کاخ سفید: ناتو طرح‌های بلندپروازانه امنیتی رونمایی خواهد کرد

کاخ سفید اعلام کرد که رهبران ناتو قصد دارند یک مجموعه طرح‌های بلندپروازانه ابتکاری برای تضمین امنیت تا سال ۲۰۳۰ میلادی و بعد از آن رونمایی و معرفی کنند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، کاخ سفید در آستانه نشست دوشنبه رهبران ناتو در شهر بروکسل اعلام کرد: ناتو قصد دارد یک مجموعه طرح‌های بلندپروازانه را برای تضمین و تامین امنیت تا سال ۲۰۳۰ و پس از آن را معرفی و رونمایی کند.

کاخ سفید افزود: ۳۰ کشور عضو ناتو احتمالا برای بازنگری "مفهوم راهبردی" برای هدایت رویکرد سازمان در قبال فضای راهبردی جدیدی که در حال شکل گیری است، به توافق خواهند رسید، فضای جدیدی که شامل سیاست‌ها و اقدامات تجاوزکارانه روسیه، چالش‌های ناشی از چین علیه امنیت، رفاه و ارزش های مشترک ما است، و همین طور تهدیداتی مثل تروریسم، تهدیدات سایبری و تغییرات آب و هوایی.

کاخ سفید در ادامه افزود: "مفهوم جدید راهبردی" تا نشست ۲۰۲۲ میلادی ناتو آماده و نهایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید

مخالفت اعضای ناتو با استقرار موشک‌های اتمی در اروپا

در این بیانیه آمده است: رهبران ناتو طرح های ابتکاری بلندپروازانه‌ای را ارائه خواهند داد تا تضمین کنند که ناتو امنیت شهروندان ما را تا سال ۲۰۳۰ و بعد از آن تامین خواهد کرد.

پیش از این برخی رسانه‌های غربی فاش کرده بودند که برای نخستین بار چالش ناشی از افزایش قدرت نظامی چین، در مفهوم جدید راهبردی ناتو گنجانده خواهد شد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای شرکت در نشست ناتو روز یکشنبه وارد بروکسل شده است.

رهبران ناتو همچنین از سیاست جدید دفاع سایبری حمایت خواهند کرد که هدف اصلی آن هماهنگی برای افزایش قدرت مقابله با تهدیدات سایبری و حملات بدافزاری و باج افزاری خواهد بود.

کاخ سفید اعلام کرد: رهبران ناتو همچنین بر اتخاذ تدابیر لازم برای حفظ برتری تکنولوژیک ناتو تاکید خواهند کرد. رهبران ناتو همچنین قصد دارند درباره تدابیر و اقدامات لازم برای مقابله با تغییرات آب و هوایی نیز رایزنی کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    0 0
    از پروزه جنگ ستارگان چه خبر؟ می تونید دوباره رو نماییش کنید. شاید این دفعه بتونید با کمکش، چین رو هم بترسونید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس