کد خبر 1231042
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
جلیلی نمایه

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به مرز مشترک خراسان شمالی و ترکمنستان، گفت: این یک فرصت مناسب برای صادرات است لذا خراسان شمالی می‌تواند به عنوان یک دروازه صادراتی مطرح شود.

به گزارش مشرق، سعید جلیلی عصر یکشنبه در گفتگو با مردم خراسان شمالی که از طریق شبکه اترک صورت گرفت، اظهار کرد: حماسه تیپ جوادالائمه سپاه در سوریه مثال‌زدنی بود؛ مردم خراسان شمالی همواره به شکل‌های مختلف حماسه آفریدند که حماسه شهید محمدزاده در کمک به مناطق محروم و اتحاد شیعه و سنی از جمله این موارد است.

این داوطلب ریاست جمهوری ادامه داد: خراسان شمالی فرصت و ظرفیت‌های زیادی دارد و امروز که در آستانه انتخابات قرار داریم باید انتخاب کنیم که چطور می‌خواهیم از این ظرفیت‌ها بهره ببریم.

وی دو نگاه را در این حوزه تشریح کرد و افزود: یک نگاه حداقلی می‌خواهد صرفاً کشور را اداره کرده و حداکثر چند مسئله را حل کند اما نگاه دوم می‌گوید کشور باید طی ۴ سال آینده جهش داشته باشد.

جلیلی با تاکید بر اینکه این جهش در کشور بدون جهش هر شهر و روستا امکان‌پذیر نیست، گفت: هر روستا مانند یک سلول برای جهش کشور می‌ماند و طی ۸ سال گذشته ظرفیت‌ها را شناسایی کرده‌ایم.

این داوطلب ریاست جمهوری اضافه کرد: امروز ما معتقدیم امکان جهش کشور و استان خراسان شمالی وجود دارد اما علاوه بر برنامه‌ریزی صحیح، اراده و باور به جهش نیز نیاز است.

وی افزود: جوانان خراسان شمالی تاکنون حماسه‌های زیادی در حوزه‌های مختلف مانند دفاع مقدس و دفاع از حرم آفریده اند و اکنون نیز می‌تواند در حوزه‌های اقتصاد، صنعت و کشاورزی حماسه‌های جدیدی رقم بزنند.

جلیلی، کشاورزی، دامپروری و وجود صنایع بزرگ در خراسان شمالی را فرصت‌های مهمی برشمرد و گفت: باید ارزش افزوده فرآورده‌های صنعتی و کشاورزی در این استان شکل بگیرد.

این داوطلب ریاست جمهوری گردشگری را دیگر ظرفیت مهم استان دانست و بیان کرد: خراسان شمالی در مسیر زائران امام رضا قرار دارد که باید از این فرصت به نحو احسن استفاده شود لذا اگر تمرکز، فکر، برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و اجرای مناسب انجام شود اشتغال خوبی ایجاد خواهد شد.

وی افزود: خراسان‌شمالی دارای مرز مشترک با ترکمنستان است که فرصت مناسبی برای صادرات فراهم می‌کند لذا این استان می‌تواند به عنوان یک دروازه صادراتی مطرح شود.

جلیلی با تاکید بر اینکه باید اقدامات واقعی باشد و نه نمایشی خاطرنشان کرد: کار واقعی در میدان صورت خواهد پذیرفت.

این داوطلب ریاست جمهوری تاکید کرد: دولت سایه یک گفتمان و تفکر است که قصد دارد سایه مردم را بر سر دولت بیندازد.

جلیلی در انتها گفت: اگر صحبت از پیشرفت خراسان شمالی می‌شود باید مردم پیش از دولت ظرفیت‌های استان را شناسایی کرده و سند توسعه هر روستا نیز تنظیم شود؛ سپس از دولت مطالبه صورت گیرد تا تمام ظرفیت‌های دولت به خدمت روستا در بیاید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس