کاندیدها

در این گزارش با داده‌کاوی میلیون‌ها محتوای انتخاباتی منتشر شده در فضای مجازی، از جنبه‌های مختلف فعالیت کاربران و رویکردها به انتخابات و کاندیداها مورد ارزیابی قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، در آستانه روز تعیین سرنوشت کشور و انتخابات ریاست جمهوری، فضای مجازی نیز رنگ و بویی انتخاباتی گرفته است. داده‌های انتخاباتی فضای مجازی در ۲۴ ساعت گذشته نشان می‌دهد ابراهیم رئیسی با حدود ۶۹ درصد بالاترین اقبال عمومی را دارد. با کناره‌گیری علیرضا زاکانی و قوت گرفتن گمانه قطعی بودن پیروزی رئیسی در انتخابات روند آرا وی در حال افزایش ارزیابی می‌شود. رویکردهای منفی نسبت به ایشان عموماً افرادی هستند که قصد شرکت در انتخابات ندارند.

همتی امروز جایگاه دوم را بدست آورده است. روند آرا وی با حمایت برخی احزاب و چهره‌های شاخص جریان اصلاحات، انصراف محسن مهرعلیزاده و فعال شدن ستادهای مردمی ادامه دارد. این پژوهش نشان می‌دهد همتی نزدیک به ۱۰ درصد آرا را در اختیار دارد. درصد آرا منفی وی به عنوان نماینده دولت روحانی همچنان بالاست.

میزان تغییرات اقبال به کاندیداها بر اساس تحلیل کلان‌داده +نمودار

محسن رضایی با اختلاف کمی نسبت به همتی در جایگاه سوم قرار دارد. به نظر می‌رسد آرا قومیتی بخش زیادی از سبد رأی رضایی را تشکیل داده است. تلاش‌های امروز محسن رضایی در خصوص یارانه ۴۵۰ هزار تومانی چندان مورد اقبال کاربران قرار نگرفته است.

سعید جلیلی تقریباً بدون تغییر، سبد رأی خود را در کانال ۵ درصدی نگه داشته است.

قاضی‌زاده هاشمی هم که انتظار می‌رفت همراه با زاکانی به نفع رئیسی کناره‌گیری کند، همچنان حدود ۲ درصد آرا به خود اختصاص داده است. به نظر می‌رسد انصراف وی از انتخابات آرا وی را به سبد رئیسی منتقل کند.

مراکز مختلفی در سطح کشور به تحلیل و پردازش داده‌ها می‌پردازند؛ مرکز پژوهشی بتا با استفاده از کارشناسان متخصص روش‌های جدیدی برای بالا بردن دقت نتایج بهره گرفته‌است کهحذف هوشمند ربات‌ها از جمله مهم‌ترین اقدامات جهت پالایش محتواها بوده‌است. همچنین نرمال سازی داده بر اساس ضریب نفوذ اینترنت به صورت منطقه‌ای و کشوری از جمله دیگر مزیت‌های دیگر آن می‌باشد. پایایی (reliability) و اعتبار (validity) داده‌ها نیز با توجه به استفاده از متدهای مختلف کاملا در پژوهش ارزیابی شده‌است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    2 0
    رای ما فقط رئیسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس