌نهایی، صمد تمیرخان از قزاقستان را ۱۸ بر ۱۷ از مقابل برداشت و در فینال نتیجه را ۳۴ بر ۱۳ واگذار کرد و به مدل نقره رسید.

المپین کشورمان در مرحله یک‌هشتم حذف شد

میرهاشم حسینی در وزن چهارم (وزن ۶۸-کیلوگرم) در مرحله یک‌شانزدهم استراحت داشت. در مرحله یک‌هشتم مقابل هو جون جین از کره جنوبی، ۸ بر ۶ شکست خورد و از دور رقابت ها حذف شد.

خانی از گردونه مسابقات کنار رفت

محمدرضا خانی در وزن هفتم (۸۷-کیلوگرم) در مرحله یک‌هشتم با عدم حضور فیصل الرشیدی (قطر) به مرحله یک‌چهارم رفت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۱۵ به "اسماعیل دویسبایو" قزاقستان باخت و از دور مسابقات حذف شد.

نگار اسماعیلی مدال طلای بزرگسالان آسیا را گرفت

نگار اسماعیلی تکواندوکار وزن اول (۴۶-کیلوگرم) کشورمان که برای نخستین بار است حضور در مسابقات بزرگسالان آسیا را تجربه می‌کند در اولین دیدار با "زیودا آیریماتو" از قزاقستان مبارزه کرد و ۲۹ بر ۹ به برتری رسید. او در ادامه برابر "ورونیکا گارسس" هوگوپوش فیلیپینی دارده مدال برنز قهرمانی نوجوانان آسیا قرار گرفت و ۲۲ بر ۴ پیروز شد. اسماعیلی در مرحله نیمه نهایی "شوخسانام ازاموا" از ازبکستان را ۲۸ بر ۷ شکست داد و فینالیست شد. وی در فینال نیز "می رئو کانگ" نماینده کره جنوبی قهرمان نوجوانان جهان و آسیا را ۳۱ بر ۹ شکست داد تا نشان زرین طلا را بر گردن بیاویزد.

خزایی به مدال برنز آسیا رسید

فرشته خزایی در وزن اول (۴۶-کیلوگرم) که از طریق مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی، کیش جواز حضور در رقابت های آسیایی را بدست آورده بود به صورت آزاد در این رقابت‌ها شرکت و موفق شد مدال برنز این دوره از مسابقات را کسب کند. وی در مرحله یک‌هشتم ۲۰ بر صفر "آمنه الجرایحه" از سوریه را شکست داد. وی در مرحله یک‌چهارم با نتیجه ۳۸ بر صفر الینا آیده از لبنان را برد. خزایی در مرحله نیمه نهایی نتیجه را به نماینده کره‌جنوبی که عنوان قهرمانی نوجوانان جهان و آسیا را در کارنامه داشت ۲۷ بر ۸ واگذار کرد و به مدال برنز رسید.

سلطانی بر سکوی سومی آسیا ایستاد

غزل سلطانی در وزن سوم (۵۳-کیلوگرم) با انصراف "تی‌کیم نگان" از ویتنام به مرحله یک‌چهارم رفت. وی در مرحله نیمه‌نهایی ۶ بر ۱۸ "سو پو یا" از چین تایپه شکست خورد و بر سکوی سومی آسیا ایستاد.

کیانی نشان برنز را به گردن آویخت

ناهید کیانی المپین وزن چهارم (۵۷-کیلوگرم) در گام نخست به مصاف "پائولینا لوئیس لوپز" از فیلیپین که برنز بازی‌های آسیایی و قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد، رفت و مقتدرانه و با نتیجه ۲۹ بر ۹ به برتری رسید اما در ادامه برابر "یو جین کیم" نماینده کره جنوبی قرار گرفت و ۱۳ بر ۸ نتیجه را واگذار کرد تا بر سکوی سومی آسیا بایستد.

اسماعیلی برنزی شد

زینب اسماعیلی در وزن هفتم (۷۳-کیلوگرم) در مرحله یک‌چهارم ۲۳ بر ۹ "وارد سلمان" از لبنان را برد ولی در مرحله نیمه نهایی ۱۸ بر ۶ به "کانسل دنیز" از قزاقستان باخت و مدال برنز گرفت.

هدایت تیم ملی مردان بر عهده فریبرز عسکری به عنوان سرمربی و وحید عبداللهی به عنوان مربی است.   مهرو کمرانی سرمربی تیم ملی بانوان است و فاطمه صفرپور و ریحانه فولادی مربیان تیم هستند.

 مسابقات قهرمانی آسیا G۴ است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۴۰، ۲۴ و ۱۴.۴۰ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تعلق می گیرد.

فردا (پنجشنبه - ۲۷ خردادماه) و در روز دوم این رویداد، مبارزات اوزان ۵۸-، ۷۴- و ۸۷+ کیلوگرم مردان و ۴۹-، ۶۲- و ۷۳+ کیلوگرم گروه زنان برگزار می شود. آرمین هادی پور (۵۸- کیوگرم)، امیرمحمد بخشی (۷۴- کیلوگرم)، سجاد مردانی (۸۷+ کیلوگرم)، پریسا جوادی (۶۲- کیلوگرم) و زهرا پوراسماعیل (۷۳+ کیلوگرم) ملی پوشان تکواندو کشورمان هستند که به مصاف حریفان خود می روند.

 همچنین مهدی جلالی (۷۴- کیلوگرم) و نفیسه رنگرززاده (۷۳+ کیلوگرم) نیز که سهمیه حضور در این مسابقات را داشتند، دیگر نمایندگان ایران هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس