قاتل کانادایی خانواده مسلمان به «جرائم تروریستی» متهم شد

مرد کانادایی ۲۰ ساله ای که روز ششم ژوئن اقدام به قتل اعضای یک خانواده مسلمان کرد، اکنون با اتهام ارتکاب به «جرائم تروریستی» مواجه شده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، مرد جوان کانادایی که به اتهام قتل عمد چهار عضو یک خانواده مسلمان دستگیر شده است، اکنون با اتهام «ارتکاب به جرائم تروریستی» مواجه است.

بیشتر بخوانید:

تبعیض نژادی و قومی؛ چالشی جدی برای نژادها و مذاهب کانادا

«ناتانیل ولتمن» ۲۰ ساله مدت کوتاهی پس از حمله ششم ژوئن (۱۶ خرداد) در محوطه یک پارکینگ در شهر لندن در استان اُنتاریو دستگیر شده بود.

برخی از دادستان‌های استانی و فدرال موافقت خود را با آغاز رویه قضایی تروریسم علیه این متهم موافقت کردند و بدین ترتیب وی به دلیل قتل «سلمان افضل»، همسر، دختر و مادرش به ارتکاب عمل تروریستی متهم شده است.

«کریستیا فریلند» معاون نخست وزیر کانادا در واکنش به اتهام‌های جدید مطرح شده گفت: «برای ما بسیار مهم است که این اقدام را یک عمل تروریستی بنامیم … و برای ما مهم است که تهدید خطرناکی را که برتری طلبان سفیدپوست متوجه کانادا و مردم این کشور می‌کنند، شناسایی کنیم».

گفتنی است که این بدترین حمله تروریستی علیه مسلمانان کانادا ظرف سالهای اخیر است. پیش از این نیز در سال ۲۰۱۷ فردی مسلح به سلاح گرم شش اعضای یک خانواده مسلمان را در مسجد شهر کبک به قتل رساند.

هنوز جزئیات بیشتری در مورد علت و انگیزه این قتل در دست نیست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس