کد خبر 1231414
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
کرونا و اتوبوس‌های درون شهری!

متأسفانه ضوابط بهداشتی در برخی اتوبوس‌های درون‌شهری توسط رانندگان و بعضی از مسافران رعایت نمی‌شود و بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر شیوع و گسترش بیماری کرونا دامن خواهد زد.

به گزارش مشرق، با وجود تأکیدهای بسیار زیاد مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر شکننده بودن وضعیت ابتلا به کرونا در بسیاری از استان‌ها و احتمال آغاز موج پنجم کرونا در کشور، در حوزه‌های مختلف از جمله حمل و نقل درون‌شهری بیرجند شاهد بی‌تفاوتی برخی شهروندان در زمان استفاده از اتوبوس‌ها هستیم.

متأسفانه ضوابط بهداشتی در برخی اتوبوس‌های درون‌شهری توسط رانندگان و بعضی از مسافران رعایت نمی‌شود و بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر شیوع و گسترش بیماری کرونا دامن خواهد زد.

در همین خصوص یکی از شهروندان گفت: در برخی مسیرهای پر ازدحام مانند ابوذر و میدان آزادی تعدادی از شهروندان بدون ماسک و در کنار هم روی صندلی می‌نشینند در حالی که باید مسافران با ظرفیت محدود و با فاصله در اتوبوس باشند.

مهرانفر افزود: در اتوبوس‌های مسیر ابوذر به رجایی به حدی ظرفیت صندلی‌ها پر می‌شود که برخی مسافران تا رسیدن به مقصد می‌ایستند، متأسفانه کرونا در اتوبوس‌های درون‌شهری در حال چرخش است بدون این که شهروندان و رانندگان به این موضوع اهمیت دهند.

یکی از شهروندان ساکن مهرشهر با گلایه از ازدحام مسافران در اتوبوس‌های درون‌شهری، گفت: برخی شهروندان در راهروی اتوبوس می‌ایستند بدون اینکه ماسکی بر صورت داشته باشند و مسافرانی هم که ماسک بر صورت دارند و گرما را تحمل می‌کنند باز در برابر ویروس کرونا ناایمن می‌شوند.

صابری‌زاده افزود: در بعضی از ساعات شبانه‌روز در برخی مسیرها مانند معصومیه و بهشتی هم تعداد مسافران کمتر است و هم پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود که جای تحسین دارد.

یکی دیگر از شهروندان گفت: از سویی ما را به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی ترغیب می‌کنند و از سوی دیگر شاهد بی‌تفاوتی‌ها در رعایت ضوابط بهداشتی هستیم و ورود مسئولان مربوط برای بهبود شرایط لازم است.

همت افزود: رانندگان می‌توانند از ورود مسافران بیش از ظرفیت در نظر گرفته شده خودداری و همچنین بر استفاده مسافران از ماسک تأکید کنند.

یکی از رانندگان اتوبوس که تمایلی به معرفی خود ندارد، گفت: بیشتر از مسافران سلامتی راننده در معرض خطر است و در حالی که متأسفانه بارها به مسافران تذکرهای لازم را داده‌ام اما تأثیری نداشته و جز درگیری کلامی با برخی افراد چیزی عایدم نشده است.

وی افزود: در شرایط کرونایی هر یک از شهروندان موظف هستند بهداشت فردی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و نباید راننده در اوج خستگی و گرما وظیفه بررسی تک تک مسافران را بر عهده داشته باشد چون انرژی و وقت لازم را ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس