کد خبر 1231168
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸
آموزش و پرورش در چه دوره‌ای به معلم نیاز دارد؟ - کراپ‌شده

وزیر آموزش و پرورش در نشست با اعضای هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان گفت: در حال حاضر نیاز اصلی ما، تربیت نیروی انسانی برای آموزش در دوره ابتدایی است.

به گزارش مشرق، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست با اعضای هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: فلسفه وجودی تشکیل این جلسه، بحث و بررسی مأموریت‌ها، کیفیت برنامه‌ها و دغدغه‌های احتمالی در دانشگاه فرهنگیان است.

وی افزود: شاید بزرگ‌ترین فرصت جمهوری اسلامی برای تمدن سازی، نظام تعلیم و تربیت باشد و من بر این باورم که علی‌رغم تمام دستاوردهایی که در حوزه نظام تعلیم و تربیت، کسب کرده‌ایم، باز هم آنگونه که باید به این حوزه توجه کافی نشده است و اگر بخواهیم در این زمینه فعالیت کنیم با ظرفیتی بسیار بیش از آنچه امروز مورد استفاده قرار گرفته، مواجه خواهیم بود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که رکن اصلی آموزش و پرورش، معلمان هستند، گفت: بر اساس دستورالعمل جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش، لازم است معلمان قبل از ورود به عرصه معلمی در دانشگاه فرهنگیان، آموزش ببینند و تربیت شوند. بنابراین باید باید از «توانایی برنامه های آموزشی دانشگاه فرهنگیان»، برای «تربیت معلمان توانمند و مسؤولیت پذیر» اطمینان حاصل کرد.

وی افزود: خوشبختانه گزارش‌های ارائه شده به همراه آمار و ارقام به دست آمده، نشان‌دهنده حرکت به سمت جلو، است؛ ولی نمی‌توانیم این آمار را ملاکی برای دسترسی به معلمان توانمند و باکیفیت قرار دهیم و به صورت قاطع بیان کنیم که در این شرایط معلمانی باکیفیت را تربیت کرده‌ایم.

وی، تصمیم‌گیری و مسؤولیت هیأت امنا در برنامه‌ریزی و آموزش نیروهای جذب شده در دانشگاه فرهنگیان را بسیار، خطیر دانست و بیان کرد: لازم است هیأت امنا با بررسی و برگزاری جلسات مداوم به جمع‌بندی درست در آموزش نیروی انسانی برسد؛ در حال حاضر نیاز اصلی ما، تربیت نیروی انسانی برای آموزش در دوره ابتدایی است و تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت که در این دوره از معلمان با کیفیت و آموزش دیده، استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما آماده‌ایم به صورت مستمر، جلسات هیأت امنا را در محورهای مختلف، برگزار و بررسی کرده و موارد لازم را تصویب و  اجرا کنیم تا به دانشجومعلمانی توانمندتر و باکیفیت تر از امروز دست یابیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس