ابومهندس

یک روزنامه صهیونیستیطی گزارشی، «ابومهدی المهندس» را موسس نیروی هوایی برای سازمان الحشد الشعبی دانست که با وجود شهادتش، ارتقا یافت و اکنون دارای قدرتی روزافزون است.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در شماره امروز خود (یک‌شنبه - ۱۳ ژوئن) همزمان با هفتمین سالروز صدور فتوای جهاد کفایی مرجعیت عالیقدر شیعیان در عراق و تشکیل سازمان الحشد الشعبی، طی گزارشی شهید «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس این سازمان را موسس نیروی هوایی این نهاد نظامی عراق اعلام کرد.

بنا بر این گزارش، ابومهدی المهندس، کسی است که نیروی هوایی را برای الحشد الشعبی تأسیس کرد و در سال ۲۰۱۹ وعده این امر را داده بود.

در ادامه این گزارش که ترجمه عربی آن در پایگاه خبری عراقی «المعلومه» منتشر شد، آمده است: «الحشد الشعبی عراق که شنبه (دیروز) بخشی از نیروی هوایی خود متشکل از هواپیماهای بدون سرنشین را به نمایش گذاشت، اکنون به یک نیروی عظیم تبدیل شده است. با وجود ترور المهندس در جریان حمله هوایی آمریکا در دسامبر ۲۰۲۰، پروژه او در ایجاد و توسعه نیروی هوایی برای الحشد الشعبی که در سپتامبر ۲۰۱۹ موجودیت آن را اعلام کرد و مهندس "صلاح مهدی حنتوش" را به عنوان سرپرست آن معرفی کرد، همچنان باقی مانده است».

بنا بر این گزارش، استفاده گروه‌های زیرمجموعه الحشد الشعبی از پهپادها، زاده امروز نیست بلکه ریشه آن به سال ۲۰۱۹ باز می‌گردد. زمانی که از آنها علیه داعش استفاده شد و یکی از فرماندهان الحشد الشعبی به موسوم به «ابوعبدالله» در آن زمان در گفت‌وگو با رویترز نیز گفت  که جمهوری اسلامی ایران، آموزش‌های لازم برای نحوه استفاده از این پهپادها طی نبردها علیه تروریست‌های داعش را در اختیار الحشد الشعبی قرار داده است.

جروزالم پست در ادامه نوشت که اسنادی از نقش فزاینده استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در عراق طی سالهای گذشته وجود دارد و واقعیت این است که نیروهای الحشد الشعبی اکنون قدرت خود در استفاده از این پهپادها را به نمایش می گذارند و از آنها رونمایی می کنند، همانطور که حماس هواپیماهای بدون سرنشین جدید از نوع ابابیل و جنبش انصارالله یمن پهپادهای از نوع قاصف را رونمایی کرد.

در پایان این گزارش آمده است: «به نظر می‌رسد که رونمایی از این پهپادها در عراق، بیانگر آن است که نیروهای الحشد الشعبی، دیگر دارای نیروی هوایی هستند، همان‌طور که المهندس وعده داده بود. این به آن معناست که در شرایطی که نیروی هوایی عراق به دلیل عقب‌نشینی پیمانکاران آمریکایی از پایگاه بلد و سایر پایگاه‌ها، در شرایط بدی قرار داد، پهپادهای الحشد الشعبی از نظر کمی و کیفی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند».

مسأله استفاده نیروهای مقاومت عراق از پهپاد به تازگی حساسیت مقام‌های نظامی در واشنگتن را برانگیخته است. اخیراً روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داده که استفاده نیروهای مقاومت عراق از پهپاد برای دور زدن سامانه‌های نظارتی نصب‌شده در اطراف پایگاه‌های نظامی و مراکز دیپلماتیک مقام‌های ارتش آمریکا را نگران کرده است.

واشنگتن‌پست تصریح کرده نیروهای الحشدالشعبی به جای استفاده از راکت، گاهاً به استفاده از پهپادهایی روی آورده‌اند که در ارتفاع کم پرواز می‌کنند و سامانه‌های دفاعی قابلیت رصد آنها را ندارند.

یک مقام آمریکایی در ائتلاف موسوم به ضد داعش، این مسأله را «بزرگترین نگرانی» این ائتلاف در عراق توصیف کرده است.

پیشتر ژنرال «فرانکلین مک‌کنزی» رئیس سازمان «فرماندهی مرکزی ایالات متحده» (موسوم به سنتکام) و فرمانده نظامیان تروریست آمریکایی در غرب آسیا درباره فناوری این هواپیماهای بدون سرنشین کوچک، ابراز نگرانی کرده بود.

وی یافتن راه‌های مؤثر برای مقابله با حملات پهپادی، مشابه هدف قرار گرفتن نظامیان آمریکایی در یکی از پایگاه‌های عراق را اولویت سازمان تروریستی سنتکام دانست و هشدار داد که استفاده از این پهپادها از سوی مقاومت در سال‌های آینده بسیار بیشتر خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    4 0
    به حرف دشمنان اسلام گوش نکنید مطمئن باشید هر چه انها میگویند برعکس اش درست است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس