کد خبر 1231039
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
زاکانی نمایه

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: محرومیت به ویژه در جنوب استان کرمان بالاست اما تنوع اقلیمی در آن کم‌نظیر است و باید از ظرفیت‌ها به نحو مطلوب استفاده کنیم تا چهره استان تغییر کند.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی عصر امروز در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم کرمان اظهار داشت: با انتخاباتی ما روبه‌رو هستیم که نقش سرنوشت‌سازی در آینده خودمان دارد شاید بیشترین تاثیر را در کشور انتخابات ریاست جمهوری دارد به خاطر اینکه بالغ بر ۸۵ درصد منابع کشور در اختیار رئیس جمهور است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: آنچه مشاهده می‌کنیم زیبنده مردم ایران نیست اسلام عزیز، ایران متمدن، مردم آگاه، نخبگان شایسته و ...  امکانات بزرگی برای ما است که اگر استفاده کنیم می‌توانیم بیسیاری از مشکلات را حل کنیم و گام‌های بلندی را برداریم.

وی عنوان کرد: چطور می‌شود این همه ظرفیت‌ها باشد و به آن بی‌دقتی کنیم و نتیجه آن مشکلات متعددی باشد که بر معیشت مردم سنگینی ایجاد می‌کند و این تعارض را باید حل کرد و امکان حل آن حضور در پای صندوق‌های رای است و اینکه با رای خود سرنوشت مردم را رقم بزنیم.

زاکانی تصریح کرد: راه اشتباهی را دولت رفته اینکه فکر کند با نگاه به خارج می‌تواند مشکلات را حل کند، تحریم یک استراتژی دقیق توسط دولت آمریکا برای برخورد با ملت ایران است، دشمن دشمنی می‌کند ما باید عقل داشته باشیم و راه درست را انتخاب کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نگاه کلی را تغییر می‌دهم در داخل کشور و ظرفیت‌ها را باید به آن تکیه کرد و پلی برای پیشرفت و رفع مشکلات مردم قرار داد، گفت: با تورم موجود  که کمر ملت را دارد می‌شکند نباید انتظار داشت حال و رمقی برای مردم بماند و با افتخارات دولت در نساختن مسکن نباید انتظار داشت لبخند بر لب مردم بیاید.

وی ادامه داد: باید این رویکرد را تغییر داد و طرح نویی درافکند که شامل این باشد توانمندی‌های داخلی را اصل قرار دهیم و از همه ظرفیت‌های منطقه و جهان در جهت سرآمدی ایران استفاده کنیم.

زاکانی اظهار کرد: دولت بنده دولت اقدام و اصلاح است نه حرف و شعار، با اقدام فکورانه و دقیق و اصلاح امور ما مسیری را انتخاب می‌کنیم که ظرفیت‌های داخلی به ظهور و بروز برسد و در داخل کشور به دنبال این هستیم با معنویت و عقلانیت و خلاقیت و عدالت زمینه تحقق افتخارات و کسب حداکثر و میزان بالایی از استقلال را برای کشور و آزادی را برای ملت به ارمغان بیاوریم.

وی با بیان اینکه کشور ایران باید متضمن عدالت و آزادی و استقلال باشد تا بتوان ایران قوی و پیشرفته را در منطقه و جهان سرآمد کرد، افزود: ظلم به زنان و جوانان و آحاد و اقشار ملت ایران است که کشور بر مدارعقلانیت و درست اداره نمی‌شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه تغییر فقط به رویکرد کفایت نمی‌کند و سنگ بنای اولیه باید درست شود، افزود: ما در این مسیر نیازمند این هستیم که همه ابعاد را ببینیم کشور را نمی‌شود تک بعدی ساخت و باید متناسب‌سازی شود که در این زمیه چهار رویکرد تحولی را انتخاب کردیم و رویکرد اول اقتصاد و مدیریت است.

زاکانی با بیان اینکه فوریت ما اقتصاد و مدیریت بر اساس جهش تولید است، گفت: جهش تولید برای ما از یک فوریت بالا برخوردار است و در کنار جهش تولید دنبال این هستیم کشور را بر مدار شایستگی اداره کنیم به صورت شفاف توجه به حکمرانی فضای مجازی و دولت الکترونیک داریم و در کنار آن دقت بر تمرکززدایی داشته باشیم.

وی بیان کرد: عده‌ای در تهران فکر می‌کنند برای همه می‌توانند تصمیم بگیرند و برای همه فکر کنند،

۹۰ درصد تصمیمات خارج از استان گرفته می‌شود، در استان‌ها دنبال این هستیم بازآمایش مجدد داشته و مبتنی بر آن بتوانیم ۴۵۱ شهرستان را محور حرکت کشور قرار دهیم و اختیارات ویژه برای حرکت و ... فراهم کنیم.

زاکانی عنوان داشت: اگر تمرکززدایی انجام شود همه نقاط کشور هم با رقابت می‌کنند چه بسیار جاهایی در کنار معادن هستند اما از مواهب آن معادن بی‌بهره هستند و این ظلم‌ها باید پایان داده شود.

وی با بیان اینکه در همین بخش اقتصاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری است که دنبال خواهیم کرد، اظهار داشت: باید ریشه فساد را از خاک بیرون کشید، موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی جدی است مبارزه با لختی‌ها و سستی‌ها در بدنه اجرایی دولتی جدی است و اگر خود دولت را اصلاح و چالاک و سبک کنیم و عناصر دست به دست دهیم و انقلابی ایجاد کنیم از جلوی تولید کنار می‌رویم و می‌توانیم با شفافیت این مسیر را دنبال کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نگاه ابزاری به اقوام و مذاهب، جوانان و هنرمندان و ... را زشت دانست و بیان کرد: تکیه دولت به ملت است  و دولت من با با بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی نظارت بر رئیس‌جمهور را یک امر عادی و طبیعی می‌کند و این درحالی است که امروز رییس جمهور اصلا نظارت را نمی‌پذیرد حتی از مجلس.

زاکانی با بیان اینکه در دولت بنده مسوولین با نهادسازی نوین پاسخگو باشند، گفت: موضوع مسکن و اشتغال اموری است که در جهش تولید حل خواهد شد، در سال اول تغییر ملموسی و در سال‌های بعد تغییر بزرگی ایجاد خواهد شد.

وی عنوان کرد: در یک سایت اینترنتی برای تک تک شهرستان‌ها مشکلات را احیا کردیم و مردم می‌توانند و نخبگان بروند این را ببینند اگر مشکل دیگری داشتند جایگزین کنند زمینه تغیبر و تحول آماده هست.

زاکانی خاطرنشان کرد: استان کرمان علی‌رغم پیشرفت‌های جدی در بخش‌های از صنایع از یک بی‌آبی مفرط رنج می‌برد و در کنار آن جاده‌های نامناسبی دارد و عدم صنایع تبدیلی کشاورزی شرایط را بسیار سخت کرده و کمبود امکانات درمانی و بهداشتی از معضلات استان است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به کمبود امکانات فرهنگی و گردشگری در استان کرمان گفت: محرومیت به ویژه در جنوب استان بالاست اما تنوع اقلیمی در استان کرمان کم‌نظیر است و باید از ظرفیت‌های استان به نحو مطلوب استفاده کنیم تا چهره استان تغییر کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس