کد خبر 1232634
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
ریاض نمایه عربستان نمایه عربستان سعودی

منابع سعودی از اجرای حکم اعدام یک نوجوان شیعه در این کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری العهد، رژیم سعودی روز گذشته حکم اعدام «مصطفی بن هاشم بن عیسی آل‌درویش» نوجوان شیعه را اجرا کرد.

بیشتر بخوانید:

آل سعود چرا دوست غربگرایان ثروتمند است؟

با وجود دستور سلطنتی عربستان برای جلوگیری از اعدام کودکان، مقامات سعودی مصطفی آل‌درویش نوجوان شیعه را به‌اتهامات واهی از جمله شورش مسلحانه، تهدید امنیت ملی و تشکیل هسته‌هایی برای کشتن نیروهای امنیتی اعدام کردند، این در حالی است که مصطفی آل‌درویش نوجوانی بیش نبوده و این اتهامات با شرایط وی سازگاری نداشته است.

رژیم عربستان یک نوجوان شیعه را اعدام کرد

همچنین اطلاعات موثق نشان می‌دهد که مصطفی آل‌درویش هنگام بازداشت و متهم شدن به این موارد ۱۷ سال بیشتر نداشته است.

دکتر ابراهیم فؤاد، معارض برجسته سعودی در حساب توییتری خود نوشت، این نوجوان سعودی در جریان راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز در سال ۲۰۱۱ توسط نیروهای سعودی بازداشت شد.

وی تأکید کرد که این تصویر سیاه از رژیم عربستان با اعدام کودکان همچنان باقی خواهد ماند و اگر به‌اندازه همه کره خاکی طلا برای صیقل دادن چهره منفور رژیم آل‌سعود استفاده شود باز هم این چهره سیاه پاک نخواهد شد. «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان از زمان نشستن بر تخت پادشاهی این کشور تاکنون ۸۴۴ نفر را اعدام کرده است.

این درحالی است که چندی پیش برخی نهادهای حقوق‌بشری اتهامات علیه مصطفی آل‌درویش را ساختگی و سیاسی خوانده و خواستار لغو حکم اعدام وی شده بودند.

برخی منابع حقوقی می‌گویند که مدارک و دلایل کافی برای تبرئه مصطفی وجود داشته است اما حکم صادره در حق او بیشتر سیاسی بوده و سرویس قضایی عربستان به هیچ وجه حاضر به تغییر آن نشده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    11 4
    لعنت به دولت های منافقی که جنگ مذهب رو به راه انداختن تنها راه پایان اختلاف بین مسلمانان اینه که دو مذهب شیعه و سنی از بین برن و اسلام واحد تشکیل بشه
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      0 0
      اللهم عجل لولیک الفرج
  • ضد وهابیت IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    17 1
    سلام علیکم ، انشاءالله نابودی حکومت آل سعود ، وهابیت و افراشتن پرچم شیعه در کشور عربستان نزدیکه . به امید بازسازی هرچه زودتر ائمه مظلوم بقیع(ع) ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس